Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vastaa tuntemattomiin numeroihin. Jos on niin vammainen ettei osaa tekstiviestiä lähettää niin asia saa jäädä selvittämättä.

Vierailija
08.11.2021 |

Sen nämä kusetussoitot ovat saaneet aikaan.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten maailmassa asiat hoidetaan soittamalla. Ei kenelläkään ole töissä aikaa kirjoittaa tekstiviestejä.

Tai odottaa vastausta tekstiviestiin, jos työt etenevät sujuvammin toisen antaman tiedon tai toiminnan kautta.

Paikalla ja tilanteella on paljon väliä. Töissä vastaan aina ja aloitan kertomalla oman nimeni. Vapaa-ajalla vastaan tilannekohtaisesti.

Vierailija
22/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisiin kusetussoittoihin olen vastannut "Haloo" ja jäänyt odottamaan mitä sieltä seuraavaksi kuuluu. Välillä ei ole kuulunut mitään, mikä on hyvä, koska aikaani kuluu näin mahdollisimman vähän.  Jos sanoo itse toisen kerran jotain, niin silloin käynnistyy aidon kuuloinen nauhoitus, jota ei heti ymmärrä robotiksi ja aikaa kuluu enemmän.  Nauhoitus kannustaa, kehuu ja kysyy, että jos voisin vastata muutamaan kysymykseen. "Paina nappia yksi jos... Paina nappia kaksi jos...." Tällöin painoin punaista luuria. Nämä kehittyivät erittäin taitaviksi harhauttajiksi  suomenkielelläkin!

Enää en  mene tähän halpaan, vaan haloon jälkeen olen hiljaa niin kauan, että soittajan aikeet varmistuvat. Ikinä en mitään nappia pidä painaa, jos vastaa puheluun. Täytyy olla itse soittanut luotettavaan ajanvaraukseen, jossa on takaisin soittopalvelu, jos nappia painaa.

Mutta eihän se maksa mitään, jos vaan vastaa puheluun vaikka joku soittaa toiselta puolelta maailmaa? 

Mutta mistä tiedän, että pääseekö soittaja toiselta puolelta maailmaa käsiksi puhelimeeni, jos painan hänen pyytämiään numeronäppäimiä? Ikinä en vastaa kyselyyn, jos pyydetään painamaan nappia!  En, vaikka pyydetään siistillä suomenkielellä! Haastattelija saa kysyä ja minä vastaan suullisesti, jos tahtoo saada haastattelun!

Kuinka usein sulle on tullut tällaisia kyselyitä? Mitä ne kyselyt ovat koskeneet ja mistä ne on tullut? Mitä siinä puhelun alussa on sanottu tarkalleen ennen kuin pyydetty painamaan jotain numeronäppäintä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten maailmassa asiat hoidetaan soittamalla. Ei kenelläkään ole töissä aikaa kirjoittaa tekstiviestejä.

Jaa. Kyllä meillä työasiat hoidetaan maililla tai Teamssissa. Ei ole koskaan soittanut ainoatakaan työpuhelua. Eikä mulla ole töissä kiinnostusta eikä aikaa vastailla siviilipuheluihin, ellei kyseessä ole hätätilanne.

Et ole koskaan soittanut ainoatakaan työpuhelua? Oletko ihan tosissasi? Kyllä meilläkin on ahkerassa käytössä Teams ja Googlen palvelut, mutta kyllä päivittäin tulee myös puheluita/on tarpeen soittaa puheluita.

Vierailija
24/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa tuntemattomien numerot jotka ei talennettu peruskänyyni,En avaa t-viestit samasta syystä. Joku mainitis hammaslääkärin. Minulla on oma yksityispuolen hammaslääkäri ja hänen numero tallenettu puhelin. Lääkäri jos soitaa, on soitto aika,päivä tiedossa ja hänen numero en näe,vastaan!En avaa s-postia jotka ovat tuntematomilta.Ei mitään syytä siihen.

Vierailija
25/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätänumero soittaa tuntemattomasta numerosta.

Itselleni on soitettu äitini asioista hätänumerosta (112). Siihen asti en ollut edes tiennyt, että he soittavat omaisille.

Vierailija
26/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Kyllä meillä työasiat hoidetaan maililla tai Teamssissa. Ei ole koskaan soittanut ainoatakaan työpuhelua. Eikä mulla ole töissä kiinnostusta eikä aikaa vastailla siviilipuheluihin, ellei kyseessä ole hätätilanne.

Et ole koskaan soittanut ainoatakaan työpuhelua? Oletko ihan tosissasi? Kyllä meilläkin on ahkerassa käytössä Teams ja Googlen palvelut, mutta kyllä päivittäin tulee myös puheluita/on tarpeen soittaa puheluita.

Toistakymmentä vuotta IT-alalla, ja kyllä: en ole koskaan soittanut yhtäkään työpuhelua - siis perinteistä puhelua puhelimella.

Vierailija
27/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki viimeaikojen soitot vieraasta numerosta ovat halunneet hyötyä minun rahoistani. Minulla on kyllä tallennettuna aika moni terveydenhuollon numero, että ne näen.

Vierailija
28/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta meillä nimenomaan etätöiden myötä soitetaan Teams- tai Skype-puheluita. 

Vierailija
29/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta meillä nimenomaan etätöiden myötä soitetaan Teams- tai Skype-puheluita. 

Juurikin näin. Mutta tässä oli kyse perinteisitä puheluista puhelimella.

Vierailija
30/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo meiltä otettiin tavalliset toimistopuhelimet pois etätöiden myötä. Käydään siis toimistollakin välillä, mutta kaikki puhelut hoituu netin kautta. Skypellä voi soittaa ihan tavisnumeroihin ja Teamsiä käytetään työkavereiden kesken. 

Vierailija
31/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollen ehdi vastaamaan puheluun, niin yleensä soitan takaisin ellei ole kyse ulkomailta tulleesta puhelusta. Ihan asiallisia puheluita ovat olleet aina eikä mitään huijaushommia. Mulle ei tule koskaan mitään mainospuheluita. 

Vierailija
32/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitan myös välttää työsoittoja, koska se aina keskeyttää toisen työn (ja ajatuksen). Teams viesti, että" soita kun on sopiva hetki" on paras.

Vierailija
33/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastaa tuntemattomien numerot jotka ei talennettu peruskänyyni,En avaa t-viestit samasta syystä. Joku mainitis hammaslääkärin. Minulla on oma yksityispuolen hammaslääkäri ja hänen numero tallenettu puhelin. Lääkäri jos soitaa, on soitto aika,päivä tiedossa ja hänen numero en näe,vastaan!En avaa s-postia jotka ovat tuntematomilta.Ei mitään syytä siihen.

Kirjoitustavastasi huomaa, ettet käytä tekstiviestejä 😉

Vierailija
34/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja höpö höpö.

"Täällä huoltomies. Yritin soittaa" ter.Pena

Kestää n 5 sek kauemmin

Vierailija
35/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitan myös välttää työsoittoja, koska se aina keskeyttää toisen työn (ja ajatuksen). Teams viesti, että" soita kun on sopiva hetki" on paras.

Miellä sovitaan kalenteriin lyhyetkin Teams-puhelut. Skypeen laitan punaista, jos olen kiireinen ettei kukaan silloin soita ja tuo näkyy myös Outlookissa. Jos näyttää vihreää, niin silloin voi soittaa milloin haluaa. 

Vierailija
36/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vastaa kesken työpäivän, asia tietenkin eri jos odotan jotain puhelua. Jos työpäivän aikana on tuntematon numero soittanut, niin minulla voi jättää ääniviestin tai ihan tekstarin ellei saa kiinni. Soitan yleensä sitten takaisin kunhan ehdin, muutoin en soittele. Etenkään siinä vaiheessa jos numeroa ei löydy numerotiedustelusta, voipi soittaa uudelleen jos tärkeää asiaa on.

Vierailija
37/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä vastaan. Viimeksi hammaslääkäristä soitettiin ajan peruuntumisesta. 

Olisikohan maailma mennyt sekasortoon jos et olisikaan pystynyt vastaamaan tuohon puheluun juuri sillä hetkellä ?

No ei olisi mennyt. Olisin soittanut takaisin, että mitä asiaa olikaan. 

Vierailija
38/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viranomaiset usein soittaa. Ei ole mahdollisuutta tekstiviesteihin.

Vastaan kaikkiin puheluihin, paitsi työaikana en aina pysty. Jos soittaja on puhelinmyyjä tai englanninkielinen huijausyritys, osaan sanoa kiitos ei ja suljen.

Vierailija
39/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo meiltä otettiin tavalliset toimistopuhelimet pois etätöiden myötä. Käydään siis toimistollakin välillä, mutta kaikki puhelut hoituu netin kautta. Skypellä voi soittaa ihan tavisnumeroihin ja Teamsiä käytetään työkavereiden kesken. 

Meillä tehdään töitä asiakkaiden kanssa. Heille soitetaan ihan puhelimella.

Vierailija
40/62 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. En minäkään vastaa. Sähköposti toimii sitä varten jos on tärkeää asiaa.

T: Viimeksi vilkaisin sähköpostia vuonna 2020. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä