En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Jos on niin vammainen ettei osaa tekstiviestiä lähettää niin asia saa jäädä selvittämättä.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten maailmassa asiat hoidetaan soittamalla. Ei kenelläkään ole töissä aikaa kirjoittaa tekstiviestejä.
Jaa. Kyllä meillä työasiat hoidetaan maililla tai Teamssissa. Ei ole koskaan soittanut ainoatakaan työpuhelua. Eikä mulla ole töissä kiinnostusta eikä aikaa vastailla siviilipuheluihin, ellei kyseessä ole hätätilanne.
Et ole koskaan soittanut ainoatakaan työpuhelua? Oletko ihan tosissasi? Kyllä meilläkin on ahkerassa käytössä Teams ja Googlen palvelut, mutta kyllä päivittäin tulee myös puheluita/on tarpeen soittaa puheluita.
Olen eri, mutta meillä nimenomaan etätöiden myötä soitetaan Teams- tai Skype-puheluita.
Juurikin näin. Mutta tässä oli kyse perinteisitä puheluista puhelimella.
Joo meiltä otettiin tavalliset toimistopuhelimet pois etätöiden myötä. Käydään siis toimistollakin välillä, mutta kaikki puhelut hoituu netin kautta. Skypellä voi soittaa ihan tavisnumeroihin ja Teamsiä käytetään työkavereiden kesken.
Meillä tehdään töitä asiakkaiden kanssa. Heille soitetaan ihan puhelimella.
Meillä soitetaan Skypellä. Se toimii kuten ihan vanhanaikainen puhelinkin. Toisella ei tarvitse olla mitään nettiyhteyttä.
No voi sua poloa, onhan se tietysti tosi pelottavaa vastata puhelimeen!
Jokuhan voi vaikka kysyä, että tilaatko aku ankka -lehden!!😱
Vierailija kirjoitti:
En minäkään vastaa. En jaksa huijaussoittoja ja puhelinmyyjiä. Niitä soittoja tulee sen verran paljon.
Tämä on kyllä kummaa, että joillekin tulee yllä mainittuja soittoja ja tekstiviestejä paljon, kun taas minulle on soittanut puhelinmyyjä viimeksi joskus neljä vuotta sitten, enkä ole koskaan saanut huijaus tekstiviestejä/soittoja. Saan olla hyvinkin rauhassa tuollaisilta. Ei ole edes markkinointikieltoa, eikä salainen numero.
Vastaan kyllä aina puhelimeen, kun se soi, ei ole mikään ongelma. Osaan aikuisena ihmisenä sanoa, jos soittavan henkilön asia ei kiinnosta ja osaan sulkea puhelun päätteeksi.
Olen syntynyt lankapuhelinkaudella, jolloin ei ollut aavistustakaan kuka sieltä soittaa. Soittihan sieltä välillä lehtimyyjiä, mutta sitten vaan sanoi kiitos ei. Aina kuitenkin vastattiin puhelimeen. Samaa hommaa olen jatkanut tällä kännykkäpuhelinkaudella. Tarvittaessa vastaan kiitos ei eikä siinä sen kummempaa.
Sama. Tai jos viranomainen ei voi lähettää sähköpostia, niin missä on ongelma? Alan jättämään varmaan puhelinnumerokentän tyhjäksi.
Siis kuinka usein sulle on tullut näitä soittoja, että nyt kaikki puhelut pitää blokata?
Aloittaja ei vastaa puhelimeensa ja epäilee soittajia vammaisiksi. :-D Sellasta.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten maailmassa asiat hoidetaan soittamalla. Ei kenelläkään ole töissä aikaa kirjoittaa tekstiviestejä.
"Aikuisten". Hah! Jos on aikaa häiritä muita aikuisia, on aikaa myös näppäillä tekstari. Viittimättömyys kuitataan soitolla, ei "aikuisuudella".
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt lankapuhelinkaudella, jolloin ei ollut aavistustakaan kuka sieltä soittaa. Soittihan sieltä välillä lehtimyyjiä, mutta sitten vaan sanoi kiitos ei. Aina kuitenkin vastattiin puhelimeen. Samaa hommaa olen jatkanut tällä kännykkäpuhelinkaudella. Tarvittaessa vastaan kiitos ei eikä siinä sen kummempaa.
Ennen oli jopa jännää, että kukas sieltä nyt soittaa, kun ei ollut mitään hajua soittajasta. Jännää siis positiivisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten työtön ihmettelee, miksi työpaikkojen löytäminen on niin vaikeaa.
Olen ollut 3v työtön ja ikinä ei ole töitä tarjottu soittamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli jopa jännää, että kukas sieltä nyt soittaa, kun ei ollut mitään hajua soittajasta. Jännää siis positiivisessa mielessä.
Jep. Jos odotti poikaystävän puhelua, oli hirveä pettymys, jos soittaja olikin mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten työtön ihmettelee, miksi työpaikkojen löytäminen on niin vaikeaa.
Olen ollut 3v työtön ja ikinä ei ole töitä tarjottu soittamalla.
Onko edes tarjottu yhtään mitään töitä edes soittamatta?
On se vähän tympeän oloista tehdä työtä, jossa soittaminen on ensimmäinen keino ollyhteydessä asiakkaaseen. Lähetän kyllä tekstiviestiä perään aina kun ei vastata. Monissa tapauksissa se, että asiakas vastaa säästää asiakkaalta paljon vaivaa.
Kirroon puh.myyjät siihe paikkaan ja suljen luurin. En mäkään häiriköi muita. Epätoivottuja puheluja.
Sanon aina et otan itse yhteyttä jos olen myytävästä tuotteestasi kiinnostunu. Pitäs teidän malttaa vaan odottaa. Jahtaaminen ei auta asiaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Jos odotti poikaystävän puhelua, oli hirveä pettymys, jos soittaja olikin mummo.
Ja sitten piti puhua poikaystävän kanssa koko perheen läsnä ollessa, kun se puhelin oli olkkarissa.
Mitä ihmettä te pelkäätte niissä huijaussoitoissa? Sitä, että vahingossa luettelette pankkitunnuksenne? Kyllä normaaliälyllä varustettu henkilö osaa sulkea linjan ja olla antamatta henkilötietojaan epämääräisille soittajille vaikka puheluun vastaisikin.
Mä soitan työssäni ihmisten yhteydenottopyyntöihin, ja sitten vaikka yhteyttä on itse pyydetty niin puheluun ei vastata. En todellakaan lähettele tekstareita perään. Sitten jää asiakkaan asia hoitamatta jos ei uskalla vastata ja yrittäköön joskus uudemman kerran kun on ymmärtänyt puhelimen olevan yhteydenpitoväline.
Soittelen usein potilaille heidän terveyttään ja hoitoaan koskevissa asioissa. Jos on niin vammanen, ettei osaa puhelimeen vastata, niin asia saa jäädä selvittämättä.
Ps. Kaikissa terveydenhuollon yksiköissä ei ole tekstiviestin lähetysmahdollisuutta; jos niitä lähettäisi omasta työpuhelimesta/firman kännykästä, tallentaisivat potilaat tämän numeron, ja soittotulva olisi jatkossa taattu.
En minäkään vastaa ja jos näkyy numero enkä kerkeä vastaamaan en soita takaisin.
En minäkään vastaa. En jaksa huijaussoittoja ja puhelinmyyjiä. Niitä soittoja tulee sen verran paljon.