Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kampaamot järkyttyivät hintakilpailusta

Vierailija
22.01.2015 |

tervetuloa vapaaseen kilpailuun. Jos leikkautan tukan siiliksi siinä menee 4-5 minuuttia ja maksaa halvimmissakin paikoissa 20€ ... sairasta.  

http://www.talouselama.fi/uutiset/kampaamot+jarkyttyivat+hintasodasta++ys+vaikea+ymmartaa/a2288352

Kampaamot järkyttyivät hintasodasta - YS: "Vaikea ymmärtää"

Kampaamoyrittäjät ovat huolissaan New Hairstore -ketjun hinta-alesta, kertoo Yrittäjäsanomat.

New Hairstore kertoi tiistaina laskeneensa hintojaan pysyvästi. Enimmillään alennukset ovat 73 prosenttia. Halvimmillaan miehet voivat leikkuuttaa hiuksensa alle kymmenellä eurolla ja naiset alle 20 eurolla.

Helsinkiläisen Tukkatalon omistaja Johanna Ahlberg kuvaa yrittäjien tuntoja Yrittäjäsanomille järkyttyneiksi ja hämmentyneiksi.

"Tästä on keskusteltu paljon. Sitä on vaikea ymmärtää, puhutaan kuitenkin käsityöstä", Ahlberg sanoo.

Kampaamoalaa on kurjistanut yleisen heikon taloustilanteen lisäksi harmaan talous.

"Hintakilpailu on jatkumoa epätoivoisesta tilanteesta, mikä alalla on. Me emme pysty lähtemään tähän mukaan", Ahlberg sanoo lehdelle.

Alberg epäilee, että kilpailutilanne pakottaa apienet yritykset jatkossa lyömään hynttyyt yhteen.

Myös Suomen Hiusyrittäjien toiminnanjohtaja Arja Laurila katsoo, ettei pienillä yrityksillä ei ole mahdollisuuksia vastata hintakilpailuun. Hän kertoo kuitenkin Yrittäjäsanomille, ettei ainakaan vielä ole saanut merkittävästi yhteydenottoja yrittäjiltä.

"Meillä on alan yrittäjien risteily viikonloppuna. Siellä voi päästä kielenkannat irti."

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:37"]

Eihän miesten ja naisten leikkauksien hintoja saa eritellä?

[/quote]

se on kyllä aika älytön sääntö. 

hinnoittelun pitäisi perustua ajankäyttöön.  miksi 10 min ja 60 minuutin työ pitäisi maksaa saman verran.  jos hinta on keskiväliltä niin se on liian kallis toiselle ja yrittäjä tekee tappiota toisesta.  

[/quote]
Aikaanhan sen pitääkin perustua! Perustuuhan hierojalla käyntikin aikaan. Jos hieroja on sitä mieltä, että jos hartiasi haluat kuntoon siihen tarvitaan 45 min eikä 30 min. Näin myös kampaajalla. Jos haluat hiuksiisi uuden mallin, menee siinä 60 min vaikka haluaisit maksaa vain 30 min. Eihän siihen sukupuoli saa vaikuttaa. Itse en ikinä menisi paikkaan joka erittelee hinnan sukupuolen mukaan, sillä tiedän että näin ei saa hinnoitella.
Jos se kampaaja haluaa pestä hiuksesi, se luultavasti tarkoittaa että hiuksesi ovat likaiset tai niin täynnä tönkköä että sakset menee pilalle. Anna silloin kampaajan pestä ne hiukset, ei hän voi muuten tehdä työnsä hyvin. Enkä muuten ole kampaaja, olen vain nähnyt näitä tapauksia itse asiakkaana ollessa.

Vierailija
2/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että "New Hairstore":) Meinaavatkohan tällä kertaa maksaa palkat ja työnantajamaksut lain mukaan vai jättää maksamatta niin kuin edellisellä kerralla? Isae en voi tuohon muuta kommentoida, kuin että kampaajalla menee aina vähintään se 2h, joten 100e ei mielestäni ole siitä käsityöstä kovinkaan kova hinta.

Vierailija
4/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn kampaajalla joka ottaa hiusten leikkuusta (sis. pesu ja kuivaus) 22 euroa, huolimatta hiusten pituudesta, paksuudesta tai siitä oletko nainen tai mies. 

Jos tulee mallimuutos leikkaukseen, hinta nousee kympillä.

Aivan loistava paikka, ennen kuin kuulin hänestä maksoin pelkästä otsiksen tasoituksesta 20 euroa.

Vierailija
5/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:37"]

[/quote]

se on kyllä aika älytön sääntö. 

hinnoittelun pitäisi perustua ajankäyttöön.  miksi 10 min ja 60 minuutin työ pitäisi maksaa saman verran.  jos hinta on keskiväliltä niin se on liian kallis toiselle ja yrittäjä tekee tappiota toisesta.  

Vierailija
6/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Mä en koskaan käy kampaajalla. Onko se harmaata taloutta, jos siskoni leikkaa mun hiukset ja palkaksi minä leikkaan hänen?

Vierailija
7/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:42"]

Isae en voi tuohon muuta kommentoida, kuin että kampaajalla menee aina vähintään se 2h, joten 100e ei mielestäni ole siitä käsityöstä kovinkaan kova hinta.

[/quote]

Tuskimpa nuo hinnat koskee mitään parin tunnin hommia. Minun pitkän tukan tasaukseen menee täysin (parturiksi) kouluttamattomalla miehelläni noin 10 minuuttia. Oikealla parturilla ei menisi sitäkään, joten en näkisi 20 euron hintaa millään lailla liian alhaisena tuollaisesta työstä. Itse en kyllä maksaisi sitäkään, kun mies leikkaa ilmaiseksi ja ilman ajanvarauksia...

Vierailija
8/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä noi hinnat ihan läpinäkyviä ole. konkurssipesästä nostettu firma.... Hmm. Ja varaa myydä tuohon hintaan. Eipä jää edes palkkaa kampaajalle tolla hinnoittelulla.

9/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:50"]

Heh heh. Mä en koskaan käy kampaajalla. Onko se harmaata taloutta, jos siskoni leikkaa mun hiukset ja palkaksi minä leikkaan hänen?

[/quote]

Tuo ON harmaata taloutta! Koska siskosi ei maksa rahalla josta maksaisit veroja, niin jokaista kolmea siskosi hiustenleikkuuta kohden on sinun leikattava verottajan hiukset kerran!

Vierailija
10/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, enemmän minua korpeaa K-kauppiaiden hurjat tilit kuin sen nippa nappa pari tonnia tienaavan parturi-kampaajan ansio. Itse leikkautan tukkani kerran kuussa, 29€ sisältää pesun, aikaa menee suunnilleen puoli tuntia. Mielestäni ihan asiallinen korvaus. Miehenä saisin halvemmallakin, tiedän pari paikkaa, missä hinta on 15€/15 min ja oletettavasti jälkikin sen mukaista...

M25

Vierailija
11/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksaa kampaajalla pitkien hiusten värjäys ja leikkaus 35 euroa. 10 on leikkaus. Espoo kyseessä.

Vierailija
12/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hurjaa kyllä, mutta minä en kilpaile hinnalla, eikä minulla käy asiakkaita jotka juoksevat halvan hinnan perässä. En edes pystyisi lähtemään mukaan hinnalla kilpailuun, sillä minun pitää tienata tällä työllä elantoni ja elättää perhettä. Onneksi on kampaajia, joilla on muitakin valtteja kuin halpa hinta, esimerkiksi vahva ammattitaito ja hyvä asiakaspalvelu. Niillä minäkin kilpailen ja olen tähän asti hyvin pärjännytkin, tyytyväisiä mielellään palvelustani maksavia asiakkaita kyllä riittää ja itse saan elantoni.

Vierailija
13/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="AV MAMMA" time="22.01.2015 klo 11:57"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 11:50"]

[/quote]

Tuo ON harmaata taloutta! Koska siskosi ei maksa rahalla josta maksaisit veroja, niin jokaista kolmea siskosi hiustenleikkuuta kohden on sinun leikattava verottajan hiukset kerran!
[/quote]
Hihi! Varmaan myös, jos parsin kaverin vaatteita ja vastavuoroisesti voin viedä kissani sinne hoitoon.

Vierailija
14/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi herran lettas, kylläpäs nyt pienillä kampaamoilla alkoi puntti tutista. On se niin helvetin väärin että tässä sääntöjen ja kalliiden hintojen maassa voisi joskus kuluttajakin hyötyä edullisista hinnoista.

Sitä paitsi, oman käsitykseni mukaan monen pienen kampaamoyrittäjän tulot perustuvat pitkälti säännöllisiin kanta-asiakassuhteisiin. Kantiksen tuskin vaihtavat kampaajaa siksi, että jostain saisi nyt hiustenleikkauksen kympin halvemmalla. He maksavat myös siitä, että kampaaja tuntee heidät ja tyylinsä ja osaa kenties jopa neuvomatta loihtia asiakkaan haluamat hiukset.

Vierailija
15/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan perusteella maksattavissa on se ongelma että kampaaja saattaa vitkutella tahallaan että sais enemmän rahaa

Vierailija
16/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kampaamossa käyntejä itseni hemmotteluna. Jos palaan samaan paikkaan uudelleen syynä on mukava kampaaja, kiireetön ilmapiiri, se että puhumme yhteistä kieltä, kampaaja ymmärtää että minun tykkaani ei voi sumutella mitään lakkoja. Hinta ei ole niin ratkaisevaa. Toisaalta. Niin monta allergiakohtausta kampaamosta saaneena (vaikka sanon monta kertaa että ei voi suihkutella niitä tököttejä) leikkaan hiukset nykyisin itse. 

Se tunnin kampaamo käynti venyy kun pitää lähteä päivystykseen hengittelemään avaavia lääkkeitä..

Vierailija
17/17 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 12:07"]

Ajan perusteella maksattavissa on se ongelma että kampaaja saattaa vitkutella tahallaan että sais enemmän rahaa

[/quote]

Niin! Tekisivät kuten taksit mnesti tekee, eivät aja suorinta reittiä vaan ajavat ristiin rastiin epätietoista.