Ei ole yhtä helppoa ja mukavaa olla kenen tahansa äiti
Olen monen lapsen äiti, ja rakastan kaikkia lapsiani. Pakko kuitenkin sanoa, että toiset lapset ovat enemmän ottajia kuin antajia, riippumatta kasvatuksesta. Ei ole välttämättä kasvatustavasta vaan ihan perusluonteesta, kaveripiirin vaikutuksesta jne. kiinni, millainen lapsi on perheenjäseniään kohtaan. Toiset ovat itsekkäämpiä, kiittämättömämpiä, laiskempia jne. kuin toiset. Vaikka kuinka antaisi aina vain uuden tilaisuuden eikä leimaisi lastaan, tosiasia on, etä jollekulle on hirveän paljon mukavampaa ja helpompaa olla äiti kuin toiselle. Kasvun paikkoja tietyst tarjoaa hankalampi lapsi enemmän.
Kommentit (7)
Onneksi se mukavuus ja helppous ei kuitenkaan kulje käsi kädessä. Vaativamman lapsen kanssa voi taas saada suuriakin onnistumisen elämyksiä, kun jonkun asian eteen on tehty kova työ. Minusta mukava että lapset ovat erilaisia. Ei se helpoin tarkoita että olisi rakkain. Kaikki ne on rakkaita omanlaisinaan.
Tiedän tunteen. Mutta kun niiden haastavien mallien kanssa onnistut, se tuntuu todella hienolta. Vaikkapa tänä iltana sellainen kertoi minulle kuinka kiva, ihana ja hauska äiti olen, ja oikeasti, se tunne jos mikä kyllä palkitsee sen kaiken ikävän, mitä olemme läpi käyneet.
Kyllä!
Olen 7 lapsen äiti ja jokainen niin omanlaisensa persoona, toiset mukavampia ja yksikin sellainen etten ehkä sietäisi ellei olisi mun kultapoika :D
Jokaista rakastan yhtä paljon mutta ehkä vähän eri tavalla? Toisista on helpompi pitää.
Minulla on poika, joka on kiittämätön ja erittäin tyly, ja pahoin pelkään häen olevan sellainen vielä aikuisenakin miehenä. Ajoittain on ystävällinenkin, mutta aina tulee sitten taas nää piirteet esiin. Hän ei ole erityisen ihmisrakas millään tavalla. On suosittu, mutta viihtyy hyvin itsekseen. Halveksuu esim. lihavia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:00"]
Minulla on poika, joka on kiittämätön ja erittäin tyly, ja pahoin pelkään häen olevan sellainen vielä aikuisenakin miehenä. Ajoittain on ystävällinenkin, mutta aina tulee sitten taas nää piirteet esiin. Hän ei ole erityisen ihmisrakas millään tavalla. On suosittu, mutta viihtyy hyvin itsekseen. Halveksuu esim. lihavia.
[/quote]
Poikasi taitaa olla ylilaudan teini, joka mahdollisesti trollaa myös täällä av:lla.
Mulle on muodostunut vaikeampaan lapseeni niin erityinen side, että pitää oikein muistutella itseään, ettei se helppo jää aina jalkoihin ja vähemmälle huomiolle. On ollut mielenkiintoista huomata, kuinka helppoa helpon lapsen kasvatus on, ja kuinka kovilla toisen lapsen kanssa voi olla. Ja kuinka se ei menekään niin, että sitä hankalaa rakastaisi jotenkin vähemmän.
Aamen! Olen samaa mieltä. Ja kyse ei todellakaan ole mistään kemioiden yhteensopimattomuudesta tai siitä, että olisi puolueellinen äiti. Kaikki ihmiset eivät ole yhtä kivoja, eivät myöskään lapsena.