Arvaa ottaako päähän lapseni kaveri!
Eli kuudennella olevia tyttöjä molemmat ovat. Minä olen yh-lähihoitajamamma joten perheellämme on melko tiukka rahatilanne, kun on tuon tytön lisäksi vielä kolme muutakin lasta elätettävänä. Joo, ostamme mahdollisimman halpaa ruokaa sekä halpoja vaatteita ja asumme vuokralla melko pienessä kerrostaloasunnossa. Ihan mukavasti meillä kuitenkin menee.
Ainoa ongelma on tämän lapseni kaveri. Hänen isänsä on joku upporikas mies joka on lääketiedealalla. Äitinsä on kotirouva. Asuvat tietenkin isossa talossa jossa iso piha. Ja hieno auto. Tämä "kaveri" kerskuilee kaikella perheensä omaisuudella! Välillä nälvii koulussa tytärtäni avoimesti. Ja kaveri muutenkin saa kaiken haluamansa, ei vittu mikä prinsessa. Jos keksii haluta iPhonen, saa sen. Jos haluaa 500€, saa senkin. Ja jopa jos hän haluaa ulkomaanmatkan, saa sen! Tänä vuonna ovat lähdössä Brasiliaan, ja meidän perhe ei ole edes käynyt ulkomailla!
Aina kun tuo kaveri tulee meille, katselee kotiamme yms. kuin halpaa makkaraa. Ei saatana kun ottaa päähän kyseinen rinsessa!
Kommentit (22)
Odotas kun tää lapsesi kaveri vähän aikuistuu ja suunnittelee elämäänsä, niin sitten varmaan tulee ymmärtämään ettei se raha kasva puussa.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"]Trollolllol. Jos olisit jättänyt ammattisi kertomatta olisin ehkä jopa uskonut :)
[/quote]
Haista pitkä paska, lähihoitajiakin on olemassa ja he ovat ihmisiä. Vituttaako, kun lähihoitaja hoitaa sinuakin kun olet vanha?! ap
Harvinaista, että suostuu olemaan lapsesi kaveri, kun on noin leuhka ja lastasi aliarvioiva. Ei taida kauaa olla.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"]Trollolllol. Jos olisit jättänyt ammattisi kertomatta olisin ehkä jopa uskonut :)
[/quote]
Haista pitkä paska, lähihoitajiakin on olemassa ja he ovat ihmisiä. Vituttaako, kun lähihoitaja hoitaa sinuakin kun olet vanha?! ap
[/quote]
Ei vituta, olen itsekin lh. Siisti suutasi :) ja kyllä tympisi jos tuollainen törkyturpa minua hoitaisi.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"]
Odotas kun tää lapsesi kaveri vähän aikuistuu ja suunnittelee elämäänsä, niin sitten varmaan tulee ymmärtämään ettei se raha kasva puussa.
[/quote]
eihän se haittaa ettei raha kasva puussa, jos pappa betalar.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:22"]Odotas kun tää lapsesi kaveri vähän aikuistuu ja suunnittelee elämäänsä, niin sitten varmaan tulee ymmärtämään ettei se raha kasva puussa.
[/quote]
jos tilanne on tuo mitä ap kertoo, niin kyllä kaverilla varttuneempanakin se rahaa kasvaa ihan samassa puussa kuin nyttenkin.
Voithan yrittää kasvattaa omaasi valtavirtaa vastaan. Materialismi ei ole kauaa muodissa.
Mä tahtoisin kyllä tietää, jos mun lapseni käyttäytyis noin. Asutaan isossa talossa ja ajellaan uusilla autoilla, vaikkei mitään porhoja olla mutta voi näyttää siltä.. Mun lapsen hyvä ystävä on selkeästi köyhemmästä perheestä. Ei kaukaa liippais, etteikö lapseni saisi remmiä persuuksille, jos selviäisi että hän nälvii kaverin kotia ja elämää. Ihan kohtalaisen vakava keskustelu käytäisiin.
Itselläni oli lapsena usein rikkaita ystäviä. Oli vaikeaa ymmärtää miksi kaveri sai vaikka mitä ja itse ei koskaan mitään ylimääräistä:(
Ottamatta kantaa onko trolli vaiko ei....
Jos kaveri yrittää nujertaa lastasi tuolla varallisuudella, ilkkumalla tms. nii laittaisin kyllä tuolle touhulle stopin. Jos taas haluaa olla aidosti kaveri niin en näe mitään syytä miksi normituloinen ei voisi olla rikkaan kanssa tekemisissä. Ei tuo tavanomaista ole, mutta hienoa silloin kun tuollainenkin joskus toimii.
Omilla penskoillakin yksi tuollainen kaveri. Kaverin luona käydään ajelemassa veneellä ja pelataan 65 tuuman töllöstä videopelejä. Täällä syödään nakkisoppaa ja pelataan lautapelejä.
Sitten kun tullaan vanhemmiksi niin alkaa kuilut entisestään syvenemään. Vaikka olisi köyhempi miten älymystöä tahansa niin yhteistä olemista ei enää muka löydy, koska raha.
Ei sillä rikkaalla penskalla ole muita kavereita. Ja omasikin on varmaan vain kohteliaisuuttaan tämän tytön kanssa.
Aijai, mullakin oli tuollainen kaveri lapsena. Ei voinut millään ymmärtää miksi meidän perhe ei vain ostaisi toista autoa tai isompaa taloa, että olisin saanut oman huoneen. Muistan myös kuinka haaveilin ääneen ulkomaanmatkasta, kun tämä kyseinen kaveri oli vaihteeksi tullut jostain ties mistä lomalta, niin hän vain totesi, että kyllä sunkin vanhemmat suostuu lähtee jos ruinaat tarpeeks vai eiks teil muka oikeesti oo rahaa, ootteko niin köyhiä...
Ei edes ymmärretty kerskua lapsena vaikka olin suuren maatalon tyttö, oli maata ja takametsääkin ja vieläkin on.
Mun miehen siskon tyttö on juuri tuollainen paskiainen! 17v.toivon todella että siperia opettaa! Ja johtuu mun mielestä vain ja ainoastaan kasvatuksesta! Karvat nousee pystyyn kun kyseinen neiti saapuu meille vierailemaan! Eikä vain mulla,miestä vituttaa myös! Kaiken saanut pilalle hemmoteltu kakara! Äitinsä samanlainen..kaiken saanut ja kaikki tulee ja toimii,kun manulle illallinen! Oksettavaa!
Jos tämä rikkaan perheen tytär kohtelee tytärtäsi jotenkin alentavasti, niin miksi he sitten viettävät aikaa yhdessä? Jos ovat oikeasti hyviä kavereita, niin se on ihan ok, vaikka et sinä hänestä pitäisikään. Mutta jos tämä ystävyyssuhde aiheuttaa tyttärellesi enemmän pahaa mieltä kuin iloa, niin eihän silloin ole kyseessä mikään oikea kaveri.
Kismett
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:20"]
Jos keksii haluta iPhonen, saa sen. Jos haluaa 500€, saa senkin.
[/quote]
Ei tuo kovin hyvältä kuulosta. Ottaisin senkin asemesta mieluummin viisisatasen.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:20"] Tänä vuonna ovat lähdössä Brasiliaan, ja meidän perhe ei ole edes käynyt ulkomailla!
[/quote]
Mitä se on sinulta pois jos he reissaavat? Mies opuskellut lääkäriksi monta vuotta niin se hyvä palkka hänelle suotakoon. Älä ole noin katkera ja kateellinen. Älä tartuta tota asennettasi lapseesi
Trollolllol. Jos olisit jättänyt ammattisi kertomatta olisin ehkä jopa uskonut :)