Exä ei suostu maksamaan elareita "pimeenä"
Ärsyttää ihan suunnattomasti kun exä ei voi maksaa elareita pimeenä vaikka pyysin.... Nyt ne sit vaikuttaa toimeentulotuen määrään joka ois siis paljon isompi jos ne ei sossussa näkis tota elarihommaa.. Millä mä saan sen painostettua muuttaan tota maksutapaa?
Kommentit (26)
Miten ne pitäisi maksaa? marjoina ja hedelminä, vai kolikkoina vai tyhjinä pulloina?
Ei tietenkään maksa. Jos maksaisi, väittäisit sinä kiero käärme kohta, ettei ole maksanut ollenkaan ja joutuisi maksamaan ne uudelleen. Tuntee metkusi liian hyvin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:53"]
Ei tietenkään maksa. Jos maksaisi, väittäisit sinä kiero käärme kohta, ettei ole maksanut ollenkaan ja joutuisi maksamaan ne uudelleen. Tuntee metkusi liian hyvin.
[/quote]
Olin juuri tulossa kirjoittamaan täsmälleen samaa :D
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:52"]
Miten ne pitäisi maksaa? marjoina ja hedelminä, vai kolikkoina vai tyhjinä pulloina?
[/quote]Ööööö no miten ois ihan vaan käteisellä? Sit mä voisin shoppailla sillä rahalla kun ei sossun rahalla ihan kauheesti saa mitää ostettua. Ja siis tietty nyt ostasin lapselle kaikkee että en tarkota et vaa itelleni shoppailisin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 21:51"]
Ärsyttää ihan suunnattomasti kun exä ei voi maksaa elareita pimeenä vaikka pyysin.... Nyt ne sit vaikuttaa toimeentulotuen määrään joka ois siis paljon isompi jos ne ei sossussa näkis tota elarihommaa.. Millä mä saan sen painostettua muuttaan tota maksutapaa?
[/quote]
Muutatte molemmat Porvooseen ja maksatte siellä miten haluatte. Porvoossa ollaan muutenkin kilttejä sossun eläteille, kun heitä pidetään niin inhimillisinä tapauksina.
Miehesi kannattaisi ilman muuta maksaa elarit pimeinä, koska tietenkään hän ei halua saada niistä verovähennystä.
Mitä jos hyödyntäisit erinomaista koulutustasi ja työkokemustasi ja menisit töihin? Sitten voisit shoppailla kuten me muutkin.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:18"]
Miehesi kannattaisi ilman muuta maksaa elarit pimeinä, koska tietenkään hän ei halua saada niistä verovähennystä.
[/quote] Nii eli se ei sitten oikeesti maksa mitään siitä lapsesta vai jos se saa ne rahat viä takasin? Ja mulle jää kaikki sit maksettavaks... Vittu että ärsyttää! Mutta mä mietin jo et saisinko jotenki sitä kiristettyä niin että se suostuis... Ku tää on ihan varmaan sen uuden muijan päätös että tehdään mulle kiusaa!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:28"]
[/quote] Nii eli se ei sitten oikeesti maksa mitään siitä lapsesta vai jos se saa ne rahat viä takasin? Ja mulle jää kaikki sit maksettavaks... Vittu että ärsyttää! Mutta mä mietin jo et saisinko jotenki sitä kiristettyä niin että se suostuis... Ku tää on ihan varmaan sen uuden muijan päätös että tehdään mulle kiusaa!
[/quote]
joo, voishan se maksaa pimeänä. Ja sitten käräyttää sut sossuun. Se vasta kivaa olis.
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:28"]
[/quote]
Nii eli se ei sitten oikeesti maksa mitään siitä lapsesta vai jos se saa ne rahat viä takasin?
[/quote]
Etkö ole koskaan maksanut veroja, kun et lainkaan tiedä miten verovähennykset toimivat? Mistä ihmeestä olet saanut päähäsi tuollaisen mallin?
Varmaan kuule siks, että joutuis maksamaan ne sitten tuplana. Jos se ei maksa, niin sossu vaatii sya hakemaan elatustuen kelalta, joka perittäis sun exältä. Riittikö perustelu?
Kyllä ne sossussa ihmettelisi kuitenkin että mitkäs ne elarit on. Eli tietävät että jostain elareita tulee jollei EXältäs niin Kelalta. Että ei ne sossussakaan ihan tyhmiä ole, usko pois. En kyllä itsekkään maksaisi pimeänä koska sitten toinen vois väittää etten ole ikinä mitään maksanutkaan. Ihan tilille mun EXä maksaa ja se on ihan hyvä niin!
[quote author="Vierailija" time="13.02.2015 klo 22:15"]Fiksu exä.
[/quote]
Ja juuri siksi luultavasti exä.
Hölmö!