Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri kutsui itsensä kylään

Vierailija
23.01.2015 |

Kaveri laittoi viestiä, että nähtäiskö. Kiva että kysyy, mutta kun viesti jatkuu sanoilla, voitais tulla lapsen kaa teille. What! On mullakin lapsia, en sillä, mutta mun mielestä on törkeetä kutsuu itsensä kylään toisen luokse.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:28"]Tama kaveri kun ei muuten pidakaan yhteytta. Ei vastaa esim facessa jos jotakin kuulumisia kyselen. Sit kun jotakin kuuluu niin olisi meille tulossa.
[/quote]
No onko sun pakko se päästää? Etkö voi ehdottaa kahvilassa tapaamista?
Mä en kyllä oikein ymmärrä tätä ongelmaa...

Vierailija
2/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hmm. itse en näe tuossa mitään törkeää, eri asia jos yhtäkkiä SEISTÄÄN oven takana.. itselle kävi kerran noin, siivosin ja lattiat märkinä. lapset mummilassa. kaveri kehtasi vielä närkästyä, kun sukat kastui eikä Villelle (nimi muutettu) ollut leikkikaveria!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ,samaa mieltä kanssasi .Kaikki ketkä ovat yläpeukuttaneet niin ovat Fiksumpia.
Ja fiksuja on nykypäivänä vähemmän.

Vierailija
4/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan aina ehdottaa jotain muuta paikkaa treffeille? Jos teille voi tulla niin korrektia olis viedä jotain tuomisia mukanaa ennemminkin kuin odotta täyttä tarjoilua kyläpaikassa.

Vierailija
5/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä tässä kyläilyasiassa on kahta eri koulukuntaa. Itse kuulun siihen, jonka kotiin on kaverit aina tervetulleita enkä vedä hernettä nenuun, jos joku kutsuu itsensä meille kylään ;) Toisaalta minulla oli opiskeluaikana yksi kaveri, joka silminnähden ei pitänyt yllätyskyläilyistä ja jonka luokse mentiin vain kutsuttuina. Tämä ei ollut minulle ongelma, vaan kunnioitin kaverini tyyliä.

Vierailija
6/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:23"]

hmm. itse en näe tuossa mitään törkeää, eri asia jos yhtäkkiä SEISTÄÄN oven takana.. itselle kävi kerran noin, siivosin ja lattiat märkinä. lapset mummilassa. kaveri kehtasi vielä närkästyä, kun sukat kastui eikä Villelle (nimi muutettu) ollut leikkikaveria!

[/quote]

Miksi päästit heidät sisään? Meillä ei avata ovea jollei odoteta ovikellonsoittoa. Ei kylään enää nykypäivänä kaupungissa kuulu tupata etukäteen sopimatta, jollei se ole kaikkien osapuolten etukäteen hyväksymä normaali käytäntö.

Vierailija
7/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:57"]

Kaveri laittoi viestiä, että nähtäiskö. Kiva että kysyy, mutta kun viesti jatkuu sanoilla, voitais tulla lapsen kaa teille. What! On mullakin lapsia, en sillä, mutta mun mielestä on törkeetä kutsuu itsensä kylään toisen luokse.

[/quote]

No sitten vastaat etä ei käy,jos se kerran on "törkeetä" käytöstä.Mielestäni ihan tavallinen tapa ehdottaa tapaamista,ei mitään väkisin kylään tuppautumista.

Vierailija
8/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua taas? Eihän tuo ole mitään itsensä kyläänkutsumista. Jos siinä viestissä olisi ollut, että "hei olisi kiva nähdä. Tulemme viideltä kahville/leikkimään teille". Tuota voisi kutsua änkeämiseksi.

Ehkä viestin lähettäjä ajatteli, että on teille helpompaa, ettei tarvitse lähteä minnekään liikenteeseen. Mutta kun mikään ei jumalauta kelpaa ja aina otetaan herne nenään. Ihme kakaroita sitä sikiääkin.

Vierailija
9/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ja hengenheimolaiset poronokat: Olette tekin yksiä nyhveröitä, jos ette osaa vastata viestiin ja kertoa, että nyt ei sovi, mutta voisitteko tulla ensi viikolla samaan aikaan tai jonakin muuna aikana. Opetelkaa pitämään puolenne!

Vierailija
10/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säikähdin jo että mua täällä moititaan, itse nimittäin just kysyin kaverilta että saanko tulla illalla kylään:) Tosin en ota lapsia mukaan...

Aina voi kieltäytyä jos ei vierailut nappaa. Keksii vaikka menoa jos ei kehtaa totuutta sanoa.

Vierailija
11/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 11:13"]

Hollannissa puolet elämästäni asuneena ihmettelen suomalaisten tapaa suhtautua vierailuihin. Meillä pistäytyy päivittäin naapureita ja ystäviä. Joskus viipyvät kauemminkin, joskus juodaan pelkkää kahvia tai teetä, joskus tarjoilua on enemmän. Käyn itsekin usein kylässä, eikä siitä tarvitse välttämättä ilmoitella etukäteen.

Tällaiset matalan kynnyksen vierailut tuovat minulle ja perheelleni paljon iloa. En kärsi yksinäisyydestä, saan apua, jos olen sairaana tai muuten avun tarpeessa. Autan myös vastavuoroisesti esim. naapureita. Toisaalta, jos halua olla yksinään kyllähän sekin onnistuu, sanon vaan että nyt ei käy.

[/quote

Tämä mua kiinnostaa erityisesti. Toisaalta kuulostaa mukavalta, mutta toisaalta olen aikamoinen erakko toisinaan, eli minua ahdistaisi "erakkohetkinäni" jos naapurit tupasahtelisivat ilmoittamatta kylään. Jos teillä siellä voi mennä ilmoittamatta kylään, voiko sitten ovella sanoa, että älä nyt tänään tule, niin ettei se naapuri/ystävä loukkaannu?

Minusta on kyllä kiva, että tunnemme naapurimme hyvin ( Taitaa olla harvinaista Helsingin kantakaupungissa kerrostalossa). Jollain tavalla se luo turvallisuuden tunnetta siihen omaan ympäristöön.

Amsterdam on kiva paikka! Ja hollantilaiset tosi kivoja ja rentoja, varmasti viihdyt siellä? Olen käynyt kolme kertaa ja ensi kesänä taas:).

Tämä nyt ei auttanut ap:tä yhtään. Mutta eikös voi sanoa että nähdään jossain muualla jos et halua kaveria kotiisi. 

Vierailija
12/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupsahtelisivat  #26

Vierailija
13/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, mikähän tossa oli niin kauheeta jos ehottaa et vois tulla käymään? Toi ei ole itsensä kylään kutsumista, toi on ehdotus.

Vierailija
15/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin mekin sovitaan kavereitten kaa. Siihen voi aina vastata et ei nyt meille, mennään jonnekkin muualle. Turhaan vedät hernettä nenään.

Vierailija
16/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä vedetään herne nenään. Sano ettei käy jos on niin vaikeeta.

Vierailija
17/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeä olet kaveriasi kohtaan.

Vierailija
18/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos seinät kaatuu kotona päälle?! 

Vierailija
19/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on dorka joka ei ansaitse kavereita.

Vierailija
20/27 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh mikä juttu. Tuolleenhan sitä kaverien kanssa toimitaan. Ihan niin kuin lapsena mentiin oven taakse kysymään että voitko olla mun kaa :) Sitte joko voitiin tai ei. Niin yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän