Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko päiväkotiin kerrottava missä on töissä?

Vierailija
22.01.2015 |

En haluaisi kertoa työpaikkaani. Kännystäni saavat tarvitaessa kiinni ja palkkatodistuksen toimitan suoraan hoitomaksun laskijalle.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten pätkä- ja keikkatyöläiset, joiden työpaikka voi vaihtua yhden vuodenkin aikana moneen kertaan?

Uskokaa nyt, että aikuisten oikeasti ei ole mitään väliä sillä, missä vanhemmat ovat töissä. Eikä silläkään, vaikka ei olisi ollenkaan töissä vaan eläkkeellä.

Vierailija
62/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se saattaa joissain tapauksissa vaikuttaa saamaansa kohtaluun/lapsen saamaan kohteluun, vaikka ei tietenkään saisi. Esim. jos vanhempi on vaikkapa jokin sosiaali- ja terveysalan tarkastaja/-johtaja tai lastenlääkäri niin kyllähän siinä saattaa päiväkodin työntekijät yrittää esittää parempaa mitä todellisuus on. Sitten on tietty vaikkapa poliisissa työskentelevät. En ehkä itse edes haluaisi tietää jos jonkun vanhempi on vaikka joku rikostutkija tai poliisipäällikkö.. Voin kuvitella että tulisi jännitteitä kohtaamistilanteissa. Taitaa olla joku muinaisjäänne tuo ammatin kysely. Ajalta enne kännyköitä kun piti soitella työmaalle lapsen asioissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:48"]

Entä sitten pätkä- ja keikkatyöläiset, joiden työpaikka voi vaihtua yhden vuodenkin aikana moneen kertaan?

Uskokaa nyt, että aikuisten oikeasti ei ole mitään väliä sillä, missä vanhemmat ovat töissä. Eikä silläkään, vaikka ei olisi ollenkaan töissä vaan eläkkeellä.

[/quote]

On sillä silloin merkitystä, että kuinka painokkaasti ja merkitsevällä katseella korostettuna tädit kertovat loma aikana hoidon olevan vain sitä oikeasti tarvitseville. Esim nytkin hiihtolomasta meille vain sanottiin, että tehän ette silloin hoitoa tarvitsekaan.

Vierailija
64/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme ihan erillisen lapun tämän vuoden puolella, jossa kysyttiin vanhempien AMMATTIA, työpaikkaa ja puh.numeroita. Samaan lappuun piti laittaa varahakijoiden nimet ja yhteystiedot. Kyllä ihmettelin.

Vierailija
65/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:48"]Mikä työpaikka muka voi olla noin salainen ettei sitä voi kertoa :D mahtaa sun elämäs olla aika vaikeaa.

Meille muuten sanottiin varahoitopaikassa, että lasta ei luovuteta sellaiselle henkilölle, jonka nimeä ei ole varahakijalistassa. Olin ihan että mitä helvettiä, jos oikeasti sattuu jotain ettei kumpikaan miehen kanssa päästä niin eikö käy että soitan?! Ei kuulemma kun ne pitäisi ehdottomasti olla siinä listassa.
Kysyin että saanko jatkaa sitä listaa paperin taustapuolelle, päiväkodin tätiä nauratti, mua ei.

Koska koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu niin sinnehn pitäisi oikeasti laittaa varmaan läheisimmät 20 ihmistä?!
[/quote]

No nyt ei oo päikyntäti tienny mistä puhuu. Vanhempi voi ilmottaa ihan kenet vaan täysi-ikäsen ihmisen lasta hakemaan päiväkodista vaikka puhelinsoitolla päiväkotiin että tänään hakee riitta virtanen, puhnro se ja se. Ne varahakijat siinä sopimuksessa on päiväkotia varten että jos lapsi esim sairastuu kesken päivän eikä kumpikaan vanhempi vastaa nii voidaan soittaa varahakijalle.

Vierailija
66/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sitä ammattia siihen sopimukseen ei laita niin meillä ainakin vanhenmat toimittaa palkkatodistukset pklle laskutusta varten ja sielä ne on kansiossa muiden ko. lapsen papereiden joukossa.. Niissähän se lukee..

Vierailija
67/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:51"]

Me saimme ihan erillisen lapun tämän vuoden puolella, jossa kysyttiin vanhempien AMMATTIA, työpaikkaa ja puh.numeroita. Samaan lappuun piti laittaa varahakijoiden nimet ja yhteystiedot. Kyllä ihmettelin.

[/quote]

Ei sitä tullut haastemies poliisin kanssa olisi tullut vaatimaan, vaikka olisi jättänyt niin ammatin kuin työpaikan täyttämättä. Tiedän tarkkaan tämän asian, koska minulla oli tapana jättää ne täyttämättä. Syy oli yksinkertaisesti se, että minulla ei ole ollut vakituista työpaikkaa, mutta pari erilaista tutkintoa, jotka antavat kelpoisuuden hyvin monenlaisiin töihin. Niiden lisäksi olen sitten ollut "ammatikseni" yhdessä jos toisessakin työssä epäpätevänä.

Nämä luulot johtuvat siitä, että edelleen kuvitellaan lapsella olevan oikeuden päivähoitoon vain vanhempien ollessa töissä. Näinhän se ei ole ollut enää pitkään aikaan. Äiti ja myöskin isä saavat olla eläkeläisiä, työttömiä, sairaita, omaishoitajia, opiskelijoita, maanviljelijöitä, yrittäjiä, seksityöläisiä tai ihan vaan mitä tahansa joutilaita, joilla ei ole oikeaa työpaikkaa. Tai vaikka kotiäitejä.

Vierailija
68/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapseni aloitti päivähoidon, olin vielä opiskelija. sen jälkeen olen valmistunut, ollut töissä, ja aloittanut opiskelut uudelleen. mitään en ole ilmoitellut mihinkään, joten pk:n tiedoissa on edelleen se opiskelupaikka vuosien takaa :D Kun tästä joskus valmistun, on hyvin todennäköistä että teen lyhyitä pätkätöitä, enkä minä niiden paikkojen yhteystietoja minnekään lomakkeisiin kyllä laita. 

Vierailija
69/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset halua? Mitä työtä teet? Ootko jossain erotiikkaliikkeessä?

Vierailija
70/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:43"]

Mikset halua? Mitä työtä teet? Ootko jossain erotiikkaliikkeessä?

[/quote]

En vaan halua. Eli onko kerrottava?

Vierailija
71/71 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivähoito hakemuksessa on kohta johon pitää laittaa työpaikka. Kyllä ne hoitajat sieltä näkevät sen työpaikkasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan