Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Googlen vika kun ihmiset eivät osaa ajaa

Vierailija
08.11.2021 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008388534.html

Ja toimittaja höpisee metsäautoteistä vaikka jutun Somppujärventie on asfaltoitu tie nro 923. Mutta kun ulkomaalaiset kaahaa lähes tikkusuoralta tieltä metsään vika on toki ... Googlessa.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu-Rovaniemi -väli on tosiaan sellainen, jossa Googlemaps ohjaa ihan ihme reittejä (kilometreissa lyhintä). Kerran kauhisteltiin lapsen turnauksessa Rovaniemellä, kun erään eteläpohjalaisjoukkueen valmentaja tai jojo kertoi googlen ohjanneen heidät juuri tuolle reitille, iso lauma urheilijatyttöjä kyydissä. Ystävällisesti neuvottiin ajamaan suosiolla nelostien kautta takaisin...

Mä itse tarkastelen ennen lähtöä googlemapsin ehdottamat reittivalinnat ja tsekkaan, millaista tietä se ohjeistaa ajamaan missäkin reittivalinnassa. Olen useinkin valinnut itse sieltä mapsista vähän pidemmän / hitaamman reitin oletusreitin sijaan, jos olen vaikkapa huomannut, että osa oletusreitistä menee jotain 4-numeroista kantatietä. Ja yhden kesälomamajoituksemme saapumisohjeissa oli jopa maininta, että ei kannata ajaa googlen antamaa oletusreittiä vaan kannattaa ajaa tien x kautta.

Ja tuohon, ettei vuokraamoissa ohjeistettaisi... kyllä ainakin tietämässäni autovuokraamossa ohjeistetaan, en tiedä onko ne sitten nuo "budjettiketjut", jotka eivät välttämättä muuta kuin toimita avaimet ja toivota hyvää matkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän