Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei taloyhtiöissä ole rajoitusta musiikinkuuntelulle?

Vierailija
22.01.2015 |

No tottahantoki se kuuluu naapuriin koko ajan kun kuuntelet. Sääntöehdotus: pitempikestoinen musiikinkuuntelu on suoritettava kuulokkeita käyttäen. Normaali radionkuuntelu sallitaan kohtuullisella voimakkuudella. Alkoholinkaytön yhteydesssä musiikkia ei tule kuunnella asunnossa vaan pitää poistua siihen tarkoitukseen suunniteltuihin paikkoihin.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ihmiset pitäisi kieltää.

Vierailija
2/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:46"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 13:42"]

Sitä nyt ei vaan kaipaa niitä naapurin ääntelyjä sinne omaa kotirauhaansa rikkomaan.

[/quote]

On hyvä ja muuttaa korpeen, jos ei naapurin ääntä kestä.

[/quote]

Minä en tässä keskustan lähellä naapurien vuoksi asu vaan siksi että tässä on vuokra-asuntoja, korvessa taas ei. Sanopa miksi naapuri saa äännellä toisia häiriten? Mutta se jota häiritään joutuisi muuttaa korpeen, miksei mölyapina muuta korpeen mölisemään?
[/quote]

Koska hänellä on oikeus "mölistä". Jos se häiritsee niin sitten häirityn kannattaa häipyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi tehdä kahdenlaisia taloyhtiöitä: mölisijöille ja sitten asiallisille ihmisille.

Vierailija
4/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 14:49"]

Koska hänellä on oikeus "mölistä". Jos se häiritsee niin sitten häirityn kannattaa häipyä.

[/quote]

Ei kohtuuttoman häiritsevää elämää ole mikään oikeus elää päiväsaikaankaan. Ääriesimerkki: jos joku järjestäisi päivittäin rock-konsertteja asunnossaan, kyllä siihen puututtaisiin aika pian.

Vierailija
5/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen maaseudulle muuttoa. Kyllä on rauhaisaa, ja ihmisetkin ovat kohteliaampia ja rauhallisempia. Böndellä on kliffaa. Stadi haisee.

Vierailija
6/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina näitä valittajia ja kerrostalokyyliä. Mikseivät muuta pois, jos elämän äänet noin kauheasti häiritsee? Et voi pakottaa muita elämään sinun ehdoillasi.

Vierailija
7/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herran lettas, ootkohan mun naapuri :D tässä just vapaapäivän kunniaksi kuuntelen Spotifya ja popittelen yksikseni!

Mutta ihan tosissaan, kai sä nyt hyvä ihminen tajuat että esimerkiksi musiikin kuuntelu, telkkarin katselu, vauvan itku, vessanveto yms. ovat ihan normaaleja elämisen ääniä, joita tosin olisi kohteliasta rajoittaa siinä 22-06 välisenä aikana. Muutoin täytyy vaan ymmärtää ja hyväksyä että ympärillä on elämää.

Jos kovasti häiritsee, niin kuuntele vaikka itse sellaista musiikkia josta pidät. Jos siellä vain hiirenhiljaa kökötät kotona ja tarkkailet naapureita, voi mielenterveys olla äkkiä kuralla.

Vierailija
8/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei musiikin kuuntelu ole normaali elämisen ääni. Se ei liity asumiseen kiinteästi, minä en kuuntele musiikkia kuin omassa autossani, kun ajan sillä. En halua kuunnella musiikkia kotona, koska tiedän, että naapuri kuulee, että kuuntelen musiikkia.

Vierailija
9/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:27"]

Ei musiikin kuuntelu ole normaali elämisen ääni. Se ei liity asumiseen kiinteästi, minä en kuuntele musiikkia kuin omassa autossani, kun ajan sillä. En halua kuunnella musiikkia kotona, koska tiedän, että naapuri kuulee, että kuuntelen musiikkia.

[/quote]

Älä sitten kuuntele. Minä kuuntelen.

Vierailija
10/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:26"]

Ihmettelen aina näitä valittajia ja kerrostalokyyliä. Mikseivät muuta pois, jos elämän äänet noin kauheasti häiritsee? Et voi pakottaa muita elämään sinun ehdoillasi.

[/quote]

Tätä kutsutaan itsekkyydeksi. Minä, minä, minä!!!

Miettikääpä jos siellä yläkerrassa asuu vaikka konservatoriossa opiskeleva pianisti joka harjoittelee Chopinia päiväsaikaan niin eikö hänellä ole siihen oikeutta jos alakerran hermoheikko ei sitä kestä!?

Itse olen asunut myös USA:ssa jossain 22-07 hiljaisuutta ei tunneta, jos jollain on yöllä vieraita niin sitten on. Tosin ihmisetkään eivät olleet yhtä pikkumaisia kuin suomalaiset kerrostalokyylät. Hommatkaa korvatulpat jos naapurit häiritsee!!!

Vierailija
11/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali musiikin kuuntelu on ok. Kuuntelen itsekin usein iltaisin töiden jälkeen. Meillä vaan asuu yläkerrassa vanhempi rouva, joka kuuntelee joka ikinen päivä radiota klo n. 6-23. Rouva on huonokuuloinen ja radio on niin kovalla, että kaikki kuuluu aivan selvästi meille. Kyllä tässä alkaa jo vähitellen ärsyttää, kun aina kotona ollessa on "radio päällä" ja aamulla pakkoherätys ennen kuutta, vaikka muuten voisi nukkua seitsemään.

Vierailija
12/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:35"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Tätä kutsutaan itsekkyydeksi. Minä, minä, minä!!!

Miettikääpä jos siellä yläkerrassa asuu vaikka konservatoriossa opiskeleva pianisti joka harjoittelee Chopinia päiväsaikaan niin eikö hänellä ole siihen oikeutta jos alakerran hermoheikko ei sitä kestä!?

Itse olen asunut myös USA:ssa jossain 22-07 hiljaisuutta ei tunneta, jos jollain on yöllä vieraita niin sitten on. Tosin ihmisetkään eivät olleet yhtä pikkumaisia kuin suomalaiset kerrostalokyylät. Hommatkaa korvatulpat jos naapurit häiritsee!!!

[/quote]

Saa olla aika elämänkoululainen, jos ei Chopin uppoa. Melkein jokaisessa taloyhtiössä asuu joku kyylä, tai muuten vain sekainen ihminen. Yleensä keski-ikäinen, tai sen ylittänyt. Mahtaa olla ahdistava elämä, jos toisten tekemiset rasittavat.

Vierailija
13/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melu aiheuttaa todistettavasti terveydellistä haittaa. Miksi siis mölyapinat saa pahoinpidellä muita asukkaita? Sitä paitsi, asunnosta toiseen saa kuulua vain 35dB verran ääntä päivällä, 30dB yöllä. Muuten taloyhtiö joutuu maksamaan halukkaille paremman äänieristyksen tai pistämään mölyapinat kuriin. Tarkistakaa vaikka Finlexistä. Laittakaa sinne hakuun nuo desibelirajat.

Vierailija
14/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun entinen naapurini lähetti useamman valituskirjeen VR:lle kun junarata meni liian läheltä hänen asuntoaan!!! Kuulemma aamuseitsemän juna herätti hänet aina, joten junan tulee kulkea myöhemmin tai rataa siirtää...

Tyyppi myös valitti että meidän pesukone käyttää liikaa vettä, oli ottanut sekuntikellolla aikaa veden kohinasta! :D

Vierailija
15/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 15:04"]Pitäisi tehdä kahdenlaisia taloyhtiöitä: mölisijöille ja sitten asiallisille ihmisille.
[/quote]Ja kun ne asialliset ihmiset saavat lapsen, muuttavat sinne mölinätaloon. Piste.

Vierailija
16/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on varmaan (ja ilmeisesti) aika hankalaa, kun on neuroottinen ja helposti häiriintyvä.

Vierailija
17/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:27"]Ei musiikin kuuntelu ole normaali elämisen ääni. Se ei liity asumiseen kiinteästi, minä en kuuntele musiikkia kuin omassa autossani, kun ajan sillä. En halua kuunnella musiikkia kotona, koska tiedän, että naapuri kuulee, että kuuntelen musiikkia.
[/quote]
Miten kukaan pystyy asumaan asunnossa jossa pitää jättää normaaleja asioita tekemättä sen takia ettei naapurit vaan kuule :o Eihän sitä huudattaa tarvitse.

Vierailija
18/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 16:44"]

Melu aiheuttaa todistettavasti terveydellistä haittaa. Miksi siis mölyapinat saa pahoinpidellä muita asukkaita? Sitä paitsi, asunnosta toiseen saa kuulua vain 35dB verran ääntä päivällä, 30dB yöllä. Muuten taloyhtiö joutuu maksamaan halukkaille paremman äänieristyksen tai pistämään mölyapinat kuriin. Tarkistakaa vaikka Finlexistä. Laittakaa sinne hakuun nuo desibelirajat.

[/quote]

Musiikki voi kuulua toisesta asunnosta ja se silti on vielä 35 dB:n rajan sisäpuolella.

Vierailija
19/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykkiäkään ei kai sitten saa pestä omassa kämpässä ollenkaan? Tai katsoa telkkaria?

Vierailija
20/43 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

musiikin kuuntelu o naika ysäriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi