Taas Kela kusetti toimeentulossa enkä saa 1,92e takia toimeentuloa!!!
muka 1,92 e ylittäää tulot toimeentulon, eli sähköä ja vakuutustakaan tai silmälaseja ei makseta nyt, kaikki on laskettu syksyn 400 e veronpalautuksen takia tuloiksi 6 kuukaudelle, jos on törkeetä kusetusta tää. paska maa, meen viidakkoon.
Kommentit (32)
Ootko miettinyt sitä vaihtoehtoa että jos et menisikään viidakkoon vaan töihin?
Veronpalauksen ylijäämää voi kierrättää max 3kk siitä kuusta, jona se on ensi kerran huomioitu. Kela on siis laskenut että sähköt ja vakuutukset mukaan lukien on ylijäämä silti 1,92? Sittenhän sinulla on varaa niihin ja silti jää perusosa. Ethän hassannut palautuksia ja luullut ettei kela huomioi että olet saanut muualta rahaa?
Kuulostaa äkkiseltään että kaikki on mennyt oikein. Missä kohtaa kela kusetti sinusta?
Tavalliset lukulasit saa parilla kympillä. Jos silmissä ei vikaa niin suoraan marketista muutamalla eurolla. Metsissä marjoja ja sieniä kun vaan kotiin kantaa, tai oli.
Jatkuvaa narinaa...
Tarkistatko Kelalta tuon laskennan ajankohdan. Toimeentulotukilaissa oli ennen sellainen kohta että ylijäämää ei voi laskea kuin kolmelle kuukaudelle. Riippuu hieman ylijäämän suuruudesta. 400 euroa ei voi olla niin suuri tulo että puolen vuoden vyörytys olisi kohtuullista.
Jos korjaus ei onnistu puhelinsoitolla niin tee kirjallinen oikaisupyyntö.
Vierailija kirjoitti:
Mä tuun toimeen ilman kelaa.
Mulla on monta kelaa. Niillä saa särvintä pöytään.
Niillä on kiire toimistossa. Tulee virheitäkin.
Tottukaa elämään ilman Kelaa. Se taru alkaa varmaan olla lopussa.
Ihmettelen tätä ajattelutapaa, että kela jotenkin tahallaan kusettaa. Miksi? Enemmän heille menee aikaa ja rahaa korjata virheellisiä "kusetuspäätöksiä". Luulen, että puolet näistä valittajista eivät vain ymmärrä millä perusteilla toimeentulotukea myönnetään.
Tosiaan 3kk saa ylijäämää siirtää seuraaville kuukausille, tarkista nyt ihan ensin se. Jos sait palautukset syyskuussa niin marraskuuhun voidaan kierrättää ihan ilman mitään kusetuspäätöksiä. Ilmeisesti laskut on huomioitu menona, ja silti on ylijäämää? Missä kohden kusetus on tapahtunut?
Sitten kun saat niitä laskuja tee uusi hakemus ja se arvioidaan uudelleen.
Ihan oikein tehty. Tottakai se 400e otetaan huomioon. olisi sinunkin ap pitänyt ajatella omilla aivoillasi. Menit varmaan tuhlaamaan koko 400e kerralla. 5/5.
t. Työtön
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa olet saanut lapsilisää 16 vuotta ja Kela-korvauksen jokaisesta reseptilääkkeestäsi ja sairauslomasta.
Työ tai päätoiminen opiskelu on aina vaihtoehtoja lorvimiselle, ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa olet saanut lapsilisää 16 vuotta ja Kela-korvauksen jokaisesta reseptilääkkeestäsi ja sairauslomasta.
Lapsilisä tulee vanhemmille, ei lapselle. Se ei ole lapsen taskurahaa.
Ap on itse hassannut palautukset ja syyttää nyt Kelaa. Olin joskus kelassa töissä ja tämä oli ihan arkipäivää. Vuosia ollaan tukien piirissä ja silti muka ei tiedetty miten tuet määräytyy vaan hassattiin rahat ja sit syyteltiin virkailijaa kun rahaa ei saakaan. Että pitäisi saada hassata esim. isot veronpalautukset ja viimeistään seuraavassa kuussa pitäisi taas tukien rullata.
AP olisi jo kertonut, jos olisi jotain miksi olisi syytä epäillä oikeaa virhettä päätöksessä. Virheitähän toki sssattuu. Ne kyllä korjataan kun pyytää.
Kun saat sähkölaskun niin teet uuden hakemuksen uusilla tiedoilla. Samassa kuussa saa hakea uudestaan jos tilanne muuttuu.
Protip: nosta veroprosentti maksimiin. Nosta toimeentulotukea joka kuukausi paitsi kun saadessasi veronpalautusta + 2 kk. Jemmaa rahat. Muuta laskujen tulo silleen ettei ne osu veronpalautusten aikoihin.
ketut, KELA omistaa takuupalautus rahat(eli rikki mennyt kodinkone/rahat takas = TULOA XXXX euroo) ellet erikseen kerjää takaisin ja silloinkin sitä harkitaan. KELA mistaa maksukauden jälkeen tilillä olevat rahat eikä suostu kertomaan mikä on suojaosa. KELA kusettaa joten teen saman. Kypsykää työelämäänne, ;-).
Ei mitenkään 400 euroa 6 kuukaudelle ole voitu laskea. Korkeintaan 3 kuukaudelle voivat laskea.
Toimeentulotuessa huomioidaan kaikki mikä tulee sun tilille.
Ei ole kusetettu Kelan toimesta.
400e on iso tulo.