Miksi liittymämyyjät yrittävät huijata asiakasta?
Eilen kauppakeskuksessa minut pysäytti erään ison operaattorin liittymämyyjä ja kysyi, mitä maksan kuussa puhelinlaskua. Kerroin ja hän sanoi voivansa tehdä paremman tarjouksen. Nimenomaan TARJOUKSEN. Kiinnostuin, koska puhelimeni on niin rämä, että tässä parin viikon sisällä aion hankkia uuden ja siihen sitten 4G-netin sisältään liittymän.
Tyyppi puhui kuin papupata ja kehui tekevänsä NIIN paljon paremman tarjouksen. Sanoin, että ok, tee sitten, mutta sellainen, että siinä on tuo 4G-yhteys. Hän muuttui nihkeäksi ja sanoi, että tekee samanlaisesta liittymästä kuin minulla on nyt. Sanoin, että sellaista en ota. Jankkaamisen jälkeen antoi tarjouksen 4G-liittymästä. No, se maksaisi heillä vähän enemmän kuin tuo nykyinen 3G-liittymäni nyt. Ok, eli ei sitten ollutkaan mikään supertarjous.
Sitten hän sanoi, että tekee mulle tästä tarjouspaperin ja mulla on viikko aikaa harkita. Että hinta on vähän niinkuin tiskin alta ja muualta sitä en saa, saisiko hän mun henkilöllisyystodistuksen. Äkkäsin, että hän alkoi tarjota paperia, jossa luki päällä LIITTYMÄSOPIMUS, ei suinkaan TARJOUS.
Kysyin, että hetkinen. Eikö tuon pitänyt olla vasta tarjous. Ei kai tämä vaan ole nyt sellainen diili, että nyt tehdäänkin jo liittymäsopimusta ja se on voimassa viikon päästä, jos en erikseen peruuta sitä? Myyjä ilmoitti, että täytetään kuule tämä paperi ensin ja HÄN KERTOO SITTEN, KUN MULLA ON NIMI PAPERISSA.
Siis mitä? Ensin allekirjoitus paperiin ja SITTEN hän kertoo, mihin olen sitoutunut.
Nappasin henkilöllisyystodistukseni äkkiä jätkän nenän alta pois ja sanoin, että kuulostaa huijaukselta. Kiitos vaan ajanhaaskauksesta.
Pitäisikö ilmoittaa tyyppi kyseiselle operaattorille ja todeta, että toimii kyseenalaisesti? Eikö asiakkaalle pitäisi ensin antaa kaikki mahdollinen informaatio tuotteesta? Minusta oli todella röyhkeää käytöstä.
Kommentit (4)
Veikkaisin, että ovat niin rahanahneita tai epätoivoisia, että yrittävät nyhtää myynnistä provikat kaikin keinoin.
Voihan tuosta myyntitavasta vinkata firmaan. Ainakin mieheni työpaikalla (erään operaattorin puhelinmyyntipuolella) epärehelliset myyjät saavat kenkää tai vähintään huomautuksia/varoituksen, jos asia ylipäätään tulee esimiesten tietoon.
Uskon että AP on vain ymmärtänyt asian väärin, helposti menee vanhemmalta ihmiseltä pää pyörälle kun puhutaan tekniikasta ja monimutkaisista asioista. Todella hienoa että onnistuit kuitenkin pitämään pään kylmänä ja viheltämään pelin poikki.
Sama juttu. Menin lankaan. Dnan myyjän piti laittaa tarjous s.postiini. Kaiken huipuksi laittoi vielä jonkun tv kanava ja musiikkijutun.
Korostin että haluan vain liittymän. Kun tajusin asian sai aspa äkäsen puhelun.
joo tuollaista on nykyään todella paljon! niiden kanssa täytyy olla todella varovainen!!