MIKSI mies ei steriloi itseään, jos ei halua lapsia?!
Mies ei halua lapsia, vaan naisen pitäisi tehdä abortti, jos tulee raskaaksi. Miksi ihmeessä mies ei sitten teetä vasektomiaa? Tai jos on parisuhteessa, eikä halua enää lisää lapsia, mutta vaimo haluaa, niin miksei voi huolehtia ehkäisystä teettämällä vasektomiaa?
Miesten logiikkaa.
Kommentit (56)
Siksi koska en halua silpoa itseäni millään tavalla.
Puolisokseni sain ihanaisen naisen joka ei myöskään lapsia halua ja joka ehkäisyn pettäessä on valmis aborttiin. Itse olisin aina valmis käyttämään yhdynnässä kortsua mutta puolisoni ei sitä halua.
Neljä edellistä suhdettani on loppunut pelkästään sen takia että nainen halusi "joskus" lapsia. Noissa edellisissä suhteissa (kolme neljästä) minua eniten ihmetyttää että miksi ne naiset olivat valmiita jatkamaan suhdetta kanssani vaikka he halusivat joskus lapsia ja minä en!?
Tutkimuksen mukaan vasektomian läpikäyneillä miehillä eturauhasen syöpä on 2-4 kertaa yleisempi kuin muilla.
T.mies
Mun mies ei halua vasektomiaa, koska eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämässä tapahtuu. Esim. minä ja lapset kuoltaisiin onnettomuudessa, niin mies varmasti haluaisi uuden perheen.
http://m.iltasanomat.fi/terveys/art-1288713407123.html
Suurin riski on miehillä, joiden siemenjohtimet on katkaistu ennen 38 vuoden ikää. Heillä riski aggressiiviseen tai jopa tappavaan eturauhassyöpään oli noussut jopa 20 prosenttia.
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sterilointi-saattaa-lisata-eturauhasen-syopariskia/226782/
enimmäinen tutkimus Harwardin ja toinen intiasta
Joten ei kiitos sterilointia.
T.mies
Alle kolmikymppisenä velamiehenä tuo otsikko laittaa vituttamaan aika pahasti.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:23"]
Joten ei kiitos sterilointia. T.mies
[/quote]
Eikö se ollutkaan kaksinkertainen riski? ;D
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:50"]
Minusta 30 vuotta ei ole liian korkea raja. Ihmisen mieli voi muuttua. Sterilisaation purkuja tehdään, muttei ne onnistu hyvin.
[/quote]
Tätä on tutkittu. Lapsettomien sterilisaatioon hakeutuvien mielipide ei muutu yli 95 % varmuudella. Mielipidettään muuttavat ovat järjestään (nuoria) äitejä. Tuolla ei voi siis sterilisaation ikärajaa perustella. Sitä paitsi ihmisellä tulee olla oikeus tehdä myös vääriä valintoja. Mitä minun värkkieni toimintakyky valtiolle kuuluu?
[/quote]
"ihmisellä tulee olla oikeus tehdä myös vääriä valintoja" - tämä on tärkeä pointti muunkin elämän kannalta ja erittäin tärkeä osuus henkisessä kasvussa. Valtio ei halua aikuisia kansalaisiksiin.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:35"]
Kirurginen toimenpide pelottaa? Voi ehkä haluta lapsia myöhemmin jonkun toisen kanssa (ei myönnä tätä itselleenkään)?
[/quote]
+ pelkäävät, että mieskunto laskee. Monilla miehillä on kummallisia mielikuvia 'kyvyistään' ym.. näissä asioissa ymmärrys usein laahaa kivikaudella.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:28"]
Mies ei halua lapsia, vaan naisen pitäisi tehdä abortti, jos tulee raskaaksi. Miksi ihmeessä mies ei sitten teetä vasektomiaa? Tai jos on parisuhteessa, eikä halua enää lisää lapsia, mutta vaimo haluaa, niin miksei voi huolehtia ehkäisystä teettämällä vasektomiaa?
Miesten logiikkaa.
[/quote]
Haluat miehen kuohittavaksi, koska nainen on itsekäs? Ok. Loisitko miehen lompakolla?
Ottaisin vasektomian, jos se olisi helppo saada. Olen toistaiseksi liian nuori siihen (lääkärin mielestä).
Helvetin hyvä kysymys! Sitten itketään kyllä ja pakoillaan vastuuta, jos ehkäisy pettää.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:40"]
Helvetin hyvä kysymys! Sitten itketään kyllä ja pakoillaan vastuuta, jos ehkäisy pettää.
[/quote]
Mitä saatanan vastuuta? Nainen synnyttää ja kasvattaa. Mies panee ja pieree.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 17:40"]
[/quote]
Naiset siis ovat vain vittu ammollaan, ja oho,ups, raskauduin. Plopplpoplop kuuluu pillusta?
Mitä vastuunpakoilua se on ämmiltä?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:23"]
http://m.iltasanomat.fi/terveys/art-1288713407123.html Suurin riski on miehillä, joiden siemenjohtimet on katkaistu ennen 38 vuoden ikää. Heillä riski aggressiiviseen tai jopa tappavaan eturauhassyöpään oli noussut jopa 20 prosenttia. http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/sterilointi-saattaa-lisata-eturauhasen-syopariskia/226782/ enimmäinen tutkimus Harwardin ja toinen intiasta
[/quote]
Ja naiset joutuvat miehen itsekkyyden takia myrkyttämään itsensä hormoneilla, jotka saattavat aiheuttaa mm. tappavan veritulpan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:40"]Oikein tehtynä on.[/quote]
Se on merkityksetöntä, koska mies ei voi itse todeta sen oikeellisuutta. Itsestä riippumaton riski on olemassa. Mutta olen ymmärtänyt, että vasektomia on kohdun poiston jälkeen luotettavin ehkäisymenetelmä. Naisten sterilisaatiot ovat epäluotettavampia.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:21"]
Mun mies ei halua vasektomiaa, koska eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämässä tapahtuu. Esim. minä ja lapset kuoltaisiin onnettomuudessa, niin mies varmasti haluaisi uuden perheen.
[/quote]
Tämä. En aikoinaan itsekään halunnut sterilisaatiota, vaikka lapsilukuni olikin täynnä.
t. Nainen 55 v
Meillä mies kävi operaatiossa, kun lapsiluku tuli täyteen.
Simple as that!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:50"]
Minusta 30 vuotta ei ole liian korkea raja. Ihmisen mieli voi muuttua. Sterilisaation purkuja tehdään, muttei ne onnistu hyvin.
[/quote]
Tätä on tutkittu. Lapsettomien sterilisaatioon hakeutuvien mielipide ei muutu yli 95 % varmuudella. Mielipidettään muuttavat ovat järjestään (nuoria) äitejä. Tuolla ei voi siis sterilisaation ikärajaa perustella. Sitä paitsi ihmisellä tulee olla oikeus tehdä myös vääriä valintoja. Mitä minun värkkieni toimintakyky valtiolle kuuluu?