Onko kaverini lesbo? Vaiko vain yksinäinen?
Eräs perheetön tyttökaverini on aina jotenkin "ihaillut" minua, ja nyt hänen matkimisensa alkaa mennä aivan yli. Haluaa nähdä kanssani joka päivä, ostelee samanlaisia tavaroita (mm. samanlaisen kännykän), tutkii aina netistä kaikkea, mistä olen puhunut ja kommentoi löydöksiään seuraavalla kerralla kun tapaamme...
Olen jo viiden vuoden ajan ajatellut, että ystäväni tarvitsee vain miehen ja lapsia, jolloin hänen ei enää tarvitse roikkua minussa. Mutta kun mainitsin ystävälleni, että minusta olisi ehkä outoa vierailla hänen luonaan jos hänellä joskus olisi lapsia (heitin vain läpällä! Ei niin, että se olisi minusta epämieluisaa, vaan että se olisi uusi tilanne), niin hän meni aivan vaikeaksi! Minulle tuli melkein sellainen tunne, että jos ystäväni kokisi, että hylkäisin hänet mikäli lapsia tulisi, hän vaikka mieluummin jättäisi lapset hankkimatta! Niin ahdistuneelta hän näytti.
Olisiko ystäväni kenties minusta kiinnostunut siinä mielessä? Vai mikä mättää?
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:38"]
kuulostaa salkkari Mariannalta
[/quote]
En katso Salkkareita, kuka se on?
Eikö muut sun ystävät ole kiinnostuneita asioista, joista heille puhut ja siksi sinusta tuntuu rakkaudelta se, että joku arvostaa sinua ja näkee vähän vaivaa tutustumalla sinulle tärkeisiin asioihin?
Siis, olette olleet ystäviä 5 vuotta etkä tiedä tykkääkö hän naisista vai miehistä (/molemmista)?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:53"]
Eikö muut sun ystävät ole kiinnostuneita asioista, joista heille puhut ja siksi sinusta tuntuu rakkaudelta se, että joku arvostaa sinua ja näkee vähän vaivaa tutustumalla sinulle tärkeisiin asioihin?
[/quote]
Toki minulla on muitakin läheisiä ystäviä, mutta kukaan heistä ei ahdista minua niin kuin tämä yksi. Itse asiassa nyt kun miettii, niin eniten ehkä häiritsee tämän ihmisen kiinteä tuijotus, kun puhun. Ja se, että olen hänen mielestään aina oikeassa. Onkohan hänellä vain niin heikko itsetunto, ettei uskalla sanoa omia mielipiteitään? Ja mielestäni on vähän liikaa, että pitäisi nähdä JOKA PÄIVÄ, ja että jokainen puolihuolimattomasti mainitsemani nettiuutinen on tutkittu, ja että kännykkään on vaihdettu sama taustakuva kuin minulla...
Hän varmaan vaan ihailee sinua ja tykkää olla seurassasi. On aidosti kiinnostunut asioistasi. Mielestäni tuo on vielä ihan normaalia käyttäytymistä. Hän pitää sinusta paljon. Suomalaiset on hassuja kun heti ollaan vähän enemmästä ystävyyden tai ihailun osoittamisesta ihan vaikeena.... :)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:58"]
Siis, olette olleet ystäviä 5 vuotta etkä tiedä tykkääkö hän naisista vai miehistä (/molemmista)?
[/quote]
Siinäpä se. Kaverini ei ole koskaan seurustellut. Aina on kuitenkin puhunut miehistä, ihastunut jne. On aika ujo, ja ei ole saanut aikaiseksi lähteä kenenkään kanssa treffeille. Hieman ylipainoakin on.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:00"]
Hän varmaan vaan ihailee sinua ja tykkää olla seurassasi. On aidosti kiinnostunut asioistasi. Mielestäni tuo on vielä ihan normaalia käyttäytymistä. Hän pitää sinusta paljon. Suomalaiset on hassuja kun heti ollaan vähän enemmästä ystävyyden tai ihailun osoittamisesta ihan vaikeena.... :)
[/quote]
Minä sain sen vaikutelman että tällä naisella ei ole ollenkaan omaa minää ja AP on jonkilainen ylijumala.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:03"]
[/quote]
Minä sain sen vaikutelman että tällä naisella ei ole ollenkaan omaa minää ja AP on jonkilainen ylijumala.
[/quote]
Minustakin tuntuu tältä! Mikä avuksi? Pitäisikö minun sanoa jotain? Mitä? Ap
[/quote]
Toki minulla on muitakin läheisiä ystäviä, mutta kukaan heistä ei ahdista minua niin kuin tämä yksi. Itse asiassa nyt kun miettii, niin eniten ehkä häiritsee tämän ihmisen kiinteä tuijotus, kun puhun. Ja se, että olen hänen mielestään aina oikeassa. Onkohan hänellä vain niin heikko itsetunto, ettei uskalla sanoa omia mielipiteitään? Ja mielestäni on vähän liikaa, että pitäisi nähdä JOKA PÄIVÄ, ja että jokainen puolihuolimattomasti mainitsemani nettiuutinen on tutkittu, ja että kännykkään on vaihdettu sama taustakuva kuin minulla...
[/quote]
Miksi sä näet tätä ystävääsi jos hänen seuransa ahdistaa?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minun täytyy varmaankin laskea suhteemme plussat ja miinukset. Nyt nimittäin alkaa matkinta tulla korvista ulos. Toisaalta meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, eli haikealta tuntuisi jättää ystävyys. Mutta eihän tämä enää kovin tasapainoista taida olla.
Huono itsetunto :(
Minäkin olin vähän vastaavanlainen kun ystäväni oli suosittu ja minä tunsin itseni epäsuosituksi. Yritin olla kuin hän, matkin pukeutumistakin. No se meni ajan myötä ohi, kun minä menestyin joissain asioissa, joissa ystäväni taas ei.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:16"]
Huono itsetunto :(
Minäkin olin vähän vastaavanlainen kun ystäväni oli suosittu ja minä tunsin itseni epäsuosituksi. Yritin olla kuin hän, matkin pukeutumistakin. No se meni ajan myötä ohi, kun minä menestyin joissain asioissa, joissa ystäväni taas ei.
[/quote]
Hienoa, että aikuistuit <3 On kiva aina kuulla, että ihmiset ovat oppineet jotain.
[/quote]
No ei kyllä todellakaan ole "normaalia" ystäväkiinnostusta.
Jos olisin AP niin kerrotun perusteella olisin varma että on vain ihastunut minuun.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:03"]
[/quote]
[/quote]
Minustakin tuntuu tältä! Mikä avuksi? Pitäisikö minun sanoa jotain? Mitä? Ap
[/quote]
Käyn vähän hitailla tällä hetkellä joten suoraa neuvoa on hankala sanoa. Mainitsin läheisriippuvaisuuden yläpuolella. Sinulle parhainta taitaa olla lähteä erisuuntaan koska kyseinen mt-ongelma juontaa juurensa asioista jotka eivät liity sinuun mitenkään eikä minusta ole myöskään sinun vastuullasi olla terapeutti hänelle. Jopa jos kyseessä olisi ihastus, niin tuollainen pakkomielle ei ole tervettä.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 22:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minun täytyy varmaankin laskea suhteemme plussat ja miinukset. Nyt nimittäin alkaa matkinta tulla korvista ulos. Toisaalta meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita, eli haikealta tuntuisi jättää ystävyys. Mutta eihän tämä enää kovin tasapainoista taida olla.
[/quote]
Kaverisi osti siis samanlaisen kännykän? Ok. Missä muussa se matkiminen näkyy?
Teillä on yhteisiä mielenkiinnon kohteita, oletettavasti siis paljon puhuttavaa. Mutta miksi sinua häiritsee jos hän ottaa selvää jostain asiasta josta olet maininnut? Ehkä hän tykkää keskusteluistanne ja siksi hankkii lisää tietoa? Tai jos ne ovat vain lisänä noihin mainitsemiisi muihinkin yhteisiin mielenkiinnon kohteisiin? En mä ainakaan näe kummallisena jos ystäväni tutustuu mainitsemaani vaikkapa elokuvaan ja minä voin helposti etsiä lisää tietoa jostain tapahtumasta, jos ystäväni on kehunut ja tiedän, että meillä on usein sama maku juttujen suhteen. Se on..ystävyyttä.
Pyrkiikö hän tavallista enemmän fyysiseen kontaktiin kanssasi? Tykkääkö halailla yms, olla lähellä?
Mikäli kyllä, niin silloin kyseessä on ilmiselvä kaappilesbo.
Minkä ikäisiä olette? Matkiminen kuulostaa n.15 vuotiaan jutuilta... Kenties kaveri yrittää olla mukava ja kiinnostunut sun jutuista?