Montako lasta / aikuista teillä söisi tästä?
Kysymys otsikossa. Eli kyseessä kinkkukiusaus seuraavalla reseptillä: 500g peruna-sipulisekoitusta, 250g kinkkusuikaleita ja 2dl ruokakermaa (+mausteet). Lisukkeena vihersalaattia ja ruisleipää, juomana maito/vesi.
Itse (23-vuotias nainen) saan tuosta satsista 3 ateriaa. Mietin että onkohan vähän vai paljon :)
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:49"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:32"]
Ei yhtään kun ollaan kavissyöjiä, mutta samalla määrällä savutofua ja kaurakermaa meilläkin tosta tulisi kolme annosta, eli kolme "isoa" annosta tai sitten kaksi isoa ja kummallekin santsiannos. Isoilla peunapussilla sitten 6 isoa annosta.
[/quote]
Savutofu ja kaurakerma.. Yrjö!
[/quote] Ei ole pakko syödä, meille teen :)
Kyllä mullekkin liha joka riivitään pienestä possusta ja raiskatun emän kuolleen vasan tissimaito aikuiselle ihmiselle joka ei osaa vieroittua on aika yrjö.
No 4 annosta. Eli minä,mies ja lapsi syötäisiin kerran ja ottaisin seuraavalle päivälle evääksi itselleni. Sitä salaattia pitäisi olla reippaasti.
Meitä 2 aikuista ja 2 lasta. Pitäisi tehdä tuo annos kaksinkertaisena yhdelle aterialle muuten jää nälkäisiä. Eikä olla ylipainoisia, lapsilla melkein päin vastoin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:50"]
Me saataisiin tuosta mulle ja miehelle 6 annosta.
Tuon mukaan siitä tulee 126gr perunasekoitus + kinkkua, ja 0,3 dl kermaa / annos. Aika hippiäisiä olette, jos tuosta kiusauksesta saatte revittyä 6 annosta.
Perunat ja tommoset kinkut ei ole meidän pääravinto. Meillä syödään vähän perunaa/pastaa yms. Liha on ehtaa lihaa jne. Ja runsaasti salaattia yms.
t, 2 aikusien talous
Meitä on kaksi ja kiusaus menisi yhtenä iltana ja toinen söisi leipää. Salaatti jäisi jääkaappiin.
Yksi ateria kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle. Miehelle jäisi nälkä. Ja lisukkeita saisi olla.
jos ruisleipää seurana niin ihan ok.
Teinipoika varmaan söis niin paljon, että riittäis yhteen ateriaan ja eväiksi töihin. Ja hoikka nuorimies on, vaikka ruokaa menee, 177 ja 59
Meillä myös urheilevia lapsia neljä. En viittis ees tehdä noin pientä annosta! Kaikille jäis vaan nälkä!!
Meillä tuosta söisi kaksi aikuista ja yksi neljävuotias, saattaisi jäädä pieni satsi seuraavalle päivälle josta lapsi saisi lounaan. Tai sitten mies on niin nälkäinen että söisi loput. Eli 3-4 annosta, lisäksi on tottakai lautasella salaattia.
Varmaan se kolme ateriaa tosta ehkä tulis. Ja nyt menee vähän ohi aiheen, mut kantsii lisätä loraus soijakastiketta ruokakerman joukkoon, tulee tosi hyvää kinkkukiusausta. :) suolaa ei sitten tarvitsekaan niin paljoa laittaa kun tuo soijakastikehan on melko suolaista...
Tuosta riittäisi varmaankin just mulle ja miehelle yksi annos.
Jos teen kinkkukiusauksen meidän 5-henkiselle perheelle, ostan 800g savupalvia, 1,5kg perunoita ja 0,5-0,7dl kermaa. Tuosta satsista jää mulle seuraavaksi päiväksi eväs töihin.
Ruisleivät jättäisin syömättä, kun emme ruoan kanssa puputa leipää, mutta tuosta satsista tulisi kahdelle aikuiselle kaksi annosta kummallekin. Jos olisimme tosi nälkäisiä pitkän päivän jälkeen, niin tuo menisi yhdeltä istumalta.
Jäisi kaikki syömättä, koska proteiini, hiilihydraatti ja rasva jakautuu miehelle sekä minulle väärin.
Meillä tuo tehdään kolminkertaisena ja siitä riittää annos 2 aikuiselle ja 9 lapselle.