Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu tällä ruokavaliolla?

Vierailija
23.01.2015 |

Mun bmi on 40, joten on varaa lähteä. Mutta kun ei vain lähde.

-Syön 4-6 kertaa päivässä, 2-4 tunnin välein

-Annoskoot on pieniä

-Hedelmiä syön maks yhden per päivä, pääasiassa syön sokeroimattomia marjoja (aamupala/välipala)

-Sokeri ja vehnäjauhot on poissa ruokavaliosta

-Syön runsaasti vihanneksia päivässä, menee lähelle kiloa kiloklubin laskurin mukaan

-Punnitsen ruokani ja merkkaan sen kiloklubiin

-En valehtele tai huijaa itseäni (tai teitä) sillä haluan oikeasti päästä näistä kiloista eroon

-Juon vettä pari kolme litraa päivässä, en juo limsoja, mehuja tms.

-Hiilihydraatteja tulee päivässä alle 100g/hh, pääasiassa kasviksista, juureksista jne. En karppaa, mutta syön hiilihydraattitietoisesti.

-Proteiinia syön joka aterialla suositellun määrän, en enempää.

-Maitotaloustuotteita en juurikaan käytä koska iho ei kestä niitä. Satunnaisesti kermaa/juustoja.

-Rasvaa pitäisi tulla n. gramma per painokilo, mulla jää rasvat jonnekin 60-90g välille päivässä. Koska en ole varma pitääkö rasvamäärä laskea normaalipainolle vai tälle ylipainolle, olen ajatellut että tuo saamani määrä on ihan ok. Rasvoina käytän ns. hyviä rasvoja.

-Niin ja ne kalorit, ne on pääasiassa 1200 kieppeillä, pari kertaa viikossa 1800. Jos kiloklubiin on uskominen.

Mikä mun syömisissä mättää, kun tuntuu että pysyn yhtä läskinä koko ajan?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa kaloreita.

Vierailija
2/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liian vähän 1200 ei riitä kattamaa todennäköisesti edes peruskulutusta olethan laskenut sen? Liikuthqn joka päivä edes sen tunnin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet tuota ruokavaliota noudattanut, ei ne tulokset kumminkaan muutamissa päivissä näy eikä vielä viikoissakaan? Ainakin kuulostaa omaan korvaan hyvältä. Voisko olla että syöt liiankin vähän, sun kroppas pitää kynsin ja hampain kiinni kiloista, kun kroppa on ihan shokissa laskeneesta ravinnon saannista. Stressi myös vaikuttaa, älä stressaa syömisistäsi niin paljon. Eikä kannata pelätä hiilihydraatteja, varsinkin kun ottaa liikunnnan mukaan ja liikunnasta puheenollen, ota liikkuminen mukaan, saat aineenvaihdunnan liikkeelle.

Vierailija
4/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itse oon tosi lyhyt ja saan syödä ilman liikkumista sen 1400kcal päivässä. Liikunnat mukaan niin syön kyllä yli 2000 reilusti ja oon hoikka. Itse pitää varmaan lisätäkin kalorin saantia jos lihaksia haluan tähän kroppaan. 4 siis jatkaa viitaten siihen että taidat syödä liian vähän.

Vierailija
5/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alat syödä kaikkea kohtuudella ja et jätä mitään pois? Korkeintaan pullat ja sokeriset juomat. Liikuntaa liikunnan itsensä takia pari kertaa päivässä, niin saat ajatukset muualle.

Vierailija
6/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt aivan liian usein. Elimistö ei ehdi polttamaan rasvaa, koska ei ole selvinnyt edellisestäkään syönnistä (insuliinin tuotanto ym.) Syö enemmän kerralla, lisää rasvaa ja pidennä ateriavälit 4-5 tuntiin. Ja aterioiden välillä ei mitään vettä vahvempaa, ei edes kahvia tai teetä. Aineenvaihduntaa voit parantaa aamulla sitruunalla ja/tai omenaviinietikalla. Päivällä ihan millä tahansa jolla tulee kunnon hiki. Ja nuku hyvin, älä stressaa. Ja se vesi jo mainittiin, eli se 2-3 litraa päivässä. Proteiinia tulee olla se 1-1,5g per painokilo.

Vierailija
7/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 06:35"]

Syöt aivan liian usein. Elimistö ei ehdi polttamaan rasvaa, koska ei ole selvinnyt edellisestäkään syönnistä (insuliinin tuotanto ym.) Syö enemmän kerralla, lisää rasvaa ja pidennä ateriavälit 4-5 tuntiin. Ja aterioiden välillä ei mitään vettä vahvempaa, ei edes kahvia tai teetä. Aineenvaihduntaa voit parantaa aamulla sitruunalla ja/tai omenaviinietikalla. Päivällä ihan millä tahansa jolla tulee kunnon hiki. Ja nuku hyvin, älä stressaa. Ja se vesi jo mainittiin, eli se 2-3 litraa päivässä. Proteiinia tulee olla se 1-1,5g per painokilo.

[/quote]

Ei, ei, ei. 5 tuntia on AIVAN liian pitkä ateriaväli, ~3 tuntia on sopiva. Ja proteiinia 2-3 grammaa per painokilo, jos et halua että paino lähtee ensin lihaksista.

Mutta ongelmasi on todennäköisesti se, että syöt liian vähän jos kalorit tosiaan on noin sen 1200kcal päivässä. Ja syöt tod. näk. myös liikaa rasvaa kun sanoit että syöt sitä gramman per painokilo?? Rasvaa tulisi olla päivittäisistä kaloreista noin 30%, proteiinia sitten vaikka sen noin 2 grammaa per painokilo ja loput kalorit otat sitten hiilihydraateista. Tee niin, että lasket ensin peruskulutuksesi ja sen mukaan sitten tiedät paljonko kaloreita tulisi päivittäin saada. Noin 200-500 kcal (riippuen peruskulutuksesi vaatimasta kalorimäärästä) vajeella pudotus tapahtuu tervettä tahtia ja tulokset on todennäköisemmin pysyviä.

Lisää myös aerobista liikuntaa niin saat kroppasi paremmin käyntiin sekä kulutuksen korkeammalle. Ihan vaikka reippaita kävelylenkkejä pari, kolme viikkoon.

Vierailija
8/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian alhaiset kalorit. Nosta ainakin 1600-1800 kaloriin.

Vierailija
9/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa jos on hyvin ylipainoinen (kuten ap), niin usein suositellaan juurikin 4-5 tunnin ateriaväliä ja ruokailua kolme kertaa päivässä. Silloin tulisi kuitenkin syödä ihan kunnon annoksia eikä mitään piiperryksiä, jotka pitävät nälkää sen 30 minuuttia. Toinen hyvä ohje on olla syömättä klo 18 jälkeen, seuraavan kerran vasta aamulla. 

Nämä ovat toimineet ainakin mulla, olen itsekin joskus ollut ap:n kokoinen, nyt olen 40 kiloa hoikempi. Tsemppiä!

Vierailija
10/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaisin että vaihtoehdot ovat joko

1. liian alhaiset kalorit ja se, että aineenvaihdunta ei toimi

2. jokin piilevä sairaus (kilpirauhanen tms)

Sinällään on mahdotonta olla laihtumatta jos syö vähemmän kuin kuluttaa mutta miten tulokset saa alkuun onkin toinen juttu. Nyt voisi tietenkin kokeilla esim. nutrausta alkuun niin saisi tehostartin ja näkisi että putoaako se paino :)

Vierailija
11/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:55"]

[/quote]

Ei, ei, ei. 5 tuntia on AIVAN liian pitkä ateriaväli, ~3 tuntia on sopiva. Ja proteiinia 2-3 grammaa per painokilo, jos et halua että paino lähtee ensin lihaksista.

Mutta ongelmasi on todennäköisesti se, että syöt liian vähän jos kalorit tosiaan on noin sen 1200kcal päivässä. Ja syöt tod. näk. myös liikaa rasvaa kun sanoit että syöt sitä gramman per painokilo?? Rasvaa tulisi olla päivittäisistä kaloreista noin 30%, proteiinia sitten vaikka sen noin 2 grammaa per painokilo ja loput kalorit otat sitten hiilihydraateista. Tee niin, että lasket ensin peruskulutuksesi ja sen mukaan sitten tiedät paljonko kaloreita tulisi päivittäin saada. Noin 200-500 kcal (riippuen peruskulutuksesi vaatimasta kalorimäärästä) vajeella pudotus tapahtuu tervettä tahtia ja tulokset on todennäköisemmin pysyviä.

Lisää myös aerobista liikuntaa niin saat kroppasi paremmin käyntiin sekä kulutuksen korkeammalle. Ihan vaikka reippaita kävelylenkkejä pari, kolme viikkoon.

[/quote]

Eihän tässä viestissä ole mitään järkeä. Ensin sanot, että ap syö liian vähän, koska kaloreita tulee vain 1200. Sen jälkeen sanot, että rasvaa menee liikaa. Miten niin liikaa, jos ap syö liian vähän kaloreita?

Vierailija
12/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:55"]

[/quote]

[/quote]

Ap ei sanonut, että syö rasvaa g/kg vaan sanoi, että rasva jää reilusti alle sen....

Vierailija
13/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet ollut tuolla ruokavaliolla? Liikutko yhtään? Miten söit aiemmin? Oletko kirjannut ruokiasi mihinkään laskuriin? Suosittelisin hankkimaan PT:n (ihan kunnollisen) joka tekee sulle ruokavalion ja sitä tarkastetaan matkan varrella plus saisit ohjeita liikkumiseen. Tuttava pudotti yli 30kg tällä keinolla, on nykyään simpsakka mimmi :)

Vierailija
14/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh: Liikunta puuttuu!

Syöt liian tiheästi. Mulla väli on ainakin 6 tuntia ja syön paljon hedelmiä päivässä.

Teen 3 kpl 1000 kcal:n juoksulenkkiä viikossa.

Liikuntaa tarvitsevat sekä terveet että ylipainoiset.

Vierailija
15/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitkiä välejä! Itse laihdutin juuri yläpainon rajalta normaalipainoon ja mun syntini oli juuri että söin liian harvoin. Nykyään syön 4-6 kertaa päivässä ja aineenvaihdunta pysyy käynnissä. Liikunta tukee painonpudotusta, kannattaa satsata myös siihen. Söin myös viikolla liian vähän, tuhannen kalorin paikkeilla per päivä ja sitten viikonloppuna herkuttelin, jolloin kroppa nappasi tietysti kiinni kaikesta mitä sai. Malttia, paino ei välttämättä lähde heti laskemaan, sun kroppasi pitää tiukasti kiinni rasvoistaan.

Vierailija
16/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi otetaan jonain lakina se, että pitää syödä 3 tunnin välein! Ihmiset on erilaisia ja se ei missään nimessä sopinut mulle. En halua/jaksa syödä iltapäivällä tai illalla niin paljon (vaikka ne annokset olisi kuinka pieniä tai kevyitä), mua se houkutti vaan naposteluun. Mulle ainakin sopii paljon paremmin se, että syön kolme kertaa päivässä runsaasti, enkä napostele väleissä laisinkaan.

Syön siis klo 8 aamupalan (puuroa yms.), klo 11 runsaan lounaan (yleensä iso salaatti jossa mukana myös rasvaa sekä proteiinia riittävästi) ja klo 19 päivällisen (jotain wokkia, pataa tms.). Juon paljon vettä, satunnaisesti myös kahvia. Jos haluan jotain hyvää niin juon pepsi maxia tai sokeritonta mehukeittoa. Näillä pärjään hyvin enkä juuri koskaan ole nälkäinen.

Ap:n bmi on sen verran korkea, että saattaa olla että hänen ruokavaliossaan on liian vähän energiaa. Mä aloitin laihdutuksen sillä, että ensin vähensin ruokavaliostani vain kaikki huonot jutut. Eli sipsit, karkit, leivokset jne. Tietysti silloin heti piti kiinnittää huomiota myös ruuan laatuun ja siihen että saa tarpeeksi hyvää rasvaa ja proteiineja, koska pelkkää hiilarihöttöä syömällä olisi varmasti retkahtanut heti herkkuihin. Mutta aloitin siis ihan rauhassa ja vasta sitten kun tuntui suhteellisen luontevalta olla syömättä herkkuja ja huonoa ruokaa, aloin enemmän kiinnittää huomiota myös kalorimääriin ja vaihdoin runsaskalorisempia ruokia kevyempiin.

Vierailija
17/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole mitään järkeä syödä kolmen tunnin välein. Se menee jo napostelun puolelle!

Vierailija
18/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Proteiinin ja rasvan saanti pitää suhteuttaa normaalipainoiseen sinuun vaikka nyt onkin ylipainoa. Eli jos normaalipainosi on vaikka 70 kg niin syöt sitten 70 kiloisen ihmisen proteiinimäärät. Samoin rasvaa voisi laskea hieman tuosta.

Karppaus saattaa auttaa reilusti ylipainoisella, itselläni ainakin auttoi. Mutta ateriavälinä 2h on vähän liian vähän, 3h on ehkä ideaali/minimi.

Kyllä isolla ihmisellä lähtee pikkukaloreillakin kilot mutta jos jumittaa ja oikeasti olet syönyt oikein niin 1-2 kk päästä lääkäriin. Pidä ruokapäiväkirjaa jo valmiiksi!

Vierailija
19/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain kaksi tai kolme kertaa päivässä. Tällä keinoin ei tarvitse laihduttaa erikseen. Luonnollisesti ei aikuinen ihminen syö karkkeja, sipsejä ja  muuta roskaa koskaan.

Minun keinoni, olen entinen lihava, pysynyt normaalipainoisena kymmenisen vuotta:

- ei makeisia ja limuja

- ei roskaruokaa; valmisruokaa; välipaloja

- juureksia, kaaleja, salaatteja jne, sesongin mukaan paljon ja  joka päivä

- täyjyväviljaa, itse leivon ruokaleipäni

- hedelmiä, kokonaisina , marjoja; poimi ne kesällä itse jos mahdollista

- liikuntaa jossain muodossa joka päivä (kävelykin riittää)

- syö tarpeeksi, ettei ruoka pyöri mielessä koko ajan

- älä varsinaisesti laihduta

Vierailija
20/22 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et noudata sitä Kiloklubin antamaa kalorisuositusta? Sillä kyllä laihtuu. Ja samalla noudata myös niitä muita suosituksia siellä, kun kerran joka tapauksessa ohjelmaa käytät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi