Vad göra en regnig dag?
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:42"]Trodde först att du frågar att vilket gör en dag regnig, nå regnet förstås, men det var nog finlandsvenska, därför så svårt att fatta.
[/quote]
Och det är "vad som gör en dag" inte "vilket gör en
Om det är du som skrivit rubriken säger jag bara att håll du käften!
[/quote]
Det är inte jag :) men rubriken är helt rätt skriven, ganska typisk rubrik faktiskt. Du kan tom prova googla det och du får många träffar.
Har ni alla hyvu fullt eller va e de me er?
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:42"]Trodde först att du frågar att vilket gör en dag regnig, nå regnet förstås, men det var nog finlandsvenska, därför så svårt att fatta.
[/quote]
[/quote]
Det är inte jag :) men rubriken är helt rätt skriven, ganska typisk rubrik faktiskt. Du kan tom prova googla det och du får många träffar.
[/quote]
Jasså du, helt typiskt för vem? Aldrig sett o ändå bott i Sverige flera år. Okej, har aldrig läst Närpes-Nytt så att..
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:02"]
Har ni alla hyvu fullt eller va e de me er?
[/quote]
precis som du sa.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:42"]Trodde först att du frågar att vilket gör en dag regnig, nå regnet förstås, men det var nog finlandsvenska, därför så svårt att fatta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jasså du, helt typiskt för vem? Aldrig sett o ändå bott i Sverige flera år. Okej, har aldrig läst Närpes-Nytt så att..
[/quote]
Googlade du det? Har du läst alla möjliga rubriker skrivna i svenska tidskrifter osv? Jag tvivlar på det:) och har lite svårt att tro på att du har bott i Sverige i flera år om du förkortar och med "o". :)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:02"]Har ni alla hyvu fullt eller va e de me er?
[/quote]2
Puss o kram, behöver inte angsta för de här, det ju ändå bebis-palstan det här!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:12"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:57"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:50"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:42"]Trodde först att du frågar att vilket gör en dag regnig, nå regnet förstås, men det var nog finlandsvenska, därför så svårt att fatta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Googlade du det? Har du läst alla möjliga rubriker skrivna i svenska tidskrifter osv? Jag tvivlar på det:) och har lite svårt att tro på att du har bott i Sverige i flera år om du förkortar och med "o". :)
[/quote]
Orkar inte skriva..och finlandsvenskar förstår bättre om man förkortar, ser du!
Vad är det för idioter som skriver på en finsk sajt och sedan blir irriterade på att folk svarar på finlandssvenska? Fan vad intelligent folk.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:59"]Hu gamla e ni?
[/quote]
Skulle man kunna mäta min hjärnkapasitet nu så skulle den nog visa nånting mellan 3 och 5, år alltså.
vad fin kedja! hieno ketju. tack för den saken.
mvh. tvångsvenskastuderande
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:17"]Vad är det för idioter som skriver på en finsk sajt och sedan blir irriterade på att folk svarar på finlandssvenska? Fan vad intelligent folk.
[/quote]
Så du erkänner att finlandssvenska skriver fult och använder massa konstiga förkortningar?
Nu måste jag gå och lägga mig. Natti natti sötnosar! :)
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:17"]Vad är det för idioter som skriver på en finsk sajt och sedan blir irriterade på att folk svarar på finlandssvenska? Fan vad intelligent [quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:17"]Vad är det för idioter som skriver på en finsk sajt och sedan blir irriterade på att folk svarar på finlandssvenska? Fan vad intelligent folk.
[/quote]
Skrev därför att jag trodde att det var en sajt för intelligenta... ;-)
Vet jag inte om. Men jag e drött, kanske ska jag sova? Sorry, min andra inhemska e dålig!
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:26"]Runka. Det gör du väl i alla fall.
[/quote]
Hur vet du att ap runkar väl? Eller menar du väll? ;)
[/quote]
Nej, hon/han menar välling.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 23:03"]
Vad göra en regnig dag?
[/quote]
diska. twätta.
Varifrån e ni?