Kaveri ei soita takaisin - miten toimit?
Minulla on yksi kaveri, joka ei välttämättä aina vastaa viesteihin tai soita takaisin.
Esim. Viime ke yritin soittaa hänelle - ei vastannut, eikä soittanut takaisin. Perjantaina laitoin viestin että voidaanko soittaa - ei soittanut eikä vastannut viestin. Hän valittelee usein olevansa huonomuistinen .
Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? Antaa olla vai vielä kerran muistuttaa / ottaa yhteyttä?
Kommentit (48)
Jos puheluuni ei vastata niin laitan asiani whatsappilla. Vastatkoon kun ehtii tai jos kiinnostaa.
Itseäni kiinnostaa hyvin harvoin tunnin puhelut kenenkään kanssa. Yleensä arjessa on koko ajan jotain tapahtumaa ja tilannetta päällä niin en jaksa jaaritella puhelimessa. Whatsappilla hoituu akuutit asiat ja uutiset. Ja kivempi sopia kaverin kanssa treffit pidempiä juttuja varten.
Mä en aina vastaa jos joku tunnin jaarittelija soittaa. Ja sitten meinaa löytyä sopivaa hetkeä ja sitten aika ajaa soiton ohi eikä kehtaa enää kysyä, hei olit soitellu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 vuoden päästä lakkasin odottamasta sitä luvattua soittoa ja poistin numeron puhelimesta. Tästä jo kohta 20 vuotta.
Sama.
Kylläpä pitkään jaksoit odottaa!
Kannattaako vielä laittaa hänelle viesti ja kysyä että ”Ei vissiin soiteta..?”
Kuittaisin itse tuon jotenkin humoristisesti: ”Ei varmaan enää soitella, tai sulla on joku muistihäiriö etkä muista koko soittoani tai viestiäni,😂” ja katsoisin mitä sanoo tai tekee.
Yksinkertaisesti on poistanut sinut elämästäään. Laitanut sinun numeron estetyksi,kuin t-viestisi. Puhelin ei hälytä hänelle kun soitat tai laitat T-viestin.Pistaa vaan näytöltä vastaamaton puhelu. Sama lukematta viestisi. Jatka siis elämä unohda koko kaveri ja etsi uusia kavereita
Entinen ystäväni jätti vastaamatta. Koskaan en pommittanut, vaan muutaman viikon kuluttua soitin uudelleen. Myös viesteihin jätti vastaamatta. Sitten saattoi soittaa ja vedota kiireisiin ym. Muutamiin tapaamisiin teki oharit ja sitten lopetin minäkin yhteydenpidon.
Vuosi on tuosta, kun jätin hänen viimeisimpään viestiinsä vastaamatta ja eka kerta, kun näin tein. Ei mitään yhteydenottoa sieltä päin enää sen jälkeen. Homma selvä.
Vierailija kirjoitti:
Koita saada "kaveri" langan päähän. Ja kysy asiaa suoraan, haluaako olla laveri kun ei vastaa puheluihin ja viesteihin. Jos homma jatkuu niin tee johtopäätökset, jotka se selvästi haluaa sinun tekevän. Vaikuttaa kiusanteolta.
Jos soittelee liian usein, tuo soittelija on se kiusantekijä ja takertuja! Itseään tuputtaa joka käänteessä, itse lopetin yhteydenpidon tuollaisen ystävän kanssa, joka laittoi useita viestejä päivittäin ja jatkuvasti olisi pitänyt soitella. Ei antanut mulle tilaa, joten otin tilani.
Mulla on kaveri, joka toimii noin, mutta jos hänen viestiin tai soittoon ei vastaa heti, hän alottaa pommittamisen. 🙄
Riippuu TÄYSIN kaverista. Jos paras ystäväni, joka asuu kaukana, ei soita takaisin samana tai seuraavana päivänä, eikä laita viestiä, niin sitä seuraavana päivänä soitan uudestaan. Jos hän ei silloinkaan vastaa, niin laitan viestin että onko kaikki ok.
Tiedän että hän saattaa unohtaa, niin kuin itsekin saatan, mutta jos seuraavaankaan yhteydenottoon ei vastata, niin huolestun. Sama toimii toisin päin. Toinen kaveri sitten. Jos hän ei vastaa eikä soita takaisin, niin soitelkoot sitten kun muistaa taasen olemassaoloni. En ole huomissani, koska kaveruuden laatu ei ole sellainen.
Sitten on yksi, nyt kai voi jo sanoa että entinen kaveri, joka ei vuosiin ollut itse aloittellinen. Kun hän ei sitten edes onnitellut kun täytin pyöreitä, niin totesin että uusi vuosikymmen on hyvä aloittaa ilman tällaista kaveria. Nyt hänestä ei ole kuulunut vuoteen. Sinänsä harmi, koska olimme hyvät ystävät aikaa sitten, mutta jos toinen ei halua, ja pitää ghostaamista hyvänä kaveruuden päättämistapana, niin parempi varmaan näin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen ihmisiä jotka soittavat jaaritellakseen tunnin tai puolitoista.
Vanhempia naisia siis.
Tylsää! Joskus jätän vastaamatta,
Jotenkin julmaa, joku on yksinäinen ja tahtoisi jutella niin kukaan ei viitsi kuunnella.
Ihmiset on muuttuneet kummallisiksi, lyhyitä viestejä tai tykkäyksiä, mitä ystävyyttä sellainen on?
Nykymaailma on kertakäyttökaveruutta.
Soitan. Kaveri ei vastaa. Laitan viestin, jossa on asiani tyyliin "farkut on korjattu, koska noudat?". Jos ei ota yhteyttä, niin sitten en ota.
Eilen laitoin viestiä, että soitellaanko vai miten? Kaveri vastasi että on ollut tosi kiire, että huomenna hän soittaa. Arvatkaa, onko soittanut…
Ap
Jatkan yksinpuheluani:
Nyt laittoi viestin että tuli juuri kotiin, ei ehtinyt soittaa, huomenna kiire ja että koitetaan pe olla yhteydessä.
Ap
P.S. Autosta ei kotimatkalta voinut kai soittaa? Tai kotoa ei voi soittaa? Olen hämmentynyt. Jälleen.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan yksinpuheluani:
Nyt laittoi viestin että tuli juuri kotiin, ei ehtinyt soittaa, huomenna kiire ja että koitetaan pe olla yhteydessä.Ap
P.S. Autosta ei kotimatkalta voinut kai soittaa? Tai kotoa ei voi soittaa? Olen hämmentynyt. Jälleen.
Hän ei halua puhua kanssani! Koita nyt ymmärtää!
Soittaisin tietysti uudestaan. Aika harvoin ihmiset soittavat takaisin, jos heille soittaa. Yleensä ajattelevat vain, että soittaja soittaa kyllä uudestaan, jos hänellä on jotain tärkeää asiaa. Ja kukapa haluaisi omia rahojaan käyttää siihen, että kuuntelee mitä asiaa yhteydenottajalla on.
Vierailija kirjoitti:
Mä en aina vastaa jos joku tunnin jaarittelija soittaa. Ja sitten meinaa löytyä sopivaa hetkeä ja sitten aika ajaa soiton ohi eikä kehtaa enää kysyä, hei olit soitellu.
Sellaisille ihmisille ei tosiaan voi aina vastata, jotka puhuvat pari tuntia. Kun on muutakin tekemistä. Parempi olisi, jos he soittaisivat vaikka useammin ja puhuisivat lyhyemmän ajan kerrallaan.
Toiset haluaa jaaritella toiset eivät. Itseä ärsyttää se ,jos soitan ystävälleni silloin hän haluaa puhua tunnista-kahteen! Mutta jos hän soittaa, silloin puhelu maksimissaan 10 minuuttia. Ei siis halua kerryttää omaa puhelinlaskuaan ja tekee tätä jokaisen ystävänsä kohdalla.
Nykyään lähetän vain viestin ja senkin lyhyesti,ei kiinnosta parin tunnin jaarittelut ja juoruilut.