Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Irtisanouduin, pomo suuttui, miten pidättää itku

Vierailija
08.11.2021 |

Jätin irtisanomisilmoituksen viime viikolla. Lupauduin olevani vielä muutaman ylimääräisen viikon jotta ehdin varmasti saada muut kärryille keskeneräisistä projekteista.

Lähiesimies otti asian hyvin ja toivotti onnea uuteen paikkaan. Tänään hän kuitenkin veti minut sivummalle ja kertoi että hänen esimiehensä (ja minun ylempi esimieheni) oli ottanut asian vastaan hieman toisella tavalla ja on tulossa paikanpäälle perjantaina, suoraan sanoen haukkumaan ja syyllistämään.

Olen jämäkkä ja määrätietoinen mutta tämmöisissä esimieskeskusteluissa ITKEN ärsyttävän helposti vaikkei pahalta tuntuisi edes. Jotenkin se ennakkojännitys keskustelusta purkautuu ja kyyneleet puskee väkisinkin silmiin. Miten preppaan itseni nyt niin että selviäisin mahdollisimman hyvin tuosta keskustelusta? Siinäpä huutaa minulle mutta haluaisin saada omat tunteeni pidettyä kurissa.

Help!

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala itkeä vaan. Monet naisethan käyttää itkua aseena, ehkä se hillitsee ison pomon intoa haukkumiseen.

Toimii vain jos pomo on mies.

Vierailija
22/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä mene ko.palaveriin. Miksi menisit ?

Ilmoita , ettö et koe tarvetta keskustella .

Näin minä tekisin. Sulla on kaikki oikeus irtisanoutua. Esimiestaidot nollassa jos lähtevät työntekijät haukutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano ettet kerkeä, työtodistuksen voi lähettää postissa.

Tai itse kyllä laittaisin pomonkin koville, jos alkaisi törkeäksi. Ja jos työtodistus olisi "liian" huono, alkaisin siitäkin.

Etkö ole koskaan ollut töissä?

Huonoa työtodistusta ei saa antaa.

Ja jos työntekijä ei sitä itse pyydä, siinä ei välttämättä ole mitään mainintaa että ammattiaitoinen, innovatiivinen tai muuta vastaavaa.

Se on vain todistus siitä, että on ollut yrityksen palveluksessa tietyn ajan.

Ja allekirjoitus. 

Yleensä nuo tulevat aivan suoraan palkkaosastolla, ei siinä tarvitse esimiehiä ja vielä vähemmän suurempia johtajiakaan olla.

Enkä usko pätkääkään ap:n vuodatuksesta.  Täyttä pluffia koko selostus.

Vierailija
24/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et sä tuosta firmasta kuitenkaan mitään suosituksia tule koskaan saamaan ja tuskimpa kummallakaan osapuolella on halua uusia työsuhdetta tulevaisuudessa niin jätät menemättä perjantaina. Jos tulee sähköpostilla tai puhelimitse haukut niin jätät menemättä seuraavalla viikollakin. Olet jo irtisanoutunutkin niin mitäpä ne voivat enää tehdä asialle.

Vierailija
25/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole oikein työnantajalta. Pyydä luottamusmies tai muu luotettava henkilö mukaan.

Vierailija
26/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyppi alkaa huutaa, niin nouset vain ylös, toteat että "kiitos, mutta minun ei tarvitse kuunnella tällaista" ja kävelet pois. Jos jankkaa perusteluita, niin voit todeta, että sinulla on täysi oikeus irtisanoutua, mitään selittelemättä, mutta yleensä irtisanoutumisen syyt löytyvät tavalla tai toisella yrityksestä, josta lähdetään.

En ymmärrä, mistä hän nyt yhtäkkiä sinua haukkuisi? Oikeasti siitä että lähdet? Ei sellaista todellakaan tarvitse kuunnella, eikä nöyristellä. Tuskin ne sulle enää potkuja tuossa vaiheessa antaa, joten hyvin voit vaan lähteä tilanteesta. Antaa tyypin jäädä keskenään mesoamaan.

Vierailija
27/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai itse kyllä laittaisin pomonkin koville, jos alkaisi törkeäksi. Ja jos työtodistus olisi "liian" huono, alkaisin siitäkin.

Ja jos työntekijä ei sitä itse pyydä, siinä ei välttämättä ole mitään mainintaa että ammattiaitoinen, innovatiivinen tai muuta vastaavaa.

Ja allekirjoitus. 

Yleensä nuo tulevat aivan suoraan palkkaosastolla, ei siinä tarvitse esimiehiä ja vielä vähemmän suurempia johtajiakaan olla.

Lol!! Ajattelin tätä kommenttia. Jos tuolla keskustelulla olisi jotenkin vaikutus ap:n työtodistukseen ?????

"Hauku häntä takaisin heti kun olet saanut työtodistuksen kouraasi."

Vierailija
28/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja allekirjoitus. 

Lol!! Ajattelin tätä kommenttia. Jos tuolla keskustelulla olisi jotenkin vaikutus ap:n työtodistukseen ?????

"Hauku häntä takaisin heti kun olet saanut työtodistuksen kouraasi."

PS. vaikutat itse hieman narsistiselta, kun noin ärsyynnyt jämäkkyydestä. :)

Vierailija
29/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän yrittää saada sinut ärsyyntymään. Sellaisia paviaaneja pomot joskus ovat koska he kuvittelevat olevansa jotenkin muita parempia. Kyllä minuakin ärsyttäisi mennä tuollaiseen "palaveriin" mutta antaisin pomon ulinan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sinulla on kuitenkin ollut syysi irtisanoutua eikä pomosi mahda sille yhtään mitään, ja sekös häntä ärsyttääkin.

Vierailija
30/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, ettet ole tulkinnut väärin tuota palaveria, jos aiheeksikin kerran ilmoitettu jonkun projektin asiat. Vaikea uskoa, että kukaan esimies mitään haukkumispalaveria järjestäisi.

Vierailija
31/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala itkeä vaan. Monet naisethan käyttää itkua aseena, ehkä se hillitsee ison pomon intoa haukkumiseen.

Toimii vain jos pomo on mies.

Totta, enpä tullut tätä ajatelleeksikaan. Mutta tosiaan kuvailun perusteella kuulostaa ehdottomasti naispuoliselta tämä haukkujapomo.

Vierailija
32/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähet menemään jos alkaa tulla mussutusta vai pelkäätkö saavasi potkut..?.

Vierailija
33/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valitsemallesi uralle olla työtön!!

Vierailija
34/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma??? Jos keskustelu muuttuu asiattomaksi nouset vaan ylös ja sanot "Kiitos ja näkemiin" ja menet pois.

Mun vanhassa mestassa pomo sai irtisanooutumislappuni käteen saatuaan ettei ota sitä vastaan :D Totesin vaan, että ihan sama. Tiedoksi olet saanut kuitenkin.

Vierailija
35/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita palaveri. Mikäli siellä huudellaan asiattomuuksia, tee tutkintapyyntö työpaikkakiusaamisesta.

Vierailija
36/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma, ettet ole tulkinnut väärin tuota palaveria, jos aiheeksikin kerran ilmoitettu jonkun projektin asiat. Vaikea uskoa, että kukaan esimies mitään haukkumispalaveria järjestäisi.

Niinpä, jos haluaa vain käydä läpi keskeneräisiä projekteja.

En näe mitään järkeä miksi haukkuisi tai huutaisi.

Oletko tehnyt sitten jotain mistä pitäisi haukkua tai huutaa?

Jos et, niin voit olla levollisella mielellä koska potkuja ei tarvitse pelätä.

Olet jo itsesi sanonut irti.

Vierailija
37/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti huolet loppuu siihen kun irtisanoudut. Mitään natinaa ei ole sen jälkeen enää pakko kuunnella. Onko työpaikkasi Porvoossa?

Vierailija
38/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Kyllä ihminen saa irtisanoutua. Onhan sulla joka irtisanomisaika, et kai sä ylimääräistä jää sinne työpaikalle hillumaan??

Mikä ihmeen työpaikka on kyseessä?

Vierailija
39/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti huolet loppuu siihen kun irtisanoudut. Mitään natinaa ei ole sen jälkeen enää pakko kuunnella. Onko työpaikkasi Porvoossa?

Meinasin kirjoittaa samaa. Firma sijaitsee luultavasti Porvoossa.

Vierailija
40/97 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tule sinua haukkumaan. Kyselee vaan varmaan että miksi halusit vaihtaa firmaa