Ahdistaako teitä kuunnella autossa radiota perheen läsnäollessa kun vuoronperään tulee Huippukivan ja Kaalimadon mainoksia?
Kommentit (47)
Ei ahdista. Kuitenkin mielestäni ne ovat lapsille sopimattomia mainoksia, ja siksi en kuuntele kyseisiä radiokanavia silloin kun lapset ovat läsnä.
Ei kai ne nyt ihan pikkulapset kuulijoina haittaakaan, mutta kyllä oli juuri kiusallista ajella 15-vuotiaan poikani kanssa autolla, kun sieltä tuli joku kaalimadon mainos, jossa nainen huokaili tulemisestaan. Ei siinä voi yhtäkkiä alkaa kanavaa vaihtaankaan, kun silloin se ainakin kiinnittäisi kaiken huomion asiaan.
suurin ongelma mikä tässä on, on se, että aikuiset kuvittelevat lasten suhtautuvan seksiin ja seksuaalisuuteen kuten he. Muistan kun its ekarkasin kotoa 6-vuotiaana ja menin antikvariaattiin etsimään akuja, olisin ostanut yhden. Myyjä ei ollut paikalla, joten kuljin siellä itse ja löysin aikuisten lehtiä. Luin niitä ja kun myyjä tuli ja sanoi, että nuo ovatkin aikuisten lehtiä, sanoin hänelle, että jaa, mutta mitä nuo oikein tekee. Myyjä oli fiksu ja kertoi, että tekevät lapsia. Sanoin Aha, olenkin miettinyt miten se tehdään, nyt tiedän. Sitten kerroin, että haluan ostaa akuja, sain haluamani ja juoksin rallatellen kotiin, näytin äidille ostamani ja menin lukemaan niitä. Se siitä. Minulle selvisi kuvien kera miten lapsia tehdään eikä tarvinnut sitten asiaa enää miettiä, kun se ei sen enempää kiinnostanut. Osasin yhdistää homman tuossa vaiheessa samaan kuin olin nähnyt meidän pihalla mm. koirien tekevän ja äitini kertoi siinä, että ne tekvät uusia koiria, jätetään ne rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
suurin ongelma mikä tässä on, on se, että aikuiset kuvittelevat lasten suhtautuvan seksiin ja seksuaalisuuteen kuten he. Muistan kun its ekarkasin kotoa 6-vuotiaana ja menin antikvariaattiin etsimään akuja, olisin ostanut yhden. Myyjä ei ollut paikalla, joten kuljin siellä itse ja löysin aikuisten lehtiä. Luin niitä ja kun myyjä tuli ja sanoi, että nuo ovatkin aikuisten lehtiä, sanoin hänelle, että jaa, mutta mitä nuo oikein tekee. Myyjä oli fiksu ja kertoi, että tekevät lapsia. Sanoin Aha, olenkin miettinyt miten se tehdään, nyt tiedän. Sitten kerroin, että haluan ostaa akuja, sain haluamani ja juoksin rallatellen kotiin, näytin äidille ostamani ja menin lukemaan niitä. Se siitä. Minulle selvisi kuvien kera miten lapsia tehdään eikä tarvinnut sitten asiaa enää miettiä, kun se ei sen enempää kiinnostanut. Osasin yhdistää homman tuossa vaiheessa samaan kuin olin nähnyt meidän pihalla mm. koirien tekevän ja äitini kertoi siinä, että ne tekvät uusia koiria, jätetään ne rauhaan.
Kiusallisia eivät niinkään ole lasten seurassa nämä mainokset vaan esim. silloin, kun on autossa vaikkapa vanhan isänsä kanssa. Tai jo isomman oman lapsensa kanssa. Sellaisten siis, jotka jo todellakin tajuavat kaikki asiaan liittyvät vivahteet, mutta joiden seurassa ei normaalisti kuunnella huokailua "tulemisesta".
Nämä mainokset tulee monelta kanavalta yhtä aikaa, varmaan 5 kanavaa mainostaa Kaalimatoa jatkuvasti. Mutta jää sitten se YleX varmaan mitä voi ns rauhassa kuunnella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusallisia eivät niinkään ole lasten seurassa nämä mainokset vaan esim. silloin, kun on autossa vaikkapa vanhan isänsä kanssa. Tai jo isomman oman lapsensa kanssa. Sellaisten siis, jotka jo todellakin tajuavat kaikki asiaan liittyvät vivahteet, mutta joiden seurassa ei normaalisti kuunnella huokailua "tulemisesta".
Kirjoitin samankaltaisen kommentin kuin tämä ja nro 43, miksi minä sain alapeukkuja? Siksikö että sanoin kuuntelevani deitä?
Melko ennalta-arvattavaa, arvasin että joku tuomitsee siitä.
Ei kannata lasten kanssa katsoa mitään saippuasarjoja tai elokuvia. Niissä aikuiset ihmiset suutelee. Osa on alasti.
Tulee vielä traumoja. Parempi kun lapset saavat vasta parikymppisinä tietää mitä on itsetyydytys. Varsinkin nykyään, kun ei ole Bees & Honey palstaa. Mikäli se ei olisi loppunut itsestään, niin av-mammat olisivat lopettaneet sen pervoiluna. Hyi yäk.