Onko päiväkotiin kerrottava missä on töissä?
En haluaisi kertoa työpaikkaani. Kännystäni saavat tarvitaessa kiinni ja palkkatodistuksen toimitan suoraan hoitomaksun laskijalle.
Kommentit (71)
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:46"]Päivähoito hakemuksessa on kohta johon pitää laittaa työpaikka. Kyllä ne hoitajat sieltä näkevät sen työpaikkasi. [/quote] Ei ainakaan Helsingissä ollut.
[/quote]
Se on muuten päivähoitohakemus. Miten vaikeaa se on ymmärtää, että yhdyssana voi muodostua useammastakin sanasta esim. päivähoitopaikkahakemus.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:35"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:23"]
Aivan. Iskä sitten kertoo sulle illalla kotona että sattuisko kiinnostamaan meidän lapsi on teholla.
[/quote]
Juuri näin. Ap
Iskä varmaan osaa a) iltaaan asti hoitaa sitä kullannuppua, b) tietää äidin työpaikan ja c) osaa mennä sinne työpaikalle jos kännykkään ei saa yhteyttä.... tai jopa d) tuntee jonkun äidin kollegan ja tietää tämän numeron.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:35"]
Aivan. Iskä sitten kertoo sulle illalla kotona että sattuisko kiinnostamaan meidän lapsi on teholla.
[/quote]
Juuri näin. Ap
Iskä varmaan osaa a) iltaaan asti hoitaa sitä kullannuppua, b) tietää äidin työpaikan ja c) osaa mennä sinne työpaikalle jos kännykkään ei saa yhteyttä.... tai jopa d) tuntee jonkun äidin kollegan ja tietää tämän numeron.
[/quote]
[/quote]
Oho, laitoin äsken väärään kontaan tuon juuri näin. Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:20"]
Noinkohan. Oletko ajatellut että joskus se sun rakas kännykkä voi olla rikki. Ja jos lapsesi juuri silloin satuttaa itsensä ja joutuu sairaalaan. Kuinkahan saat tiedon.
Turhaan lapsi odottaa äitiä sairaalassa tai lääkärissä.
[/quote]
No entä mamma, joka on vauvan kanssa kotona ja känny hajoaa. Voi voi, miten saavat kiinni. Tuskin kipaisevat kertomaan
Mitä auttaa pk:sta soittaa työpaikan vaihteeseen jos mun kännykkä on rikki? Ei kaikki ole töissä siinä vaihteen vieressä =O
Kyllä ne päiväkodissa tietää vähän ajan päästä. Sun lapsi, mies, muu hakiaja tai vaikka naapurin lapsen äiti sen voi kertoa tädeille. :)
No mikä voi nyt olla niin salaista työtä ettei ihmiset jotka hoitaa pitkät päiivät sinun lastasi eivät voisi tietää...
Ensinnäkin sun on suostuttava maksamaan täyttä maksua eikä lapsi saa olla vuoropäiväkodissa, tai muuten joudut antamaan työnantajan tiedot.
Eiköhän ne tarhatädit kohta tiedä missä sä oo töissä. Sen voi möläyttää lapsi, mies, sinä itse, muu hakija tai sitten vaikka tarhakaverin vanhempi. Tai sitten joku stalkkaa sut netistä. :)
Kertomatta jättämisellä voit vain hieman hidastaa tiedon jakamista et muuta.
Mikä työpaikka muka voi olla noin salainen ettei sitä voi kertoa :D mahtaa sun elämäs olla aika vaikeaa.
Meille muuten sanottiin varahoitopaikassa, että lasta ei luovuteta sellaiselle henkilölle, jonka nimeä ei ole varahakijalistassa. Olin ihan että mitä helvettiä, jos oikeasti sattuu jotain ettei kumpikaan miehen kanssa päästä niin eikö käy että soitan?! Ei kuulemma kun ne pitäisi ehdottomasti olla siinä listassa.
Kysyin että saanko jatkaa sitä listaa paperin taustapuolelle, päiväkodin tätiä nauratti, mua ei.
Koska koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu niin sinnehn pitäisi oikeasti laittaa varmaan läheisimmät 20 ihmistä?!
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:07"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:02"]
Kyllä se pitää siihen lomakkeeseen täyttää. Mitä, jos tulee esim. tilanne, että sun kännykkä sattuu vaikka hajoamaan ja lapses sairastuu? Silloin on ihan hyvä olla työnantajan yhteystiedot, mistä voi tavoitella sua.
[/quote]
Sitten soittavat isälleen. Ap
[/quote]
Siis miksi hoitaja soittaisi omalle isälleen?
Minä en ole laittanut työpaikkaani tai ammattiani mihinkään hakemuksiin tai sopimuksiin, sillä se ei liity millään tavalla lapseni hoitopaikkaan. Työajat olen ilmoittanut enkä muuta. Kännykkänumero muutenkin ainoa, mistä minut tavoittaa työasioissakin, sillä minulla ei ole kiinteää työmaata. Enkä ole mikään strippari tmv, mutta miksi minun pitäisi kertoa työpaikkani/ammattini jos en halua, eikä se kenellekään kuulu?
Mitä täällä jankkaatte, päiväkoti tietää kuinka menetellään
Mä en ole koskaan fyysisesti työpaikallani, joten jos multa hajoaa kännykkä, niin ei mua tavoita työnantajakaan. Kysyinkin päiväkodista, että edellyttävätkö he silloin, että joku työpaikaltani tulee hakemaan lapseni vai miksi mun pitäisi laittaa työpaikkani yhteystiedot hakemukseen. Ei sitten tarvinnutkaan laittaa.
no ap on joku kaupan kassa tai muu myyjä ja häpeää työpaikkaansa, siksi ei halua kertoa.
Yleensä on normaalia kertoa se työnantaja päivähoitopaikkaan, salailuun on yleensä syynä nolous, häpeä tai heikko itsetunto.
Tiedetäänkö ap sinun työpaikalla että sulla on lapsi tai että missä hän on hoidossa? Meinaan jos sulle sattuisi töissä jotain..
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:19"]
Tiedetäänkö ap sinun työpaikalla että sulla on lapsi tai että missä hän on hoidossa? Meinaan jos sulle sattuisi töissä jotain..
[/quote]
Tiedetään. Ap
[/quote]
No just joo. Oli oikein asiallinen kommentti. Isä kyllä tietää missä olen töissä ja voi tulla sinne kertomaan. Ap