Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni ei olekaan niin hyvä kuin luulin

Vierailija
23.01.2015 |

Olen aina ajatellut, että minulla on ollut hyvä tuuri ja olen saanut todellisen kultakimpaleen puolisokseni ja lasteni isäksi. Lähiaikoina kaverini/työkaverini/sukulaiseni ovat kertoneet miehistään asioita ja olen tajunnut, että mieheni ei yllä heidän miestensä tasolle oikein missään. Olen nähtävästi ollut tyytyväinen todella vähäiseen. Tai no, hyvät geenit olen lapsille saanut miehen avulla (äly + komeus).

Miten tästä pitäsi jatkaa? Olla edelleen tyytyväinen? Yrittää muuttaa mistä? Mitä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta muiden juttujen kuuntelu ja vertaaminen niihin. Jutut on harvoin edes täysin totta ja paljon jätetään kertomatta.

Vierailija
22/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hyvä mies, käy töissä, ei juo eikä pahoinpitele mua. On hyvä isä lapselleen ja ostaa suklaata pari kertaa vuodessa. Mä ainakin olen kiitollinen. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:47"]

Missä yllä heidän tasolleeN? [/quote] Mieheni ei tee ruokaa (paitsi jos on pakko), ei osta minulle kukkia (paitsi hääpäivänä jne.), ei osta minulle koruja tai seksikkäitä alusvaatteita. Ei lähetä hempeitä viestejä kesken työpäivän tai yllätä illallisella. Ei vie lapsia harrastuksiin (paitsi jos pyydän) tai käy kaupassa (paitsi jos pyydän).

ap

[/quote]
Tuo on oikeesti tosi hyvä juttu.

Vierailija
24/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse niin hyvä kuin miehesi luuli?

Vierailija
25/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 07:49"]Lopeta muiden juttujen kuuntelu ja vertaaminen niihin. Jutut on harvoin edes täysin totta ja paljon jätetään kertomatta.
[/quote]

Oletko ap miettinyt, miksi muut, ilmeisesti ystäväsi, kertovat asioita miehistään joita kadehdit?
Kuten tuossa jo joku sanoikin, paljon muuta jätetään kertomatta, ja kukat ja korut voivat olla jotain ihan muuta kuin vain rakkaudenosoituksia.

Ovatko tilanteenne vertailukelpoisia; onko taloudelliset tilanteet samanlaiset tai edes lahjojen ostaminen mahdollista? Onko suhteet pitkiä, l. onko ystäväsi suhde tuore?

Vierailija
26/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei ole mikään lahjojen ostaja eikä mikään kehuja. En voi sanoa näin mutta toisaalta naimisiin mennessämme siirryimme yhteiseen tiliin ja luottokortteihin ja saan ostaa mitä haluan, kalliista merkkilaukuista lähtien. Olen ollut useita vuosia kotiäitinä emmekä asu Suomessa joten hän on perheen leivänhankkija. Olen just aloittanut työt ja miehen reaktio on että olisi ihmetellyt jos olisin jaksanut kotona heilua lasten mentyä kouluun että hän pitää mua kuitenkin aktiivisena ja osaavana eikä hänelle ollut yllätys että sain näinkin monen vuoden jälkeen töitä ihan omalta alaltani. . Luottamus ja kunnioitus kukoistaa kumpaankiin suuntaan. En ole kateellinen niille jotka saavat lahjoja tai tekstareita. Se on heidän tyylinsä. Mun mies ei osta edes itselleen, olen hänenkin ostoksensa tehnyt hänen puolestaan näiden vuosien aikana ellei kyse ole ollut harrastuksista. Ja on hänellä yksi muita suuresti kauhistuttava piirre, hän on aina myöhempään kotona töistä kuin lupaa, ollut alusta asti, lähes joka päivä. Missä ikinä ollaan asuttu. No hänen palkka on myös noussut näiden vuosien aikana kolminkertaiseksi ja muistaa aina sanoa että yhtenä osatekijänä siihen on ymmärtäväinen vaimo. Mies kelpaa mulle, muille ei tarviikaan kelvata.

Vierailija
27/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:42"]

Olen aina ajatellut, että minulla on ollut hyvä tuuri ja olen saanut todellisen kultakimpaleen puolisokseni ja lasteni isäksi. Lähiaikoina kaverini/työkaverini/sukulaiseni ovat kertoneet miehistään asioita ja olen tajunnut, että mieheni ei yllä heidän miestensä tasolle oikein missään. Olen nähtävästi ollut tyytyväinen todella vähäiseen. Tai no, hyvät geenit olen lapsille saanut miehen avulla (äly + komeus).

Miten tästä pitäsi jatkaa? Olla edelleen tyytyväinen? Yrittää muuttaa mistä? Mitä?

[/quote] Hyvät geenit? Äly? Ja just haukut miestäsi ja moitit mm. ajattelun puutteesta... Komeuteen en edes ota kantaa, kun siirähän jokainen voi olla eri mieltä!

Vierailija
28/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia ja koruja jatkuvasti ostavat miehet ovat jotenkin epäluotettavan oloisia. Tekevät sitä varmaan hyvitykseksi pettämisestään paikatakseen huonoa omaatuntoaan.

Vierailija
29/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 21:04"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 20:47"]

Missä yllä heidän tasolleeN? [/quote] Mieheni ei tee ruokaa (paitsi jos on pakko), ei osta minulle kukkia (paitsi hääpäivänä jne.), ei osta minulle koruja tai seksikkäitä alusvaatteita. Ei lähetä hempeitä viestejä kesken työpäivän tai yllätä illallisella. Ei vie lapsia harrastuksiin (paitsi jos pyydän) tai käy kaupassa (paitsi jos pyydän).

ap

[/quote]siis ihan normaali mies.

Vierailija
30/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa provolta tämä aloitus, tai sitten kirjoittaja on poikkeuksellisen epäjohdonmukainen ihminen. Ensin miehen morkkausta, jotta porukka kiinnostuu ja heti perään kehuryöppy samasta miehestä. Esimerkiksi eka tekstissä mies "ei ikinä vie lapsia harrastuksiin" ja tokassa "urheilee lasten kanssa todella paljon". Ei oikein natsaa samaan mieheen...

Eikä ap itse osallistu keskusteluun noita kahta viestiä enempää........ juupa juu, taitaa koko mies olla vielä haaveen asteella :-)

Vierailija
31/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 09:16"]

Haiskahtaa provolta tämä aloitus, tai sitten kirjoittaja on poikkeuksellisen epäjohdonmukainen ihminen. Ensin miehen morkkausta, jotta porukka kiinnostuu ja heti perään kehuryöppy samasta miehestä. Esimerkiksi eka tekstissä mies "ei ikinä vie lapsia harrastuksiin" ja tokassa "urheilee lasten kanssa todella paljon". Ei oikein natsaa samaan mieheen...

Eikä ap itse osallistu keskusteluun noita kahta viestiä enempää........ juupa juu, taitaa koko mies olla vielä haaveen asteella :-)

[/quote]No nyt osallistuu.

Miehessäni on monia puolia. Huonoja ja hyviä. Hänessä ei kuitenkaan ole monia niistä hyvistä puolista, joista muut kertovat. 

Mieheni on paljon töissä, joten osallistuu arjen pyöritykseen hyvin vähän. Minä teen ruoat, hoidan arkisiivouksen ja pyykit, tarkistan lasten läksyt ja vien heidät harrastuksiin. Mies tulee töistä 18 jälkeen ja viettää mielellään aikaa lasten kanssa. Käy hiihtämässä, luistelemassa tai pulkkamäessä. Kesäisin kopittelee pesäpalloa tai potkii jalista.

"Kehujien" parisuhteet ovat paljon tuoreempia kuin meidän, mutta eipä mies silloin opiskeluaikaankaan minulle mitään kukkia ja lahjoja tuonut. Ei olisi ollut varaakaan. Kodinpyöritykseen osallistuvat miehet tekevät paljon lyhyempää työpäivää, joten heillä on aikaa enemmän. Toisaalta pitäisikö tuota vaatia omalta mieheltään? Mieheni kyllä teki enemmän kotitöitä (mm. kokkasi paljon) mediän ollessa nuoria. Lasten synnyttyä roolit muuttuivat kun olin kotona ja mies eteni työurallaan.

ap

Vierailija
32/32 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun laitat äkkiä kiertoon! Joku av-mamma saa hyvän miehen ja miehesi toivottavasti naisen, joka osaa arvostaa häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä