Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka laajat ja pitkäkestoiset ovat neuropsykologiset tutkimukset?

Vierailija
09.11.2021 |

Kellään kokemusta?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen/aikuisen?

Vierailija
2/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui laittaa siis että aikuinen kyseessä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yksilöllistä aina, päivistä kuukausiin, aina kun kyseessä on vahvat piirteet vaikka kehitysvamma sellainen on helppo diagnosoida. Lisäksi moni eri sairaus muistuttaa toisiaan ja joskus diagnooseja tulee kerralla enemmän kuin yksi. Aikuinen on helppo asiakas koska hän yleensä osaa puhua, kertoa oireista ja taustoista, lapsi ei osaa ja yleensä heitä seurataan osasto jaksolla.

Vierailija
4/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tuohon persoonallisuustestiä?

Vierailija
6/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun aikuinen poikani teki ne. 1-2 haastattelu, 3 h testiy ja pino kyselylomakkeita kotiin.

Ymmärtääkseni oli kattavin tapa tehdä.

Vierailija
7/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun aikuinen poikani teki ne. 1-2 haastattelu, 3 h testiy ja pino kyselylomakkeita kotiin.

Ymmärtääkseni oli kattavin tapa tehdä.

Jatkan: ei ollut persoonallisuustestiä, mutta masennus kartoitettiin.

Vierailija
8/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisella lyhyimmillään kaksi psykiatrin vastaanottoa ilman mitään psykologin konsultointeja. Tämä yksityisellä puolella. (Kokemusta on) 

Vastaanottojen väli n. 2kk. 

Hinta n. 540e.

Jos otattaa myöskin labrat yksityisellä, niin silloin lisähintaa n. 500e, mutta yleensä nuo labrat on mahdollista otattaa julkisella puolella maksutta.

Pisimmillään julkisella puolella kestää varsin kauan.

Ja jos jos yksityinen lääkäri vaatii ehdottomasti myös psykogoin arviot, niin se nostaa sitten helposti hintaa. Tai silloinkin on mahdollista, että psykologin arviot tapahtuvat julkisella puolella.

Vierailija
9/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin omasta aloitteestani työkkärin kautta neuropsykologisissa testeissä. Kesti muutaman tunnin, koostui testiosioista, joissa kartoitettiin avaruudellista, kielellistä ja matemaattista hahmottamista, näppäryyttä, työmuistia ym. Sitten pari käyntiä psykiatrilla joka lähinnä puheli omia juttujaan, ja sain diagnoosin. Tässä tapauksessa ei selvitelty 'mikä on' vaan 'onko X' eli ei ehkä yhtä laaja kuin edellä mainitussa. Kotona täytin pari lippulappua, olin hiukan pettynyt, kun en saanut niitä paksumpia nivaskoja, joita olin odottanut. Ilmeisesti olen todella X vaikka pelkäsin, että mut vaan nauretaan pihalle. :D

Vierailija
10/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere. 10 min.

Vierailija
11/11 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere. 10 min.

Mitä tutkimuksia tehdään 10 minuutissa…?