Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nykyään saman asian joutuu hoitamaan monta kertaa?

Vierailija
08.11.2021 |

Nyt viimeaikoina on osunut kohdalle useampikin asia jonka vuoksi on joutunut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluihin ja asia on hoidettu, mutta sitten viikon/kuukauden päästä tuleekin kirje jossa muistutetaan, että kyseinen asia onkin hoitamatta. Ja sitten kun asiaa alkaa selvittää uudemman kerran käykin ilmi, että ekalla kerralla se asiakaspalvelija on saanut aikaan sen alkuperäisen ongelman lisäksi ainakin yhden uuden ja se alkuperäinen asia on edelleen hoitamatta vaikka kaiken piti olla selvää..

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua.

Vierailija
2/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja yleensä se ekakin syy yhteydenottoon on kyseisen firman tai viraston omaa sähläämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. yritin lopettaa tiliä niin ainakin 3 viestiä pankille jouduin laittamaan asiasta. Lisäksi pyysivät minulta jotain paperia, etsin sitä ja sanoin et en löydä joten minun on pakko kysyä sitä sisareltani, sitten sanoivat että kyllä se löytyikin heidän arkistosta. Eivät olleet vaan viitsineet siis itse etsiä ensin. Ja tosiaan asian piti hoitua sen jälkeen kun tämä asiakirja oli löytynyt, mutta piti viestillä muistuttaa kun mitään ei tapahtunut.

Vierailija
4/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa on ihan uskomattoman ääliö-porukkaa tätä nykyä töissä. Etenkin eräs nettikauppa on ihan uskomaton tuossa asioiden sotkemisessa eikä yhdenkään asian hoitaminen onnistu sen paremmin nettilomakkeella kuin puhelimitsekaan. Ei ainakaan yhdellä kertaa.

Tai siis kyllä se sen aspan mukaan onnistuu ja kaikki on tällä selvää, mutta sitten tuleekin uusi maksumuistutus siitä samaisesta laskusta, joka alun perinkin oli maksettu ajallaan ja asia kertaalleen myös selvitetty.. 

Vierailija
5/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto tai mikä KK se nykyään onkaan on aivan omaa luokkaansa. Ketään et saa sieltä kiinni ilman tunnin jonotusta puhelimessa ja sitten kun saat hoidettua asian ja virkailija sanoo, että tämä on kirjattu ja kaikki ok niin kas, seuraavalla viikolla tuleekin selvityspyyntö, koska et mukamas ole tehnyt sitä tai tätä vaikka just sen asian hoidit edellisellä viikolla puhelimitse ja ennen määräaikaa.

Sitten jonotat taas sinne ja annat selvitystä asiasta jonka olet jo hoitanut ihan kuten pitikin.

Aaaaaargh!!!!!

Vierailija
6/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono perehdytys on usein syynä. Asioita ei opeteta työntekijöille kunnolla, eikä kellään ole aikaa auttaa, joten joutuvat sitten tekemään vaan niin kuin parhaaksi näkevät, eikä asia välttämättä etenekään sitten yhtään mihinkään tai aiheuttaa jopa lisä ongelmia.

Vierailija
7/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te-toimisto tai mikä KK se nykyään onkaan on aivan omaa luokkaansa. Ketään et saa sieltä kiinni ilman tunnin jonotusta puhelimessa ja sitten kun saat hoidettua asian ja virkailija sanoo, että tämä on kirjattu ja kaikki ok niin kas, seuraavalla viikolla tuleekin selvityspyyntö, koska et mukamas ole tehnyt sitä tai tätä vaikka just sen asian hoidit edellisellä viikolla puhelimitse ja ennen määräaikaa.

Sitten jonotat taas sinne ja annat selvitystä asiasta jonka olet jo hoitanut ihan kuten pitikin.

Aaaaaargh!!!!!

No älä! Montaa työtarjousta en noilta ole saanutkaan kun en työttömänä ole ollut, mutta joka ikisen kanssa on ollut just tuo sama juttu, että haet paikkaa ja ilmoitat hakeneesi, mutta silti ne ei saa kirjattua noita niin etteikö sieltä lähde jonkun automaatin lähettämä selvityspyyntö ja uhkaus karenssista.

Vierailija
8/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin kamalan hidasta kaikki, kun mihinkään ei voi enää vaan äkkiä soittaa ja vaan aina pitää varata aikaa jonossa roikkumiseen ja pimpelipomin kuuntelemiseen ainakin se vartti, jotta saa sen minuutissa hoidettavan asian eteenpäin.

Vierailija
9/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se on sitä, että nykyään juuri kenelläkään ei ole minkäänlaista vastuuta mistään tekemisistään eikä edes kiinnostusta hoitaa töitään kunnolla.

Sama palkka siitä maksetaan.

Vierailija
10/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin kamalan hidasta kaikki, kun mihinkään ei voi enää vaan äkkiä soittaa ja vaan aina pitää varata aikaa jonossa roikkumiseen ja pimpelipomin kuuntelemiseen ainakin se vartti, jotta saa sen minuutissa hoidettavan asian eteenpäin.

Jep. Itsekin olen just sellainen että haluan hoitaa asiat heti ja saman tien pois roikkumasta, mutta se ei enää olekaan mahdollista koska firmat säästää ja on olevinaan niin pirun kustannustehokkaita. Lisäksi sitten just tuo, että samaa asiaa saa olla hoitamassa useampaan kertaan, että sen lopulta saa pois päiväjärjestyksestä.

Alkaisi olla jo aika lopettaa tämä tehostaminen ja säästäminen kun mikään ei enää toimi.

Vierailija
11/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verot on kans yks näistä asioista... Menee monta kertaa vähän eri muodossa aina stna

Vierailija
12/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaspat on ihan täysiä vasemmanjalansaappaita.

Vierailija
13/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se on sitä, että nykyään juuri kenelläkään ei ole minkäänlaista vastuuta mistään tekemisistään eikä edes kiinnostusta hoitaa töitään kunnolla.

Sama palkka siitä maksetaan.

Ja noihin hommiin palkataan sellaista väkeä joille ei voi antaa vastuuta yhtään mistään.

Suurin osa kun on täysin keskittymiskyvyttömiä moottoriturpia.

Eikun sori, dynaamisia ja nuorekkaita tiimipelaajia.

Vierailija
14/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonot tai siis ei-käyttäjäystävälliset tietokoneohjelmat + huono perehdytys + sokerina pohjalla huonontunut porukka. Meitä suomalaisia ei enää riitä joka hommaan edes suunnilleen hyvän tasoisina. Ja tästä tilanne vain huononee kohti katastrofia. Viimeinen sammuttaa valot.

Vierailija
15/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän että Kelan asiakaspalvelu on ainakin kouluttamattomien käsittelijöiden syytä. Ihan perusasia, eli uusi verokortti sairauspäivärahaa varten piti toimittaa Kelaan, mutta Kela sai siitäkin hirveän sopan.

Lähetin verokortin liitteenä tilattuani sen ensin verotoimistosta.

Kelan omat sivut näyttivät edelleen puuttuvia liitteitä, soitin Kelaan. 30min jonottamisen jälkeen virkailija totesi, että olen toimittanut väärän verokortin, vaikka olin tilannut sen Kelan ohjeiden mukaan. Siksi kuulemma herjaa liitettä.

Tilasin kuitenkin uuden ja jätin uuden liitteen. Edelleen viikon päästä omakela-sivusto herjasi liitteiden puuttumista. Laitoin viestiä Kelaan ja kolmen päivän päästä tuli sama vastaus eri tyypiltä, että liite on väärä. Ja siksi herjaa liitettä. "Tilaa uusi verokortti".

Otin yhteyttä verotoimiston chattiin, mutta jono oli niin pitkä, että soitin.

Jonotin jälleen puhelimessa vartin ja verotoimistosta tarkasti, että verokortti on kyllä ihan oikein tilattu ja sairauspäivärahaa varten. Käski soittamaan Kelaan ja kysymään asiaa.

Kolmas yhteydenotto Kelaan.

Jonotin taas 30min puhelimessa. Tällä kertaa virkailija sanoi, että kelan omilla sivuilla se herjaa puuttuvia liitteitä jatkuvasti, että pitää vaan itse tietää, koska on liitteen toimittanut ja huolehtia, että se on oikea. Jos ei tiedä, pitää kysyä.

Kaksi kertaa olin jo kysynyt. Ja nyt kas kummaa, se sama liite, jonka olin kolmatta kertaa toimittanut, olikin nyt oikea. Virkailija sanoi, että joo asia on kunnossa, vaikkei se omakelaan kirjaudukaan nyt. 

Lähetin siis joka kerta saman verokortin, mutta vasta kolmannella se kelpasi! Ja jos se nyt silti on väärä tai sieltä jotain puuttuu, vika on minun, koska pitää ymmärtää kysyä itse asioita, joista ei itsekään tiedä.

Kelan aspoja koulutetaan tosi vähän ja sinne pääsee kuka tahansa puutarhuri tai musiikin maisteri päsmäröimään ja neuvoja jakelemaan, tiedän siitä, kun kaverini on hakemuskäsittelijänä ilman pitää sinne päinkään soveltuvaa koulutusta.

Kysynkin vaan, että miten helvetissä monisairaat tai vanhukset pystyvät hoitamaan asioitaan, kun näin työssä käyvältä täyspäiseltäkään ei onnistu? Onneksi sairausloma on selän takia, eikä mt-ongelmien, koska ei pää kestäisi tuota rumbaa jos olisi muutenkin syvissä vesissä.

Vierailija
16/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaaaaargh!!!!!

Tuon paikan ainoa tarkoitus on saada työttömille karensseja sekä aiheuttaa ylimääräistä harmia ja ongelmaa noiden turhien selvitysten avulla.

Vierailija
17/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestin 15/15 kirjoittaja!

Olen pienellä eläkkeellä ja talvisin saisin hiukan tt-tukea korkean sähkölaskun vuoksi.

Mutta en millään jaksa lähteä ensimmäiseen tt-tuen hakurumbaan. Ja juuri tuohon tarkistamisen tarkistamiseen ja liitteiden uudelleenlähettämisee ym.

Mieluummin maksan omasta pussistani.

Moni puhuu tukien hakemisen helppoudesta ja jopa kadehtii niitä. Kyllä se on niin, että moni jättää tukia hakematta vaikka olisi niihin oikeutettu.

Muutenkin olen törmännyt samaan kuin otsikossa, asioita joutuu moneen kertaan tarkistamaan. Yksi aspa sanoo yhtä, toinen toista samasta asiasta. Silti jää hoitamatta. Ja se järjetön puhelinjonotus joka paikkaan.

Vierailija
18/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen tiedän että Kelan asiakaspalvelu on ainakin kouluttamattomien käsittelijöiden syytä. Ihan perusasia, eli uusi verokortti sairauspäivärahaa varten piti toimittaa Kelaan, mutta Kela sai siitäkin hirveän sopan.

Lähetin verokortin liitteenä tilattuani sen ensin verotoimistosta.

Kelan omat sivut näyttivät edelleen puuttuvia liitteitä, soitin Kelaan. 30min jonottamisen jälkeen virkailija totesi, että olen toimittanut väärän verokortin, vaikka olin tilannut sen Kelan ohjeiden mukaan. Siksi kuulemma herjaa liitettä.

Tilasin kuitenkin uuden ja jätin uuden liitteen. Edelleen viikon päästä omakela-sivusto herjasi liitteiden puuttumista. Laitoin viestiä Kelaan ja kolmen päivän päästä tuli sama vastaus eri tyypiltä, että liite on väärä. Ja siksi herjaa liitettä. "Tilaa uusi verokortti".

Otin yhteyttä verotoimiston chattiin, mutta jono oli niin pitkä, että soitin.

Jonotin jälleen puhelimessa vartin ja verotoimistosta tarkasti, että verokortti on kyllä ihan oikein tilattu ja sairauspäivärahaa varten. Käski soittamaan Kelaan ja kysymään asiaa.

Kolmas yhteydenotto Kelaan.

Jonotin taas 30min puhelimessa. Tällä kertaa virkailija sanoi, että kelan omilla sivuilla se herjaa puuttuvia liitteitä jatkuvasti, että pitää vaan itse tietää, koska on liitteen toimittanut ja huolehtia, että se on oikea. Jos ei tiedä, pitää kysyä.

Kaksi kertaa olin jo kysynyt. Ja nyt kas kummaa, se sama liite, jonka olin kolmatta kertaa toimittanut, olikin nyt oikea. Virkailija sanoi, että joo asia on kunnossa, vaikkei se omakelaan kirjaudukaan nyt. 

Lähetin siis joka kerta saman verokortin, mutta vasta kolmannella se kelpasi! Ja jos se nyt silti on väärä tai sieltä jotain puuttuu, vika on minun, koska pitää ymmärtää kysyä itse asioita, joista ei itsekään tiedä.

Kelan aspoja koulutetaan tosi vähän ja sinne pääsee kuka tahansa puutarhuri tai musiikin maisteri päsmäröimään ja neuvoja jakelemaan, tiedän siitä, kun kaverini on hakemuskäsittelijänä ilman pitää sinne päinkään soveltuvaa koulutusta.

Kysynkin vaan, että miten helvetissä monisairaat tai vanhukset pystyvät hoitamaan asioitaan, kun näin työssä käyvältä täyspäiseltäkään ei onnistu? Onneksi sairausloma on selän takia, eikä mt-ongelmien, koska ei pää kestäisi tuota rumbaa jos olisi muutenkin syvissä vesissä.

Voi taivas. Minut kelan virkailija oli onnistunut naittamaan ja sillä perusteella eväsi aikoinaan oikeuden peruspäivärahaan koska tämä aviomieheni oli ilmeisen hyvätuloinenkin.

Ja tätä sotkua tuntui olevan ihan mahdoton saada oikaistuksi ja sain kuulla syyttelyä väärien tietojen antamisesta ja epärehellisyydestä joiden vuoksi koko uusi hakemuskin joutaisi hylätä jo suoralta kädeltä vaikka lopulta sitten selvisi, että kyseinen virkailija oli ottanut hakemukseeni tietoja edellisen asiakkaan papereista ja näin onnistunut taikomaan minulle aviomiehen.. 

Vierailija
19/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankissa eivät enää näköjään vaivaudu vastaamaan verkkoviesteihin ja kun yritän hoitaa asiaa "kätevästi chatissa" niin eivät siellä pysty neuvomaan esim. sijoitusasioissa vaikka siinä nimenomaan luki että kysy chatissa sijoitusasioista. Lisäksi chat-tyyppi lätkäisi tylyn oloisesti yhteyden poikki kun olin kysynyt asiaa ja tämä vastannut ettei voi auttaa. Ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin lähteä soittelemaan, aikamoista.

Vierailija
20/25 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos viestin 15/15 kirjoittaja!

Olen pienellä eläkkeellä ja talvisin saisin hiukan tt-tukea korkean sähkölaskun vuoksi.

Mutta en millään jaksa lähteä ensimmäiseen tt-tuen hakurumbaan. Ja juuri tuohon tarkistamisen tarkistamiseen ja liitteiden uudelleenlähettämisee ym.

Mieluummin maksan omasta pussistani.

Moni puhuu tukien hakemisen helppoudesta ja jopa kadehtii niitä. Kyllä se on niin, että moni jättää tukia hakematta vaikka olisi niihin oikeutettu.

Muutenkin olen törmännyt samaan kuin otsikossa, asioita joutuu moneen kertaan tarkistamaan. Yksi aspa sanoo yhtä, toinen toista samasta asiasta. Silti jää hoitamatta. Ja se järjetön puhelinjonotus joka paikkaan.

Tuo on ihan totta, että moni jättää hakematta etuuksia joihin olisi oikeutettu koska hakeminen on yhtä tahkoamista ja tappelua tai siksi, ettei edes tiedä olevansa sellaiseen oikeutettu. Näistä kun kukaan ei hiisku halaistua sanaa vapaaehtoisesti vaan ne(kin) pitää itse tietää ja hoksata.

Etenkin se on pskamaista, että virkailija voi omiaan sähläämällä saada aikaan tilanteen, jossa asiakas on ilman mitään etuutta sen aikaa kun selvitetään asiaa jossa ei ole mitään selvitettävää vaan koko selvitys on aiheeton eikä asiakkaalla ole siihen edes osaa eikä arpaa.

Esim työtön tai eläkeläinen on muutenkin niin pienien tukien varassa ettei siitä pahemmin jää sukan varteen vaan jos tuollainen aiheeton selvitys siirtää maksupäivää vaikka viikollakin eteenpäin niin siinä saa sitten olla syömättä ja joutuu jo stressaamaan millä rahalla maksaa laskut ettei niistä tule viivästysmaksuja.

Ja minkäänlaista hyvitystä on turha kuvitella saavansa. Ei irtoa edes pahoittelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan