Miksi painonhallinta ja hoikkana/normaalipainoisena pysyminen on niin helppoa joillekin ihmisille ?
Sehän on tietysti itsestään selvää, että lihava ihminen syö liikaa kulutukseensa nähden, mutta miksi se hoikka ihminen tulee kylläiseksi pienemmällä annoksella ja ruokamäärällä kuin lihava ihminen. Kun tuskin normaalipainoiset ihmiset sentään on jatkuvasti nälkäisiä, eivätkä ikinä syö kunnolla,,
Kommentit (144)
Suolistohormonin vajaatoiminta on yksi syy!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuus kaikessa. Muuta en osaa sanoa.
Lapsuudesta asti olen syönyt herkkuja päivittäin. Mutta en ole esim. koskaan syönyt suklaalevyä kokonaan. Tai karkki- tai sipsipussia. Tai jäätelöpönikkää. Tai keksipakettia.
Olen ymmärtänyt, että aika moni syö tuommoisen kerralla?
En myöskään juurikaan juo mitään missä on kaloreita. Kahviin laitan vähän maitoa.
Minä kyllä syön kerralla suklaalevyn, karkkipussista menee ainakin puolet, sellainen jätskipurkki menee kevyesti, sipsejä joku puoli pussia... Menee myös kokonainen pizza. Ja yleensä herkuttelen 1-2 kertaa viikossa. En herkuttele "kohtuudella", jos tekee mieli herkutella.
Joskus on kausia, kun syön jonkun 30 g suklaapatukan päivässä tai jonkun pullan kahvin kanssa.
Olen ollut ikäni hoikka ja olen kyllä ollut myös aina todella liikunnallinen. Luulen, että jos jämähtäisin sohvalle, niin jopas alkaisi paino nousta.
Sulla on luultavasti tavallista helpompaa painonhallinta. Ole iloinen ja tiedosta, että muilla voi olla päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtuus kaikessa. Muuta en osaa sanoa.
Lapsuudesta asti olen syönyt herkkuja päivittäin. Mutta en ole esim. koskaan syönyt suklaalevyä kokonaan. Tai karkki- tai sipsipussia. Tai jäätelöpönikkää. Tai keksipakettia.
Olen ymmärtänyt, että aika moni syö tuommoisen kerralla?
En myöskään juurikaan juo mitään missä on kaloreita. Kahviin laitan vähän maitoa.
Minä kyllä syön kerralla suklaalevyn, karkkipussista menee ainakin puolet, sellainen jätskipurkki menee kevyesti, sipsejä joku puoli pussia... Menee myös kokonainen pizza. Ja yleensä herkuttelen 1-2 kertaa viikossa. En herkuttele "kohtuudella", jos tekee mieli herkutella.
Joskus on kausia, kun syön jonkun 30 g suklaapatukan päivässä tai jonkun pullan kahvin kanssa.
Olen ollut ikäni hoikka ja olen kyllä ollut myös aina todella liikunnallinen. Luulen, että jos jämähtäisin sohvalle, niin jopas alkaisi paino nousta.
Sulla on luultavasti tavallista helpompaa painonhallinta. Ole iloinen ja tiedosta, että muilla voi olla päinvastoin.
En tiedä onko mitenkään tavallista helpompaa. Kuten kerroin, että olen lapsesta asti liikkunut todella paljon. Jos liikunta loppuisi, niin kyllä se painokin nousisi.