äiti ei hyväksy raskautta
olen 15 kohta 16 vuotias tyttö ja sain tietää että oon raskaana. mun äiti on ehdottomasti abortin kannalla mutta mä en halua. haluan pitää sen lapsen ja tarjota sille hyvän elämän. äitini uhkasi vetää minuun välit ja sanoi ettei aijo auttaa millään tavalla. sanoi myös että kotoa lähdettävä. mulla on poikaystävä samanikäinen ja hänen vanhemmat tukena samoin mun mummo ja kaverit. entiedä mitä teen olen varma ratkisustani mutta äitini saa mut pelkäämään. menettäisin mun oman äidin joka tuli äsken halaamaan ja itkien kertoen että rakastaa minua mutta ei voi hyväksyä asiaa. mitä teen?😔
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät lapsen jos haluat. On suurempi trauma toipua oman lapsen m*rhasta kuin välirikosta äidin kanssa.
Älä puhu täällä lapsen m*rhasta kun kyse on abortista. Aiheutat väärällä informaatiolla vain lisää paineita AP:lle.
Abortti on m*urha. Se pikkuruinen ihmisklöntti näyttääkin ihmiseltä jo aika aikaisessa vaiheessa. Kuvat löytyy netistä. Vaikka klöntti ei edes näyttäisi ihmiseltä, niin ihminen siitä tulisi. Se elää. Se m*rhataan, jotta se kuolee. Ei se muuten kuolisi, vaan syntyisi. Jokaisella on silti oikeus tehdä abortti lain mukaan.
Se ei ole "ihmisklöntti" vain vaan soluklöntti. Otapa se sikiö pois kohdusta ja katso kauanko se elää itsekseen. Vai että elää?
Ei se soluklöntti ole.
Se on nimenomaan juurikin sitä.
Ota selvää minkälainen alkio tai sikiö on . Ei minkäänlainen klöntti vaan ihminen.
Kyllä se siinä 6-8 viikolla on ulospäin ihan tuollainen räkäklimpin näköinen.
Noin nuori isä?
Kun poika täyttää 18, alkaa menojalka vetää baariin.
Ei ammattia.
Miksi ette lapset hyvät käyttäneet ehkäisyä? Tuo juuri kertoo, että ette ole niin fiksuja ja vastuuntuntoisia kuin pitäisi olla.
Tietysti osa mammoista sanoo, että synnytä vaan, kaikki menee hyvin..
Mutta ei se ole niin yksinkertaista.
Nyt ap tutkimaan, mitä maksaa asuminen, sähkölasku, ruoka/kuukausi ja vauvan tarvikkeet ja vaatteet, niinkuin aluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidät lapsen jos haluat. On suurempi trauma toipua oman lapsen m*rhasta kuin välirikosta äidin kanssa.
Älä puhu täällä lapsen m*rhasta kun kyse on abortista. Aiheutat väärällä informaatiolla vain lisää paineita AP:lle.
Abortti on m*urha. Se pikkuruinen ihmisklöntti näyttääkin ihmiseltä jo aika aikaisessa vaiheessa. Kuvat löytyy netistä. Vaikka klöntti ei edes näyttäisi ihmiseltä, niin ihminen siitä tulisi. Se elää. Se m*rhataan, jotta se kuolee. Ei se muuten kuolisi, vaan syntyisi. Jokaisella on silti oikeus tehdä abortti lain mukaan.
Se ei ole "ihmisklöntti" vain vaan soluklöntti. Otapa se sikiö pois kohdusta ja katso kauanko se elää itsekseen. Vai että elää?
Ei se soluklöntti ole.
Se on nimenomaan juurikin sitä.
Ota selvää minkälainen alkio tai sikiö on . Ei minkäänlainen klöntti vaan ihminen.
Kyllä se siinä 6-8 viikolla on ulospäin ihan tuollainen räkäklimpin näköinen.
Hassu räkälimppi tosiaan. Raajat ja kasvonpiirteetkin.
https://kaksplus.fi/raskaus/raskaus-viikko-viikolta/8-raskausviikko/
Päätös on ap:n, ei hänen äitinsä tai meidän.
Opiskelun ja vauva-arjen yhdistäminen ei ole toki helppoa, mutta toisaalta miksei se voisi onnistuakin. Kun vauva on isompi, hän voi hyvin mennä päiväkotiin päivisin ja ap voi opiskella ammatin. Varsinkin jos ap:n haaveena on tälläkin hetkellä vain ammatillinen koulutus, niin kyllähän sen nyt suoritettua saa. Opiskelevathan monet yliopistoissakin vauvan kanssa. Amis nyt on vähän helpompi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap tutkimaan, mitä maksaa asuminen, sähkölasku, ruoka/kuukausi ja vauvan tarvikkeet ja vaatteet, niinkuin aluksi.
Aika moni yliopisto- ja amk-opiskelijakin saa lapsia. Ovat tietysti vanhempia, mutta samalla tavalla köyhiä opiskelijoita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa turvataan lapselle jonkinlainen elintaso, vaikka äiti heittäisi pihalle.
Tiedän tapauksen, että teinityttö asui tietynlaisessa ensikodissa, eli hänellä oli oma huone vauvan kanssa ja hoitajien avulla opetteli pitämään huolta vauvasta. Samassa talossa asui muitakin teiniäitejä ja hän sai sieltä paljon apua ja ystäviä.
Eli ei tarvitse välttämättä asua äidin tai poikakaverin perheen kanssa. Ei Suomessa heitetä pikkulasta kadulle.
Ja sitten ihmettelevät, kun ensikodissaei olekaan lastenhoitopalvelua, viikonloppuisin ei pääse bilettämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap tutkimaan, mitä maksaa asuminen, sähkölasku, ruoka/kuukausi ja vauvan tarvikkeet ja vaatteet, niinkuin aluksi.Aika moni yliopisto- ja amk-opiskelijakin saa lapsia. Ovat tietysti vanhempia, mutta samalla tavalla köyhiä opiskelijoita.
Juu, mutta nämä opiskelijat ovat aikuisia, asuvat omillaan, eikä tarvitse itkeä että äiti suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15-vuotias on sakkolihaa, jota täysi-ikäinen mies käynyt hässimässä. Ja tässä tulos.
Kyllä se kuule 15-vuotiaalta pojaltakin onnistuu lapsen siittäminen.
Miksi alapeukku? Tiedän 15-v pojan, jolle syntyi lapsi.
Kuinka kauan tämä isä oli mukana kuvioissa?
Tuntemani teini-isä ehti täyttää juuri 16 ennen kuin lapsi syntyi. Yrittivät elää perheenä, mutta isästä ei ollut vielä ottamaan vastuuta ja muutti takaisin vanhempiensa luokse kun vauva oli puolivuotias. Mutta aina hän on silti ollut mukana kuvioissa, vaikkei olekaan parisuhteessa lapsensa äidin kanssa. Yhteishuoltajuus ja nyt kun lapsi on isompi hoitavat vuoroviikoin.
eri
Vierailija kirjoitti:
15-vuotias on sakkolihaa, jota täysi-ikäinen mies käynyt hässimässä. Ja tässä tulos.
ihan mun poikaystävästä kyse joka on samanikäinen ku minä😊
Vierailija kirjoitti:
Päätös on ap:n, ei hänen äitinsä tai meidän.
Opiskelun ja vauva-arjen yhdistäminen ei ole toki helppoa, mutta toisaalta miksei se voisi onnistuakin. Kun vauva on isompi, hän voi hyvin mennä päiväkotiin päivisin ja ap voi opiskella ammatin. Varsinkin jos ap:n haaveena on tälläkin hetkellä vain ammatillinen koulutus, niin kyllähän sen nyt suoritettua saa. Opiskelevathan monet yliopistoissakin vauvan kanssa. Amis nyt on vähän helpompi.
joo tarkotus oisi valmistua ensin lähihoitajaksi ja siitä erikoistua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa turvataan lapselle jonkinlainen elintaso, vaikka äiti heittäisi pihalle.
Tiedän tapauksen, että teinityttö asui tietynlaisessa ensikodissa, eli hänellä oli oma huone vauvan kanssa ja hoitajien avulla opetteli pitämään huolta vauvasta. Samassa talossa asui muitakin teiniäitejä ja hän sai sieltä paljon apua ja ystäviä.
Eli ei tarvitse välttämättä asua äidin tai poikakaverin perheen kanssa. Ei Suomessa heitetä pikkulasta kadulle.
Ja sitten ihmettelevät, kun ensikodissaei olekaan lastenhoitopalvelua, viikonloppuisin ei pääse bilettämään.
no joo just näimpä kyllä! en halua mennä bilettämään ja jos joskus saa lapsivapaata niin en mene juomaan vaan tekemään jotain muuta😃 ja kyllä jos lapsen pidän sen myös hoidan
meen tekemään abortin niinkun äitini haluaa. en jaksa enää tapella