Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämisen hinta kauhistuttaa.

Vierailija
09.11.2021 |

Olen eronnut pitkästä parisuhteesta miehestäni. Mieheni on aina hoitanut meidän taloudessa kaupassa käynnit. Nyt kun olen joutunut elämään yksin huomaan ettei rahani riitä edes ruokaan. En ole voinut käydä enään vaatekaupoissa tai muutenkaan ostaa mitäån ylimääräistä.

Nyt pelkään että kun joudun muuttamaan omaan asuntoon niin mistä pystyn maksamaan vuokrat yms kun koko palkka menee ruokaan. Tähän asti olen asunut mieheni asunnossa ja ensi kuun loppuun mennessä minun pitäisi muuttaa pois.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hitossa koko palkka menee ruokaan? Tienaatko vain 300 kuussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa erikoista, jos ei ole käsitystä paljonko asuminen ja ruoka maksavat.

Vierailija
4/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemällä oppii. Jos on jokin toimintakyvyn ongelma, voi ehkä hakea edunvalvojaa. 

Vierailija
5/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kallista on. Ok pärjää kahden lapsen kanssa jos on 4500e brutto. Tällä saan ihan perus kerrostalokämpän, ruuat, harrastukset ja ton kotteroauton :) Jonku loman kesäisin.

Vierailija
6/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkos se palkka on ja mitä sä syöt?

Vierailija
7/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pärjää. Pieni eläke ja teini.

Vierailija
8/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 40 vuotias. - En ole eläessäni asunut kumppanin kanssa saman katon alla. Mutta olen toki tietoinen, että yskin eläminen on suhteessa kalliimpaa kuin kumppanin kanssa eläminen. Vapaudella on hintansa. Vaikka saattaisihan se olla enemmän kuin kiva joskus elää jonkun kanssa yhdessä.

Vierailija
9/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ostaa sitä kalleinta ruokaa, jota ruokakaupasta saa, jos tahtoo rahojen riittävän.

Vierailija
10/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tosielämään! Nyt vaan selvittämään, löytyykö kaipaamasi elintaso sossusta vai töihin menemällä. Suosittelen jälkimmäistä. Elättäjiä on vaikea löytää nykyään.

Jokaisen olisi kyllä hyvä asua elämänsä aikana edes hetki yksin, että oppisi ottamaan vastuuta itsestään. Sulle koittaa se onni nyt. Mainio tilaisuus kasvaa ihmisenä!

Vierailija
11/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajonot ja diakonia (kirkko) auttaa.

Vierailija
12/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele.

Enää

Vierailija
13/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä syöt jos palkka menee ruokaan? Sehän on pienin kuluerä, tilastojen valossa noin 10%, harrastuksiinkin menee enemmän, saati autoiluun.

Vierailija
14/14 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervetuloa tosielämään! Nyt vaan selvittämään, löytyykö kaipaamasi elintaso sossusta vai töihin menemällä. Suosittelen jälkimmäistä. Elättäjiä on vaikea löytää nykyään.

Jokaisen olisi kyllä hyvä asua elämänsä aikana edes hetki yksin, että oppisi ottamaan vastuuta itsestään. Sulle koittaa se onni nyt. Mainio tilaisuus kasvaa ihmisenä!

"Yksin eläminen on selvästi kalliimpaa kuin yhdessä asuminen.

– Sinkku joutuu vastaamaan yksin kaikesta, tutkimuspäällikkö Anu Raijas Kuluttajatutkimuskeskuksesta sanoo.

Yksin asuva kotitalousneuvoja Hilkka Huttunen Uudenmaan Martoista kertoo samaa. Hän laskee, että yksinelävän peruskustannukset ovat kaksi kertaa parisuhteessa elävän menot. Raijas arvioi, että sinkun pakolliset menot saattavat olla puolitoista kertaa parisuhteessa asuvan kulujen suuruiset."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme