Ettehän anna rahaa "elefanttiesityksille" Intia/Thaimaa jne?!
Googlettakaa esim. Raju the crying elephant ja käykää sos wildlife sivulla. Tuo ei lopu ennen kuin turistien antama rahavirta tyrehtyy.
Kommentit (66)
Ette kai tosissaan ajattele niin, että koska koira voi tehdä temppuja, niin on siksi ok että villieläimet joutuu samaan?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:40"]Ette kai tosissaan ajattele niin, että koska koira voi tehdä temppuja, niin on siksi ok että villieläimet joutuu samaan?
[/quote]
Tässä ketjussa ihmeen harva nimen omaan ajattelee noin, ihmeen kauan säilynyt ketju ilman pahempia ääliömäisyyksiä.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:40"]Ette kai tosissaan ajattele niin, että koska koira voi tehdä temppuja, niin on siksi ok että villieläimet joutuu samaan? [/quote] Tässä ketjussa ihmeen harva nimen omaan ajattelee noin, ihmeen kauan säilynyt ketju ilman pahempia ääliömäisyyksiä.
[/quote]
Mua kyllä ottaa päähän tarve työntää päätään pensaaseen.
ap
Mulle kaikki eläimet on samanarvoisia, lemmikit ja villieläimet. On hevostenkin koulutus aika väkivaltaista raippoineen yms. Elefantti on sen verran viisas eläin että siitä kyllä aistii jos se on ahdingossa. Thaimaan show-elefantilla oli nauravaiset silmät ja seesteinen katse, omatuntoni on ihan puhdas. En aio lukea mitään propagandaa mutten oli ihan naiivi, tiedän että surullisiakin eläinkohtaloja on. Varmasti työjuhtana olevat elefantit kärsivät enemmän kuin nämä esiintyjät. T: thaimaan-matkaaja.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:40"]Ette kai tosissaan ajattele niin, että koska koira voi tehdä temppuja, niin on siksi ok että villieläimet joutuu samaan? [/quote] Tässä ketjussa ihmeen harva nimen omaan ajattelee noin, ihmeen kauan säilynyt ketju ilman pahempia ääliömäisyyksiä.
[/quote]
Mua kyllä ottaa päähän tarve työntää päätään pensaaseen.
ap
[/quote]
???
Niin, tarkoitin siis sitä että mielummin ei halua edes tietää mistään ikävästä (silloin ei voi valistaa ketään muutakaan) tai että ei mieti ilmiötä yhtään. Näkee vaan hassusti venkoilevan eläimen etelän maassa ja pitää sitä merkkinä siitä että siellä kaikilla,jopa villieläimillä, on vaan niin hyvä meininki. ap
En anna rahaa millekään kerjäläisille, temppuilijoille tms häsläreille -ikinä, missään.
Mä inhoon sirkus finlandiassakin kaikkia eläinnumeroita, koska olen varma, ettei niillä elukoilla ole lainkaan kivaa opetellessaan temppuja :/
En siis uskokaan että eläinrääkkääjiin voi vaikuttaa, mutta tietämättömät hölmöt jurppii eniten. ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:09"]
Niitä on aika montaa sorttia. Myös sellaisia, joissa oikeasti pidetään norsuista ja muistakin eläimistä hyvää huolta.
[/quote]
Mikäköhän mahtaa olla sellainen paikka missä eläimen on parempi olla kuin omassa luontaisessa ympäristössään?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:01"]
Mä inhoon sirkus finlandiassakin kaikkia eläinnumeroita, koska olen varma, ettei niillä elukoilla ole lainkaan kivaa opetellessaan temppuja :/
[/quote]
Boikotoi sirkusta sitten. Vie rahasi niille sirkusseurueille, jotka eivät käytä eläimiä. Niitäkin on. ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:09"]
Niitä on aika montaa sorttia. Myös sellaisia, joissa oikeasti pidetään norsuista ja muistakin eläimistä hyvää huolta.
[/quote]
Mikäköhän mahtaa olla sellainen paikka missä eläimen on parempi olla kuin omassa luontaisessa ympäristössään?
[/quote]
Tämä keskustelu sai minut havahtumaan siihen, että on kai sitten ihmisiä joiden mielestä temppuileva norsu ja oman koiran agilitykurssi on ihan toisiinsa verrattavia ok-asioita. Ei juma miten masentavaa. ap
Thaimaassa on mm. tiikereitäkin, jotka huumataan, että turistit saavat kuvata ja silitellä. ;(
Mulla on tosiaan boikotti kaikkea tuollaista vastaan. Itseasiassa en edes matkustaisi mihinkään Thaimaahan, koska se on niin paska maa. Esim. koiralihan syönti ja niiden järjettömän julma kohtelu ennen sitä. Ja siellä viedään jopa naapurin lemmikkikoira syötäväksi ja kidutettavaksi.
Oikeastaan suurin osa Aasiaa on niin moraalitonta aluetta, että en sinne lähtisi. Ja miksi mennä kun on niin paljon parempiakin paikkoja?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:47"]
Mulle kaikki eläimet on samanarvoisia, lemmikit ja villieläimet. On hevostenkin koulutus aika väkivaltaista raippoineen yms. Elefantti on sen verran viisas eläin että siitä kyllä aistii jos se on ahdingossa. Thaimaan show-elefantilla oli nauravaiset silmät ja seesteinen katse, omatuntoni on ihan puhdas. En aio lukea mitään propagandaa mutten oli ihan naiivi, tiedän että surullisiakin eläinkohtaloja on. Varmasti työjuhtana olevat elefantit kärsivät enemmän kuin nämä esiintyjät. T: thaimaan-matkaaja.
[/quote]
Olet kyllä pelottava, et halua lukea propagandaa?! Mutta havainnoit elefantin seesteisen katseen, joten kaikki on ok. Ei voi olla totta. Toivottavasti olet trolli.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:08"]
Mulla on tosiaan boikotti kaikkea tuollaista vastaan. Itseasiassa en edes matkustaisi mihinkään Thaimaahan, koska se on niin paska maa. Esim. koiralihan syönti ja niiden järjettömän julma kohtelu ennen sitä. Ja siellä viedään jopa naapurin lemmikkikoira syötäväksi ja kidutettavaksi.
Oikeastaan suurin osa Aasiaa on niin moraalitonta aluetta, että en sinne lähtisi. Ja miksi mennä kun on niin paljon parempiakin paikkoja?
[/quote]
Agreed, en matkusta Espanjaan, koska galgojen kohtelu on niin ala-arvoista. En Turkkiin, koska ihmisoikeudet. En Jenkkeihin, koska Guantanamo. Ei Venäjälle, koska Putin. Tässä muutamia esimerkkejä. Turistikuvat kahlittujen apinoiden tai huumattujen eläinten kanssa ovat silkkaa julmuutta. Samoin kuin lapsityövoima tai lapset kerjäläisinä tai seksityöläisinä ovat osana hävytöntä ja likaista bisnestä. Ymmärrän, että Suomessakin on joitain puutteita mm. aseista kieltäytyjien oikeuksien kanssa mutta en voi olla ns. passiton mutta ehkä jonain päivänä löydän maan, jossa ihmisoikeudet ja eläinten oikeudet eivät ole sorrettuina.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 21:47"]
[/quote]
Voithan sinä kai lukea aiheesta, kun sulla kuitenkin asiasta se ylimmäinen tieto eli aistit milloin elefantti on ahdingossa ja milloin se on aina halunnutkin esiityä suomalaisturistille. Ja annat rahaa ja kuvautat itsesi vaan niissä tilanteissa, missä elefantin katseesta paistaa esiintymisen ilo. Eikö juu.
Olin vuosia sitten sirkuksessa töissä, eläintenhoitaja (kavioeläimet). On pakko olla rehellinen ja myöntää että sirkuselämä on eläimille yhtä helvettiä, vaikka tokihan se ansaittu lomakin jossain kohtaa aina tuli. Useimmat eläimet olivat jatkuvasti stressaantuneita, lääkittiin mm: vatsahaavojen takia. Olimme 3-4 päivää samassa paikassa (riippuen esityspäivistä) ja taas matka jatkui. Kun sitten esitykset olivat tauolla ja eläimillekin saatiin loma, moni stressasi lähes koko lomansa. Kun eläin sitten taas oli "kunnossa" alkoi kiertue uudelleen. Ja ei, ei lomallakaan vain oltu, uuden kiertueen esitykset harjoiteltiin silloin...
Sirkus on räiskyvää, iloista ja hauskaa hupia. Siellä verhon takana on kuitenkin se astetta surullisempi maailma :(