Jouduin sitten ToriDiili huijauksen kohteeksi : (
Olin siis myyjänä. Ostaja perui maksun, saatuaan paketin (lähetyksen seurannan perusteella vastaanottanut sen). Eli juuri se, mitä epäiltiin, että voi myyjän kannalta olla riskialtista. Ei muka ollut lukenut ilmoitustekstiä kunnolla. En enää toiste lähetä ToriDiilinä mitään.
Kommentit (23)
Tori? Ihan täys huijarifoorumi. Kaikki ilmoittajat hämäräheikkejä minun 6 vuoden kokemuksella. Älä ikinä luota toridiilaajaan.
Ruotsissa joku oli myynyt vastaavalla tavalla käytetyn luxuslaukun ja ostaja väitti saaneensa feikkilaukun. Kävin niin että ostaja lähetti feikkilaukun myyjälle ja piti rahat eli sai luxuslaukun ilmaiseksi. Vasta kun herätti somessa keskustelua niin sai rahansa myynnistä.
Myyjän kannalta Toridiili on riskialtis keino tehdä kauppaa eli kannattaa tehdä kaupat kasvotusten tai lähettää tavara kun on saanut maksun. Ihmetyttää miksi Toridiiliä tarjotaan kun se mahdollistaa huijaamisen helpolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten sen maksun voi perua?
Tori tekee katevarauksen ostajan tililtä. Jos ostaja paketin saatuaan päättääkin olla tyytymätön kohteeseen, niin hän voi lykätä maksun siirtymistä 10 päivällä. Hirveän monimutkainen systeemi. En käytä ToriDiiliä enää toiste. Ostajan kannalta tuo on toki erittäin turvallinen systeemi, kun voi ilmoittaa olevansa tyytymätön ja päättää pitää kohteen ja estää maksun välittymisen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tori tekee katevarauksen ostajan tililtä. Jos ostaja paketin saatuaan päättääkin olla tyytymätön kohteeseen, niin hän voi lykätä maksun siirtymistä 10 päivällä. Hirveän monimutkainen systeemi. En käytä ToriDiiliä enää toiste. Ostajan kannalta tuo on toki erittäin turvallinen systeemi, kun voi ilmoittaa olevansa tyytymätön ja päättää pitää kohteen ja estää maksun välittymisen.
Ap
Rikosilmoitus tuosta?
- eri
Huijauksilta välttyy, kun ostaa vain lähialueella olevilta ihmisiltä ja tapaa ne naamatusten. Ostaja näkee tuotteen ja maksaa käteisellä. Näin olen itse toiminut jo vuosia ja tehnyt oikein hyviä ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis ostaja voi ilmoittaa olevansa tyytymätön ja perua maksun ja kuitenkin pitää tavaran? Mitä ihmettä? Miksi myit mitään tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Huijauksilta välttyy, kun ostaa vain lähialueella olevilta ihmisiltä ja tapaa ne naamatusten. Ostaja näkee tuotteen ja maksaa käteisellä. Näin olen itse toiminut jo vuosia ja tehnyt oikein hyviä ostoksia.
Sama juttu. Kaikkein rehellisin tapa tehdä kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Tori? Ihan täys huijarifoorumi. Kaikki ilmoittajat hämäräheikkejä minun 6 vuoden kokemuksella. Älä ikinä luota toridiilaajaan.
En ole koskaan huijannut missään, itse olen tullut huijatuksi kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rikosilmoitus tuosta?
- eri
Ei ole niin iso summa kyseessä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rikosilmoitus tuosta?
- eri
Ap
No sitten. Todella outo tuo ToriDiili menettely, harmi että kävi noin.
Itse olen myynyt noutona ja Tori ehdottaa Toridiiliä. En nyt varmaan myy isoja koneita postitse. Ikinä en tule ottamaan Toridiiliä. Asun kuitenkin isossa kaupungissa.
Toridiili ei toimi niinkuin on ajateltu. Se Diilin koodi tuntuu äkkiä kuultuna luotettavasta, mutta niin ei ole. Minulle myyjä laittoi osoitteeksi oman osoitteen, ja pystyi todistamaan, että se on oma osoite. Sitten sitä osoitepeliä pelattiin niin, että paketti ei koskaan tullut minulle. Aina vaan tuli saapumisilmoitus, että hakea se Helsingistä, matkaa 620 km. Rahat meni, koska jätin "tahallaan" paketin lunastamatta. Koska Toridiili ei voi määrätä miten Posti toimii, niin ei tule mitään. Tilatkaa kotia tuotuna ja maksakaa myyjälle kuljetuspalkkio, tai hakekaa tavara myyjältä ja maksakaa. Vain kasvokkain kontakti on luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole turvallinen, myyjä voi vaihtaa Postissa lähetysosoitteen.
Älä ikinä lähetä tuotetta ennen kuin olet saanut maksun, äläkä ikinä maksa ennen kuin olet saanut tuotteen! Miten voi olla, ettei kaikki tätä vielä ymmärrä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Rikosilmoitus tuosta?
- eri
Ap
Ilmoita ainakin että tulee ylläpitäjän tietoon. Eikös siellä voi tehdä arvostelunkin 🤔 kuten huutonetissä?
Ostaja ei pysty itse perumaan maksua mutta pystyy keskeyttää maksun. Täten katevaraus säilyy torilla. Sama jos ostaja ja myyjä ei pääse sopimukseen ja ilmoitetaan rikosilmoituksen tekemisestä, tori pidättää maksun itsellänsä ja ottaa siitä osansa, niin kauan kuin homma on selvinnyt. % Tori ei tuosta noin vain, palauta automaattisesti varoja, vaikka ostaja ns keskeyttäisi maksun, paketin saatuaan ;) Huijarit taas innoissansa vauva kanavalla, kun kuuli huhun että maksun voisi perua :D Hauskinta tässä kuitenkin se, että jos ostaja ja myyjän välillä tulee riita, tori ottaa osansa välistä- joka tapauksessa kauppa summasta, kun joutuu säilyttään kauppa summaa :D
Öh, mä en todella tajua, miten toridiilillä voisi muka huijata. Myyjä voi olla hyväksymättä kauppaa, mutta sitten asia selvitetään torin kanssa. Ei niin, että myyjä vain päättää keskeyttää maksun ja saa sekä rahat takaisin että tuotteen...
Olenkin ihmetellyt, miksi niin moni myyjä ei suostu käyttämään toridiiliä. Monet kaupat jääneet sen takia välistä. Ja varmaan monelta muultakin, sillä nämä samat tuotteet roikkuu myynnissä, vaikka olisivat muuten kysyttyjä. Järki käteen ihmiset. Toridiilillä on lähes mahdotonta huijata, sillä ongelmatilanteessa otetaan aina yhteys toriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis ostaja voi ilmoittaa olevansa tyytymätön ja perua maksun ja kuitenkin pitää tavaran? Mitä ihmettä? Miksi myit mitään tuolla tavalla?
Pitäähän se tuote palauttaa.
En ymmärrä tuollaista systeemiä. Ainakin Huutonetissä maksetaan ostos etukäteen tai paikan päällä, jos on sovittu noudosta ja käteismaksusta.