Naapurien ruuanlaiton hajut leijailee asuntooni
Uudessa kerrostalossa ilmastointilaitteiden kautta leijailee paha sipulin haju asuntooni. Onko muilla samaa ongelmaa?
(Tiedän ettei ole maailman vakavin ongelma, mutta asia silti häiritsee.)
Kommentit (16)
Ei, mutta tupakansavu tulee talvisin postiluukusta. Kesällä kai tarkenevat käydä parvekkeella.
On. Kaalisoppa haisee koko rapussa. Vielä inhampi on kun paistetaan sianlihaa pannulla.
On.. oksettavaa. Mulla mun kylppärissä haisee toisten ruoka ja aina se on joku ällö valkosipuli ja mädän haju.
Minun makuuhuoneeseeni leijailee välillä iltaisin pilven haju. Ihan perseestä kun vielä vihaan kyseistä hajua.
Jouduin teippaamaan vaatehuoneen ilmastointiluukun umpeen, koska en halunnut vaatteitteni haisevan naapurin junnun jalkahieltä, jonka haju puski vahvana asuntooni.
Kaalisoppa on hyvää, ja sipuli. Tulee usein laiteltua. Muinoin mummolassa usein rapussa leijuili epämiellyttävä sipulin haju. Itse en huomaa omassa sipulin laitossa samaa hajua. Possun paistaminen välillä etoo itseänikin. Mutta possu on halpaa ja hyvää. Huono juttu että olen kovasti alkanut fanittaa possuja ja niiden peruspossujen älykkyyttä. Tulee huono omatunto.
sebasköör kirjoitti:
Kaalisoppa on hyvää, ja sipuli. Tulee usein laiteltua. Muinoin mummolassa usein rapussa leijuili epämiellyttävä sipulin haju. Itse en huomaa omassa sipulin laitossa samaa hajua. Possun paistaminen välillä etoo itseänikin. Mutta possu on halpaa ja hyvää. Huono juttu että olen kovasti alkanut fanittaa possuja ja niiden peruspossujen älykkyyttä. Tulee huono omatunto.
Pidän sipulista, mutta muiden ruuanlaiton hajut omassa asunnossa ällöttävät.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Minun makuuhuoneeseeni leijailee välillä iltaisin pilven haju. Ihan perseestä kun vielä vihaan kyseistä hajua.
Millanen haju se oikein on?
Kuulen kuinka yläkerran asukas menee parvekkeelle tupakoimaan. Joskus tulee ihan selvä tupakan haju, mutta toisinaan tosi outo haju.
Asunnossa on ylipainetta jos asunnosta tulee hajut käytävään.
Tämä voi olla seurausta väärin säädetystä ilmastointilaitteesta (ammattimiehen hommaa) tai likaisista eli tukkoisista ilmanvaihtokoneen suodattimista.
Joka tapauksessa asialle tulisi tehdä jotain korjaavia toimenpiteitä.
Nyt kaikista asunnon rakosista puhalletaan ilmaa asunnosta ulospäin, myös sähkörasioiden pienistä rei’istä jne pääsee huoneilmaa talon rakenteisiin. Mukana menee aina vähän kosteutta.
Nyt kosteus tiivistyy jonnekin rakenteisiin, seinien sisään ja siinä on sitten hometalo muutamassa vuodessa valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulen kuinka yläkerran asukas menee parvekkeelle tupakoimaan. Joskus tulee ihan selvä tupakan haju, mutta toisinaan tosi outo haju.
Makea. Sen erottaa tupakasta selvästi. Pilven haju muistuttaa jotain suitsuketta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tuoksuu makkarissa toisinaan anaaliseksintuoksu, ties mistä se tulee.
Oma ylähuulesi vain haistat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmonen skunkin pieru
Huh, arvostan omaa 70-luvun "vanhanaikaista" asuntoani joka päivä enemmän.
Asun rivitalossa, meillä on kaikilla oma liesituulettimeen kytketty ilmanvaihtokone, katolla on sellainen laite. Ihanaa kun ei tarvitse muitten hajuja haistella, rakenteitten kautta ei tule hajut eikä ääni. Tämä päätykolmio oli nappiostos!
Ei ole ja vihaisin tätä. Vihaan koneellista ilmastointia uusissa taloissa.