Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18-vuotias valvoo yöt, nukkuu päivät, ei herää kouluun

Vierailija
08.11.2021 |

En jaksa enää. Annanko olla jo. Luovutan. Paskokoon tulevaisuutensa jos ei itse ymmärrä.
Olen yrittänyt mutta tuloksetta. Päivärytmi meni pieleen viime keväänä ja sen jälkeen ollut tätä: jatkuvaa stressiä.
Poika asuu kanssani. Maksan kaiken ja harrastuksen (kallis) vielä lisäksi koska on opiskelija ja tulot 30/kk. En anna taskurahaa. Kädetön olo mitä voin tehdä..muuta kuin odottaa armeijan alkamista.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noille voi oikeastaan mitään tehdä. Muuta kuin neuvoa ja kertoa mikä on tulevaisuus jos ei ryhdisty. Toki kehityskin on vielä tuossa iässä pahasti kesken, joten eiköhän se siitä, kun tulee ikää ja järkeä lisää.

Vierailija
2/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että lentää pellolle tai alkaa maksamaan vuorkaa/kuluja jos ei ala rytmi korjaantumaan ja opiskelu maittamaan... Ja armeija nyt viimeistään suoristaa laiskankin pojan mieheksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelläkin on Vapaa tahto ja täysi-ikäisenä vastaa itse valintojensa seuraamuksista.

Vierailija
4/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos.

Raskasta silti seurata sivusta kun moraali tämä. Muuten ok nuori, ei ongelmia, mutta helvetin laiska ja ymmärtämätön.

Mä en jaksa kohta pitää sitä kotona. Riita aiheesta päivittäin.

Oppilaitokseen olen ollut yhteydessä. Siellä vaan lässytetään (kauppaopisto)

Armeija tosiaan viimeinen oljenkorsi..lasken jo viikkoja,sen alkuun !!

Ap

Vierailija
5/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuori kertonut mitään syytä, miksi ei käy koulussa? Eikö vain viitsi, ei kiinnosta, onko masentunut tai ahdistunut? En vielä heittäisi kirvestä kaivoon hänen tulevaisuutensa suhteen. Itsekin olin tuossa iässä samanlainen, koska minua masensi enkä nähnyt tulevaisuudessa oikein mitään toivoa, tunteet kuohuivat, en tiennyt mitä haluan tehdä jne. Myöhemmin sitten parikymppisenä menin opiskelemaan ja nykyään olen ihan "normaali" hyvässä työssä käyvä kansalainen. 

Et voi enää päättää täysi-ikäisen puolesta, mutta voit kyllä vapaasti sanella ehdot, kuinka sinun kodissasi toimitaan. Voit ehdottaa hänelle, että joko alkaa auttaa kuluissa tai sitten muuttaa omaan kämppään, jossa saa sitten tehdä ihan mitä tahtoo.

Vierailija
6/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan erään äidin, joka lehdessä kiitti armeijaa.  Hän oli yrittänyt opettaa poikaansa 18 vuotta petaamaan sänkynsä mutta armeijassa oppi viikossa ja siinä oli muitakin positiivisia asioita , mutta tämä jäi mieleen.

Vierailija
7/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoliiko ne sen armeijaan...?

Vierailija
8/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohh Hohh hoijaa 🙉🙉

Vierailija
9/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkään ryhtiä nyt pian t.vääpeli evp

Vierailija
10/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolii armeijaan toki..oli kutsunnoissa jo ja pääsi minne halusi.On urheilija. Menestyy siinä. Iloinen. Sosiaalinen. Paljon kavereita ym.

Kotona saamaton vätys. Kännykkä kourassa valvoo yöt. Aamulla väsyttää.

Urheiluasakin huomaan nyt heikentymistä. Vaikea herätä eikä huolehdi esim lenkkiä ja venyttelyä ennen kisoja.

Huokaus huokaus

Ap

Vierailija
11/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla joku vitamiinien puutos tai proteiini vaje? Eli syökö hyvin ja monipuolisesti?

Vierailija
12/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuuluu tuohon ikään, itse olin ihan samanlainen, koulu tuntuu turhalta, vieläkin, itse vaan harrastin enkä jaksanut käydä koulussa, sitten menin opiskelemaan harrastuksesta ammatin ja sieltä edes jotkut paperit, ja ihan työssäkäyvä veroja maksava kansalainen mustaki tuli, töissä jaksaa käydä ja haluankin käydä kun siitä saakin jotain, opiskelusta ei saa, miksi on kauppaopistossa kerta ei kiinnosta? Sano että vaihtaa alaa, lähtee ammattiurheilijaksi, tai menee ihan vaan töihin, kaupan kassat ja varastot ottavat varmasti mielellään.

Vierailija
13/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että lentää pellolle tai alkaa maksamaan vuorkaa/kuluja jos ei ala rytmi korjaantumaan ja opiskelu maittamaan... Ja armeija nyt viimeistään suoristaa laiskankin pojan mieheksi

Itse olisin 18 - vuotiaana vain todennut tuohon että "heitä vaan ulos, mut voit olla varma et kaikki sun työpaikalla saa kuulla kuinka hirvee mutsi sä oot ku heität oman kersas kadulle."

Vierailija
14/19 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^ oisit lentäny kahta nopeammin :D

Vierailija
15/19 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olisin 18 - vuotiaana vain todennut tuohon että "heitä vaan ulos, mut voit olla varma et kaikki sun työpaikalla saa kuulla kuinka hirvee mutsi sä oot ku heität oman kersas kadulle."

V**tu mikä ku**pää, vallankäyttäjä! Taidat olla samanlainen vieläkin. Etoo ajatuskin sinunlaisesta. Toivottavasti olet perheetön. On kauheaa ajatella miten mahdollista omaa perhettäsi kohtelet.

Vierailija
16/19 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin että jos asuu ja syö kotona kotona niin koulussa on pakko käydä, hyvin voi mennä vaikka ei olisi nukkunut sekuntiakaan, nukkuu sitten ensi yönä. Ihan samalla tavalla nää asiat kostaantuu aikuisena, ja nyt siihen aikuisuuteen pitäisi jo alkaa oppii.

Vierailija
17/19 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pane sitä

Vierailija
18/19 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä sitten, luuletko että duunikaverien persettä kutittaa yhtään missä aikuinen ihminen punkkaan, siellä duunissa saattaa olla töissä ihan saman ikäistä porukkaa nauramassa sulle 😂

Vierailija
19/19 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä samoja nuoria kerrostaloissa jossa yöt valvotaan ja rieuhutaan sekä häiriköidään ja päivät nukutaan,ei tervettä...ja sitten vielä kela ja sossu palkitsee vieläpä siitä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi