Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen luokalla (ekalla) on hullu pentu!!

Vierailija
22.01.2015 |

Onkohan mitään toivoa että se siirrettäis erityisluokalle tms? Välillä se lyö opettajaa, luokkakavereita lyö, repii hiuksista päivittäin. Saa raivareita vähintään kerran viikossa niin että ope soittaa vanhemmat hakemaan tyttö pois kesken päivän. Mun ( ja monen muun) lapsi ei enää uskalla mennä kouluun kun ne pelkää tätä tyttöä. Mikä sitä vaivaa? Miks se on sellainen? Nyt varmaan saan itse haukut niskaan tästä aloituksesta mut kirjoitinpa kuitenkin.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 01:24"]

Mun pojan luokalla oli kanssa ekalla yks tuleva hullu. Kysyi pojaltani voitko olla mun kanssa ja jos vastasi että en alkoi hakkaamaan. Toi meille kavereita ja kun poikani ja toinen alkoivat leikkiä niin sai yllytettyä niin että molemmat hakkasivat poikaani ja lähtivät nopeasti pois meiltä. Ihan mielenvikainen. Teki vaikka mitä outoja juttuja. Millainenkohan pojasta on tullut?Ovat nyt 19 vee??kun kerroin opelle ei ottanut mitään kantaa.

[/quote]

ihan yhtä hyvin sun poikas vois olla "TULEVA HULLU". Tai SINÄ voit olla se "TULEVA HULLU".

Älytöntä yksioikoiselta kuullostavaa päättelyä. Toivottavasti se lapsi sai apua ja pysyy nyt elämään yhteiskunnassa. Toivon, että joku häntä on pystynyt auttamaan.

[/quote]

Juuri näin. Millä oikeudella ylenkatsotte sairaita? Kukaan ei ole terveytensä puolesta 100% turvassa koskaan.

Vierailija
62/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:26"]

Täällä on kyllä kamalia kommentteja. Jo aloittaja käyttää sanaa "hullu pentu". Kyseessä on varmasti pahasti ongelmainen lapsi. Moni vanhempi oikein odottaa että pääsee eroon tuollaisista. Älkää oikeesti ihmetelkö miksi tässä yhteiskunnassa on niin pahoja ongelmia. Ei mitään empatiaa. Millainen ihminen kutsuu pientä, ongelmaista lasta hulluksi pennuksi, vaikka tää lapsi käyttäytyisikin huonosti?! Millaisia vanhempia te oikein olette?

Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että nyt äkkiä tuohon on puututtava, eikä lapselle ole edellytyksiä olla tavalliseen tapaan koulussa ennen kuin hänen ongelmat helpottuvat.

[/quote]

Kuule, menehän ja ratkaise ongelma *nips naps*. Mutta muista, että sinun pitää hoitaa ja ymmärtää sitä lasta siten, että se ei ole muiden lasten hyvinvoinnista pois. Eli oikeastaan sinun pitää pystyä huolehtimaan luokallisen lapsia hyvinvoinnista tasavertaisesti. Ole hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
64/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:28"]

Mun pojan luokalla oli kanssa ekalla yks tuleva hullu. Kysyi pojaltani voitko olla mun kanssa ja jos vastasi että en alkoi hakkaamaan. Toi meille kavereita ja kun poikani ja toinen alkoivat leikkiä niin sai yllytettyä niin että molemmat hakkasivat poikaani ja lähtivät nopeasti pois meiltä. Ihan mielenvikainen. Teki vaikka mitä outoja juttuja. Millainenkohan pojasta on tullut?Ovat nyt 19 vee??kun kerroin opelle ei ottanut mitään kantaa.

[/quote]

ihan yhtä hyvin sun poikas vois olla "TULEVA HULLU". Tai SINÄ voit olla se "TULEVA HULLU".

Älytöntä yksioikoiselta kuullostavaa päättelyä. Toivottavasti se lapsi sai apua ja pysyy nyt elämään yhteiskunnassa. Toivon, että joku häntä on pystynyt auttamaan.

[/quote]

Juuri näin. Millä oikeudella ylenkatsotte sairaita? Kukaan ei ole terveytensä puolesta 100% turvassa koskaan.

[/quote]

Millä oikeudella lapset heitteillejätetään selviämään tällaisista kuvioista, niin pahoinvoiva kuin se luokallinen niitä muita? Millä oikeudella ylenkatsotaan muiden oikeutta turvalliseen lapsuuteen?

Vierailija
65/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa edes lukea mutta sinä et ole siellä koulussa ja sun luulot perustaa sun 7v. nappulasi puheisiin. Onneksi koulussa sentään laittaa sun kaltaiset eukot kuriin! Kyllä koulu osaa hoitaa asiansa jamulla on kaksi koululaista!

Vierailija
66/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on tästä täysin erillinen asia. Ei noin pitäiskään olla, mutta eihän se oikeuta aikuisia ihmisiä käyttäytymään väärin! Joku järki päähän kiitos. Ei niillä lapsilla ole osaa eikä arpaa tähän. Ei myöskään sillä, jolla on ongelmia, joista joutuu kärsimään ja joita tää lapsi ei taatusti ole itselleen valinnut ja jota aikuiset vielä kohtelee rumasti.

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Millä oikeudella lapset heitteillejätetään selviämään tällaisista kuvioista, niin pahoinvoiva kuin se luokallinen niitä muita? Millä oikeudella ylenkatsotaan muiden oikeutta turvalliseen lapsuuteen?

[/quote]

Vierailija
67/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun koko luokka ei voi hyvin, niin hyökätään porukalla sairaan kimppuun? Kerrotko miten se auttaa? Mitä jos oma lapsesi olisi sairas? Olisiko tällainen suhtautuminen muilta ok?

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:26"]

Täällä on kyllä kamalia kommentteja. Jo aloittaja käyttää sanaa "hullu pentu". Kyseessä on varmasti pahasti ongelmainen lapsi. Moni vanhempi oikein odottaa että pääsee eroon tuollaisista. Älkää oikeesti ihmetelkö miksi tässä yhteiskunnassa on niin pahoja ongelmia. Ei mitään empatiaa. Millainen ihminen kutsuu pientä, ongelmaista lasta hulluksi pennuksi, vaikka tää lapsi käyttäytyisikin huonosti?! Millaisia vanhempia te oikein olette?

Siitä olen kyllä täysin samaa mieltä, että nyt äkkiä tuohon on puututtava, eikä lapselle ole edellytyksiä olla tavalliseen tapaan koulussa ennen kuin hänen ongelmat helpottuvat.

[/quote]

Kuule, menehän ja ratkaise ongelma *nips naps*. Mutta muista, että sinun pitää hoitaa ja ymmärtää sitä lasta siten, että se ei ole muiden lasten hyvinvoinnista pois. Eli oikeastaan sinun pitää pystyä huolehtimaan luokallisen lapsia hyvinvoinnista tasavertaisesti. Ole hyvä.

[/quote]

Vierailija
68/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua sieppaa niin kaikki puuttuja eukot ja meillä kasa naapureita jotka aina muiden  asioita hoitelee, et ämmät saa mut kuumaksi. Yksikään teistä ei ole siellä koulussa niin turha kertoa mitä  siellä tapahtuu. Varsinkin kun kyse vielä akaluokkalaisten kertomasta.

Vierailija
69/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi ylös sitten vaan jokainen, joka on valmis laittamaan lapsensa luokalle, jossa joku järjestelmällisesti satuttaa muita luokkalaisia ja opettajaa. Tehkää jono sinne luokan oven taa!

Vierailija
70/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen luokalla on tuollainen poika. Mutkun sillä on se adhd, sitä pitää ymmärtää.

Kaksipiippuinen juttu tietysti, mutta minun sympatiani on kyllä niitten muitten oppilaitten puolella, joita tämä yksi lyö, potkii, tönii yms. Käy myös opettajien kimppuun. Häiritsee jatkuvasti tuntia. On monesti satuttanut myös mun pientä arkaa tyttöä.

Mutkun sillä on se adhd...

Vierailija
71/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:36"]

Mua sieppaa niin kaikki puuttuja eukot ja meillä kasa naapureita jotka aina muiden  asioita hoitelee, et ämmät saa mut kuumaksi. Yksikään teistä ei ole siellä koulussa niin turha kertoa mitä  siellä tapahtuu. Varsinkin kun kyse vielä akaluokkalaisten kertomasta.

[/quote]

Sun lapselle saa varmastikin tehdä mitä vaan ja sä et lastasi auta koska et usko hänen puheistaan puolta sanaa? Onnea.

Minä kyllä aika pitkälti osaan selvittää milloin lapsi puhuu totta ja milloin ei. Vaivannäköähän se vaatii, mutta sitä se vanhemmuus on.

Tässä kohtaa ei taida tarvita arvailla, mikä on sinun roolisi vastaavan tyylisissä asetelmissa ja miten asioita hoidat ja käsittelet.

Vierailija
72/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:35"]

No se on tästä täysin erillinen asia. Ei noin pitäiskään olla, mutta eihän se oikeuta aikuisia ihmisiä käyttäytymään väärin! Joku järki päähän kiitos. Ei niillä lapsilla ole osaa eikä arpaa tähän. Ei myöskään sillä, jolla on ongelmia, joista joutuu kärsimään ja joita tää lapsi ei taatusti ole itselleen valinnut ja jota aikuiset vielä kohtelee rumasti.

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sekö on aikuisten väärin käyttäytymistä, että ongelmista puhutaan ilman nimiä anonyymilla keskustelupalstalla?

Vierailija
73/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mä en ole sitä mieltä että tällainen olis ok. Ei missään nimessä. Kyllä täytyy olla ensin edellytykset olla muiden kanssa samassa tilassa ja toimintakykyä. Muuten pitäisi olla järjestetty opetus jollain muulla tavalla. Johan siinä terveetkin sairastuu, jos joutuu elämään tuollaisessa stressaavassa ympäristössä jatkuvasti ja pelkäämäänkin. Ja ihan varmasti vaikuttaa oppimiseenkin.

Mutta tästä erillisenä näen sen kysymyksen että kuinka vanhemmat siirtää oman turhautumisen ja ahdistuksen siihen pieneen ihmiseen, jolla on jo tarpeeksi ongelmia. Täytyy vielä oikein haukkuakin. Seitsemän vuoden ikäistä lasta Luulin että nykyään olisi hieman sivistyneempää asennoitumista sairasta ihmistä kohtaan.

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:39"]

Mun lapsen luokalla on tuollainen poika. Mutkun sillä on se adhd, sitä pitää ymmärtää.

Kaksipiippuinen juttu tietysti, mutta minun sympatiani on kyllä niitten muitten oppilaitten puolella, joita tämä yksi lyö, potkii, tönii yms. Käy myös opettajien kimppuun. Häiritsee jatkuvasti tuntia. On monesti satuttanut myös mun pientä arkaa tyttöä.

Mutkun sillä on se adhd...

[/quote]

Vierailija
74/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan!

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:37"]

Käsi ylös sitten vaan jokainen, joka on valmis laittamaan lapsensa luokalle, jossa joku järjestelmällisesti satuttaa muita luokkalaisia ja opettajaa. Tehkää jono sinne luokan oven taa!

[/quote]

Kukaan ei ole kritisoinut sitä, että haluaa lapsensa koulupäivän olevan rauhallinen ja turvallinen. Kriitiikki on puhtaasti kohdistunut siihen kapeakatseiseen empatiakyvyttömään tapaan ajatella, että tämä erityislapsi on hullu joka tulee kertakaikkiaan joko eristää koko maailmasta tai sitten kurittaa kuntoon. Kumpikaan näistä tavoista ei paranna lasta, ei tee hänestä normaalia sillä jos vika on esim. hermostossa tai ihan missä vaan, hän tarvitsee kuntoutusta ja tukea. 

Nämä empatiakyvyttömien ihmisten tavat "korjata" asia, aiheuttaisi näille erityislapsille epäinhimillistä kärsimystä mitä kukaan ei haluasi omalle lapselleen. Mutta erityislapselle? Siitä vaan!! Täysillä turpaan....

Terveiden lasten vanhemmat ovat ilman muuta oikeutettuja vaatimaan muutosta ja turvallista koulupäivää lapsilleen mutta heidän ajatusmaailmansa on karmaiseva.

[/quote]

Vierailija
75/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"]

En jaksa edes lukea mutta sinä et ole siellä koulussa ja sun luulot perustaa sun 7v. nappulasi puheisiin. Onneksi koulussa sentään laittaa sun kaltaiset eukot kuriin! Kyllä koulu osaa hoitaa asiansa jamulla on kaksi koululaista!

[/quote]

Mitä sinä oikeasti höpötät? Mitkä eukot koulu laittaa kuriin ja miten?

Vierailija
76/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika suuri osa vahvasti oirehtivista lapsista oirehtii vahvasti jo alle kouluikäisenä ja suuren osan heistä vanhemmat torjuvat täysin ajatuksen, että lapsi saattaisi tarvita jonkinlaista apua. Torjuvat jopa sen tiedon vastaanottamisen, että heidän lapsensa käytös on tuhoisaa.

Kyse ei useinkaan ole siitä, että apua ei olisi varhain tarjolla. Kyse on jostain muusta. Monessa tapauksessa.

Jokainen tästä väittämästä tuohtuva osoittakoon käytännön elämällään väittämä epätodeksi.

Vierailija
77/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:37"]

[/quote]

Kukaan ei ole kritisoinut sitä, että haluaa lapsensa koulupäivän olevan rauhallinen ja turvallinen. Kriitiikki on puhtaasti kohdistunut siihen kapeakatseiseen empatiakyvyttömään tapaan ajatella, että tämä erityislapsi on hullu joka tulee kertakaikkiaan joko eristää koko maailmasta tai sitten kurittaa kuntoon. Kumpikaan näistä tavoista ei paranna lasta, ei tee hänestä normaalia sillä jos vika on esim. hermostossa tai ihan missä vaan, hän tarvitsee kuntoutusta ja tukea. 

Nämä empatiakyvyttömien ihmisten tavat "korjata" asia, aiheuttaisi näille erityislapsille epäinhimillistä kärsimystä mitä kukaan ei haluasi omalle lapselleen. Mutta erityislapselle? Siitä vaan!! Täysillä turpaan....

Terveiden lasten vanhemmat ovat ilman muuta oikeutettuja vaatimaan muutosta ja turvallista koulupäivää lapsilleen mutta heidän ajatusmaailmansa on karmaiseva.

[/quote]

Näihin pentuihin upotetaan iso summa rahaa ja silti niistä ei tule ikinä yhteiskuntakelpoisia

Vierailija
78/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oma kokemukseni voi todistaa väiteesi valheelliseksi. On, totta, että osa vanhemmista kieltäytyy uskomasta lapsnsa erityispiirteitä. 

Mutta me vanhemmat jotka huomaamme itse, ettei lapsi ole normaali, saamme tapella kynnet verillä jotta lapsi saa tukea. On opteltava lakipykälät, verkostoituva, kyseltävä ja vaadittava. 

Oma nyt jo liki aikuinen lapseni olisi väkisin laitettu normaaliluokalle ja kaikista pyytämistäni testeistä kieltäydyttiin. Taistelin ja taistelin. Olin yhteydessä niin moneen ihmiseen, että niillä nimillä voisi täyttää yhden pikkukunnan puhelinluettelon. 

Lopulta sain lapseni tutkimuksiin. Lapsi ehti masentua matkan varrella, hoito oli kalliimpaa ja työläämpää. 

Olen taistellut siitä saakka kun ymmärsin lapseni olevan erityislapsi. Ja nyt lapseni on omillaan toimeen tuleva, veroja maksava nuori joka seurustelee ja suunnittelee tulevaisuuttaan luottavaisin mielin. Tämä sama lapsi, joka vielä 10 vuotiaana kärsi mm.  niin pahasta hahmotushäiriöstä, ettei voinut lähikauppaan mennä koska ei olisi osannut kotiin.

Enkä ole ainutlaatuinen. Kuten jo aiemmin sanoin, erityislasten vanhemmat usein verkostoituvat ja jakavat kokemuksiaan. Osaa niistä kokemuksista ei voi kuunnella itkemättä....

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:53"]

Aika suuri osa vahvasti oirehtivista lapsista oirehtii vahvasti jo alle kouluikäisenä ja suuren osan heistä vanhemmat torjuvat täysin ajatuksen, että lapsi saattaisi tarvita jonkinlaista apua. Torjuvat jopa sen tiedon vastaanottamisen, että heidän lapsensa käytös on tuhoisaa.

Kyse ei useinkaan ole siitä, että apua ei olisi varhain tarjolla. Kyse on jostain muusta. Monessa tapauksessa.

Jokainen tästä väittämästä tuohtuva osoittakoon käytännön elämällään väittämä epätodeksi.

[/quote]

Vierailija
79/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:55"]

Tilastojen mukaan alakoulussa on 1,3 erityislasta per luokka.

[/quote]

Jaahas, melkoisen alakanttiin täm luku vrt. meidän arkeen, jossa 7 erityislasta luokassa ja vielä muutama mamu, joilla kielen kanssa ogelmaa.

[/quote]

Tuo on varmaankin keskiarvo; joillain luokilla ei ehkä ole yhtään ja toisilla useita erityislapsia. Lapseni luokalla esim. on vain yksi hiljainen erityislapsi, jolla on oppimisvaikeuksia. Henk. koht. avustajan avulla ei vaikuta mitenkään ryhmän dynamiikkaan. Voisin kuvitella, että teidän tilanteessa oppiminen vaarantuu jo koko luokalla :( 

Vierailija
80/103 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on helppo ymmärtää, ettei aloittaja jaksa enää kaunokieltä käyttää. Hänellähän on suuri huoli omasta lapsestaan. Vastaavanlaista turhautumista ja epätoivoa on monessa osoitteessa. Useammassa kuin missä asuu se pahoinvoiva luokkalainen.