Miksi päiväkodissa ei laiteta lapsia kuriin?
Olin päiväkodissa harjoittelussa. Ryhmässä oli yksi lapsi (n.4-5v) jolla oli jokin käytöshäiriö. Lapsi ei uskonut mitään. Ei syönyt jos ei huvittanut, ei ulkoillut jos ei huvittanut, nukkumisesta puhumattakaan. Kiipeili vaarallisissa paikoissa ja käveli pöydällä jne. Kiusasi toisia lapsia tuhoamalla leikkejä ja ottamalla kädestä. Ammattikasvattajat hyysäsivät lasta, pyydetään kauniisti lopettamaan ja maanitellaan "Tuleppas nyt Sirkka-Leevi katsomaan kun lunta sataa" Kun muksu hyppii ruokapöydällä. Eikö päiväkodin henkilökunta saa näyttää suuttumustaan lapselle, eikö sille saa korottaa ääntään? Käytös oli todella huonoa joka päivä.
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:09"]
Hei, jos ei ole vielä lisännyt videoita,ja sen jälkeen kun on niin paljon, että se on ihan hyvä, että se on ihan hyvä, että se on.
[/quote]??????????
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:49"]minä vaihdoin lapseni toiseen päiväkotiin, sillä lapseni turvallisuutta ei voitu taata yhden hullun lapsen takia. Oli puremajälkiä ynnä muita, se lapsi olisi kuulunut johonkin psykiatriseen osastolle eikä normaaliin päiväkotiin pahoinpitelemään muita lapsia. [/quote] Tekstin perusteella sinä tarvitset psykiatriatrista apua. Hyvä että veit lellipersekkisi muualle, ne inisevät ja hiljaiset kakarat jotka ulisee kun joku katsoo edes päin tarvitsisivat apua kuten vanhempansa.
[/quote]
Terveisiä Nico-Petterille ;)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:44"]Olin päiväkodissa harjoittelussa. Ryhmässä oli yksi lapsi (n.4-5v) jolla oli jokin käytöshäiriö. Lapsi ei uskonut mitään. Ei syönyt jos ei huvittanut, ei ulkoillut jos ei huvittanut, nukkumisesta puhumattakaan. Kiipeili vaarallisissa paikoissa ja käveli pöydällä jne. Kiusasi toisia lapsia tuhoamalla leikkejä ja ottamalla kädestä. Ammattikasvattajat hyysäsivät lasta, pyydetään kauniisti lopettamaan ja maanitellaan "Tuleppas nyt Sirkka-Leevi katsomaan kun lunta sataa" Kun muksu hyppii ruokapöydällä. Eikö päiväkodin henkilökunta saa näyttää suuttumustaan lapselle, eikö sille saa korottaa ääntään? Käytös oli todella huonoa joka päivä.
[/quote]
Tuohan olikin varsinaisen tarkka kuvaus: "jokin käytöshäiriö". Sinulla olisi ollut mahdollisuus paneutua lapsien erilaisuuteen, sen sijaan taivastelet päältäkatsoen.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:05"]Se on tavallisten lasten kannalta erittäin kuormittavaa, jos noita erityisiä pidetään sopeutumassa tavallisten ryhmässä. [/quote] Vinku vinku ininää. Maailmassa on pahempia asioitakin ja aikuisten parissa vasta sekopäitä onkin. Mutta ota kersa pois hoidosta jos ei kelpaa.
[/quote]
Ei parempi kun itse viet vajakkisi pois normilasten joukosta. Kaikki kiittävät eikä kukaan jää kaipaamaan.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:44"]Olin päiväkodissa harjoittelussa. Ryhmässä oli yksi lapsi (n.4-5v) jolla oli jokin käytöshäiriö. Lapsi ei uskonut mitään. Ei syönyt jos ei huvittanut, ei ulkoillut jos ei huvittanut, nukkumisesta puhumattakaan. Kiipeili vaarallisissa paikoissa ja käveli pöydällä jne. Kiusasi toisia lapsia tuhoamalla leikkejä ja ottamalla kädestä. Ammattikasvattajat hyysäsivät lasta, pyydetään kauniisti lopettamaan ja maanitellaan "Tuleppas nyt Sirkka-Leevi katsomaan kun lunta sataa" Kun muksu hyppii ruokapöydällä. Eikö päiväkodin henkilökunta saa näyttää suuttumustaan lapselle, eikö sille saa korottaa ääntään? Käytös oli todella huonoa joka päivä. [/quote] Tuohan olikin varsinaisen tarkka kuvaus: "jokin käytöshäiriö". Sinulla olisi ollut mahdollisuus paneutua lapsien erilaisuuteen, sen sijaan taivastelet päältäkatsoen.
[/quote]Täällähän kyseltiin jo puhuiko ap päiväkodin henkilökunnan kanssa aiheesta ja kävikö elto ko lpsen takia siellä. Vastausta ei ole tullut, emme tiedä yrittikö ap selvittää lasten maailmaa ja erilaisuutta vai "taivasteliko vain päältäpäin".
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:49"]minä vaihdoin lapseni toiseen päiväkotiin, sillä lapseni turvallisuutta ei voitu taata yhden hullun lapsen takia. Oli puremajälkiä ynnä muita, se lapsi olisi kuulunut johonkin psykiatriseen osastolle eikä normaaliin päiväkotiin pahoinpitelemään muita lapsia. [/quote] Tekstin perusteella sinä tarvitset psykiatriatrista apua. Hyvä että veit lellipersekkisi muualle, ne inisevät ja hiljaiset kakarat jotka ulisee kun joku katsoo edes päin tarvitsisivat apua kuten vanhempansa.
[/quote]
[/quote]
Tuli sama mieleen :) Tervesin äiti joka vei lapsensa turvaan hullulta kakaralta toiseen päiväkotiin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:18"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:05"]Se on tavallisten lasten kannalta erittäin kuormittavaa, jos noita erityisiä pidetään sopeutumassa tavallisten ryhmässä. [/quote] Vinku vinku ininää. Maailmassa on pahempia asioitakin ja aikuisten parissa vasta sekopäitä onkin. Mutta ota kersa pois hoidosta jos ei kelpaa.
[/quote]
Ei parempi kun itse viet vajakkisi pois normilasten joukosta. Kaikki kiittävät eikä kukaan jää kaipaamaan.
[/quote]
Niin no mulla ei onneksi ole kaltaisesi lehmän elämää olla purjo-irman pumpulissa kasvattaja joten pieleen meni vatipää :) Vaikutat tyypilliseltä entiseltä koulukiusaajalta joka kasvattaa samanlaista, vajaata urpoa jälkeläisestään. Vikahan on muissa kun itse vaihdat päiväkotia :)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:44"]
Olin päiväkodissa harjoittelussa. Ryhmässä oli yksi lapsi (n.4-5v) jolla oli jokin käytöshäiriö. Lapsi ei uskonut mitään. Ei syönyt jos ei huvittanut, ei ulkoillut jos ei huvittanut, nukkumisesta puhumattakaan. Kiipeili vaarallisissa paikoissa ja käveli pöydällä jne. Kiusasi toisia lapsia tuhoamalla leikkejä ja ottamalla kädestä. Ammattikasvattajat hyysäsivät lasta, pyydetään kauniisti lopettamaan ja maanitellaan "Tuleppas nyt Sirkka-Leevi katsomaan kun lunta sataa" Kun muksu hyppii ruokapöydällä. Eikö päiväkodin henkilökunta saa näyttää suuttumustaan lapselle, eikö sille saa korottaa ääntään? Käytös oli todella huonoa joka päivä.
[/quote]
Vahingossa miinustin, sori! Mutta totta puhut. Olen itse lastenhoitaja päiväkodissa ja on äärimmäisen turhauttavaa, kun häiriintyneen ja väkivaltaisen lapsen käytökseen ei saa puuttua. Olen joutunut ottamaan potkuja ja nyrkiniskuja vastaan ja vaan alistuneesti hymyilemään tekemättä mitään.
Syy on ammattikasvattajien säännöt lastensuojelun nimissä + vanhempien suuttumisen ja rikosilmoitusten pelko. Tämä tilanne on aivan sairas, lapsista kasvatetaan narsisteja ja väkivaltarikollisia tällä hyysäämisellä, mutta minkäs teet, kun lapsen oikeudet menee kaiken edelle.
Tärkeän aiheen otit puheeksi
Ehkä hänellä on add. Add=korkea ÄO
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:14"]
[/quote]
[/quote]
Tuli sama mieleen :) Tervesin äiti joka vei lapsensa turvaan hullulta kakaralta toiseen päiväkotiin.
[/quote]
Samat sanat vinku-vilman puolelle. Hyvä vaan kun viet kakarasi pois. Tuskin kaipaavat sitä hiljaista joka kusee housuihin jo pelkästä huomiosta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:05"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:49"]minä vaihdoin lapseni toiseen päiväkotiin, sillä lapseni turvallisuutta ei voitu taata yhden hullun lapsen takia. Oli puremajälkiä ynnä muita, se lapsi olisi kuulunut johonkin psykiatriseen osastolle eikä normaaliin päiväkotiin pahoinpitelemään muita lapsia. [/quote] Tekstin perusteella sinä tarvitset psykiatriatrista apua. Hyvä että veit lellipersekkisi muualle, ne inisevät ja hiljaiset kakarat jotka ulisee kun joku katsoo edes päin tarvitsisivat apua kuten vanhempansa. [/quote] Terveisiä Nico-Petterille ;) [/quote] Tuli sama mieleen :) Tervesin äiti joka vei lapsensa turvaan hullulta kakaralta toiseen päiväkotiin. [/quote] Samat sanat vinku-vilman puolelle. Hyvä vaan kun viet kakarasi pois. Tuskin kaipaavat sitä hiljaista joka kusee housuihin jo pelkästä huomiosta.
[/quote]
Taidat tosiaan olla tämän Nico-Petterin äiti? :D Kuinka monta muuta on jo lähtenyt turvaan toiseen päiväkotiin pentuasi? Itse tiedän kaksi omani lisäksi ja yksi pääsi turvaan edes toiseen ryhmään. Aika hyvin vai mitä?
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:14"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:05"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 17:49"]minä vaihdoin lapseni toiseen päiväkotiin, sillä lapseni turvallisuutta ei voitu taata yhden hullun lapsen takia. Oli puremajälkiä ynnä muita, se lapsi olisi kuulunut johonkin psykiatriseen osastolle eikä normaaliin päiväkotiin pahoinpitelemään muita lapsia. [/quote] Tekstin perusteella sinä tarvitset psykiatriatrista apua. Hyvä että veit lellipersekkisi muualle, ne inisevät ja hiljaiset kakarat jotka ulisee kun joku katsoo edes päin tarvitsisivat apua kuten vanhempansa. [/quote] Terveisiä Nico-Petterille ;) [/quote] Tuli sama mieleen :) Tervesin äiti joka vei lapsensa turvaan hullulta kakaralta toiseen päiväkotiin. [/quote] Samat sanat vinku-vilman puolelle. Hyvä vaan kun viet kakarasi pois. Tuskin kaipaavat sitä hiljaista joka kusee housuihin jo pelkästä huomiosta.
[/quote]Kyllä viimeksi lainatun kommentoijan sanallisesta tyylistä jo voi päätellä minkälainen ihminen on kyseessä ja millaista lasta itse "kasvattaa"..
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:31"]
[/quote]
Taidat tosiaan olla tämän Nico-Petterin äiti? :D Kuinka monta muuta on jo lähtenyt turvaan toiseen päiväkotiin pentuasi? Itse tiedän kaksi omani lisäksi ja yksi pääsi turvaan edes toiseen ryhmään. Aika hyvin vai mitä?
[/quote]Niinpä! Miksi muuten noin kiivaasti -ja rumasti- reagoisi :)
Lapseni päiväkotiryhmässä oli lapsi, joka oli todella vaikea ja väkivaltainen. Olivat samassa integroidussa pienryhmässä monta vuotta, oma lapseni myös erityislapsena puhumattomuuden takia. Tutustuin tuon toisen lapsen ja muidenkin lasten vanhempiin, (yleensä sitä naisena tutustuu niihin äitiin) ja opin kaikenlaista mitä lapsilla voi olla, siis miksi käyttäytyvät noin. Vaikka lapsista on kyse, sitä itse helposti ajattelee että kakara on itse piru ja siki olisikin kiva saada tätä tietoutta ja oppia ettei se lapsi olekaan paha ja halua suunnilleen kaikki muut hengiltä, vaan hänelle on hankittu apua eikä tahallaankiusaa. Ja monet niistä lapsistakin olivat todella herttaisia kun heihin tutustui ja antoi mahdollisuuden. Ei saisi sääliä, mutta kyllä noiden vanhemmat kovilla ovat, varsinkin kunkaikesta avusta säästetään ja monet jäävät yksin oireilevan lapsen kanssa. Ja muut tuomitsevat huonoina kasvattajina vaikka ihantavallisia perheitä olivat. Ei ole sen lapsen syy että on laitettu sellaiseen ryhmään missä ei saa tukea eikä hoitajilla ole asianmukaista koulutusta.
Mutta jos tämä yksi purjo-irmattelija on tällaisen lapsen äiti ei kovin herttaista, asiallista ja yhteistyökykyistä kuvaa itsestään anna. Päinvastoin, tekee vain hallaa muita erityislapsia ja vanhempiansa kohtaan.
No, tuollainen lapsi lentää kuin leppäkeihäs ohjatusta harrastuksesta ensimmäisen tunnin jälkeen. Eikä hän saa kavereita ikinä.
Ehkä hänellä on add. Add=korkea ÄO
[/quote]
oon siis nero
Luuletko, että käytöshäiriöinen lapsi vaan pistetään kuriin päiväkodissa, jonka jälkeen kaikki on ok? Oi voi.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:42"]Luuletko, että käytöshäiriöinen lapsi vaan pistetään kuriin päiväkodissa, jonka jälkeen kaikki on ok? Oi voi.
[/quote]
Puhe oli siitä, saako lasta kieltää.. Ja päiväkodilla ei ole kasvatusvastuu lapsesta, vaan ihan lapsen vanhemmilla..päiväkoti vain tukee lapsen kasvatusta.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:03"]
Keskustelu härötetty. Kannattaa kirjoittaa tunnistettavasti ja viesti menee myös päiväkodille josta ilmoitus oppilaitokseesi. Ilmeisesti et tajua mitään erityistä tukea tarvitsevista lapsista joten kannattaa vaihtaa alaa koska lasten pariin et sovellu.
[/quote]Tuosta nyt ei tunnista yhtään mitään. Ihan aiheesta ap ihmettelee.