Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Milloinalkaa vaikutukset tuntua kun on jättänyt alkoholin kokonaan?

Vierailija
22.01.2015 |

Viime vuosi oli niin paljon täynnä kaikkia juhlia, että tuli myös alkoholia kiskottua tuon tuostakin. Varsinkin heinäkuusta uuteenvuoteen ei ollut montakaan selvää viikonloppua. Uutenavuotena päätin, että nyt loppuu ja olenkin ollut kokonaan ilman alkoa siitä asti. En mä nyt mitään ihameitä odota tapahtuvan, mutta edes jotain. 

Olen myös lopettanut kokonaan ulkona syömisen, mikä sisälsi paljon krapulamättöä eli pitsaa, hampurilaisaterioita, kebabbia siis ihan viikoittain. Siihen lisäksi ne kerrat kun ei vaan jaksanu tehdä ruokaa niin mentiin kiinalaiseen tai hot wingsejä syömään ja jälkkäriksi irtokarkkipussi. Tätä tapahtui useasti viikossa. Kaikki tuon olen jättänyt kokonaan ja teen joka päivä kotona ruuan ja salaatin. 

Kropassa ei ole tapahtunut mitään, mielessä ei ole tapahtunut mitään. Nukun, hengitän samalla tavalla kuin ennenkin. 

Niin ja olin kova biletupakoija joten sekin jäi... Ei vaikutusta.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sit odotit? Sulla on nyt tylsä, epäsosiaalinen ja mauton vuosi, harkitse vielä.

Vierailija
2/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta vaikutusta kuin että nukut enemmän ja ehkä et näytä niin väsyneeltä. Itselleni kävi niin, että lihosin, koska ei mennyt enää yhtä päivää viikossa juhlahumusa ja seuraavaa krapulassa. Söin vähän tylsyyteenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitutus alkaa parin viikon jälkeen, ei muuta vaikutusta. Viime vuonna olin kolmatta kuukautta ilman alkoa ja en koskaan ole nukkunut niin huonosti kuin viimeiset viikot. 

Vierailija
4/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä mä nyt ymmärsin, niin raitistuminen ja paremmat elämäntavat olikin paska valinta? En tiedä mitä odotin tapahtuvan, mut luulis et jotain kun aina huudellaan miten ihminen voi paremmin kun syö ja elää terveellisesti.

ap

Vierailija
5/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin voida paremmin noin kolmen viikon jälkeen, mutta olinkin alkoholisti ja suurkuluttaja. Mieliala on nyt parempi ja olo on energisempi.

Vierailija
6/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju ei kyllä kannusta lopettamaan tai vähentämään...

Vierailija
7/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:33"]Tämä ketju ei kyllä kannusta lopettamaan tai vähentämään...
[/quote]
Yleensä kaikki ketjut täällä aiheuttaa juomishaluja.

Vierailija
8/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oliko runsaalla alkoholinkäytöllä sitten sinulle kovinkaan paljon kielteisiä vaikutuksia, jos mikään ei ole muuttunut. Itse tein saman ratkaisun nyt vuodenvaihteessa kyllästyttyäni iän myötä paheneviin krapuloihin. Jos joka viikonloppu käy ulkona, kuluu viikosta kokonainen päivä kokonaan hukkaan krapulan vuoksi, joskus vielä sitäkin seuraava päivä. On saamaton olo sekä henkisesti että fyysisesti. Minulla ei kroppa eikä psyyke siis tunnu enää kestävän kerta viikkoon humalahakuista juomista, joten päätin kokeilla, josko voisi olla jonkin aikaa kokonaan ilman. Itse huomasin hyvät vaikutukset oikeastaan jo ekan selvän viikonlopun jälkeen. Ruokavalio pysyy järkevänä, kun ei tule krapulan aiheuttamia pizzahimoja. Vatsa ei enää reistaile. Vähitellen on alkanut myös löytyä ihan eri tavalla intoa urheilla, mikä taas parantaa yleistä olotilaa. Työssäkin tuntuu syntyvän tulosta paremmin (olen asiantuntijatehtävissä).

Vierailija
9/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta, että jaksaa paremmin pitää kiinni kuntoilutavoitteista. Kovan juhlimisen jälkeen epävire ei hellitä ennen kolmatta päivää...

Vierailija
10/21 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sittenkun välilyönnit osuu kohdalleen.

Vierailija
11/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ap todennäköisesti mitään tuntuvia hyviä vaikutuksia tuosta tule, koska et ole edes ennenkään ollut suurkuluttaja. 

Itsekin olin viikonloppuna kerran tai kaksi vähän isommin juoja, en tissuttelija mutta ei suurkulutusrajakaan rikki yleensä mennyt. Olin viime vuoden kokonaan ilman alkoholia, eikä siitä minulle mitään tuntuvaa iloa tai hyötyä ainakaan ollut. Tylsempää vaan oli kuin tavallisesti ja elämä epäsosiaalisempaa, kun en viihtynyt selvinpäin baareissakaan ja kaverit oli siellä.

Vierailija
12/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein saman kuin sinä, olen ollut nyt 4 vuotta ilman känniä, tupakkaa ja pikaruokia. Mikronkin lahjoitin kaverilleni. En tie onko muutosta vai ei kropassa mutta raskaana oleva vaimo löytyy ja muutenkin elämä on hyvä. Uskon siihen että pysyn terveempänä ja elän pitempään, en oikein odota muuta? Ai nii ja rahaa on nykyää et mallii ku juhlavuosina

Vierailija
13/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:36"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:33"]Tämä ketju ei kyllä kannusta lopettamaan tai vähentämään...
[/quote]
Yleensä kaikki ketjut täällä aiheuttaa juomishaluja.
[/quote]

Jep. Kyllä näitä ketjuja lukiessa on saattanut useampikin korkki napsahtaa auki.

Vierailija
14/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuvittelin miten unet paranee kun jätän alkoholin pois. No ei parantunut... 3 viikkoa jaksoin sitä 9 kertaa yössä heräämistä JEEH pisin yhtämittainen uni 1 tunti 10 minuttia! Tavallisesti unet oli sitä 20 minuttia ja hereille.

Kun join sain nukuttua sen 2 - 3 tuntia putkeen. Nyt aloin juomaan taas ja saan nukuttua sen 3 tuntia nykyään sitten ylös.

Vierailija
15/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:29"]

Eli mitä mä nyt ymmärsin, niin raitistuminen ja paremmat elämäntavat olikin paska valinta? En tiedä mitä odotin tapahtuvan, mut luulis et jotain kun aina huudellaan miten ihminen voi paremmin kun syö ja elää terveellisesti.

ap

[/quote]

No mittauta nyt vaikka ens alkuun maksa-arvot niin huomaat parannusta.

Vierailija
16/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei viikonloppujuominen sen ihmeemmin missään näy. Ehkä laihdut vähän pikku hiljaa, juodessa ja krapulamätöissä kun tulee yleensä aika kivasti kaloreita.

Vierailija
17/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:35"]

Ei viikonloppujuominen sen ihmeemmin missään näy. Ehkä laihdut vähän pikku hiljaa, juodessa ja krapulamätöissä kun tulee yleensä aika kivasti kaloreita.

[/quote]

Ikinä en ole ymmärtänyt lihomista alkoholinkäytön yhteydessä. Itse kun join niin laihduin 10 kg. Jos juodaan niin ei silloin syödä tai ole edes nälkä. Alkoholinkäyttö siis käyttö on sitä, että juodaan ei syödä. Sitten kun lopetin juomisen ja rupesin syömään niin paino nousi aika nopeaan. No nyt on elintavat ok ja paino no no ok.

Viina maistuisi mutta ei enään.

Vierailija
18/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä mitä asioita tuot elämääsi noiden poistamiesi tilalle. Jos et mitään, niin vaikutukset lienevät humalattomuus/krapulattomuus.

Vierailija
19/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainaski säästät rahaa.

Vierailija
20/21 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:28"]Itse kuvittelin miten unet paranee kun jätän alkoholin pois. No ei parantunut... 3 viikkoa jaksoin sitä 9 kertaa yössä heräämistä JEEH pisin yhtämittainen uni 1 tunti 10 minuttia! Tavallisesti unet oli sitä 20 minuttia ja hereille.

Kun join sain nukuttua sen 2 - 3 tuntia putkeen. Nyt aloin juomaan taas ja saan nukuttua sen 3 tuntia nykyään sitten ylös.
[/quote]
No kannattasko mennä jonneki unitutkimukseen.... Sun ongelmat johtuu jostai muusta ku alkosta. Enkä suosittele alkoo loppuelämän unilääkkeeks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän