Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaivalloinen ruokakaupassa käynti. Muita?

Vierailija
21.01.2015 |

Hajottaa.

3km kauppaan/suunta. 6kk+ vauva joka ei juuri viihdy rattaissa / ostoskärrissä noin "pitkää reissua". Minulla ei ole autoa.

Rattaat vetää n. 4kg tavaraa. Eli kaupassakin joutuu ravata usein vaikka yrittää olla kuinka suunnitelmallinen. En saa kannettua paljon kerralla.

Miten muut samassa tilateessa selviää/hoitaa tilanteen "hyvin"?

Inhottaa raahata reppuja tai kantaa ostoksia kädessä kun joutuu ajoittain matkaa kantaa lastakin. Ei meinaa voimat riittää... :/ Lisäksi 3 kertaa päivässä muutenkin ulkoilua vetävän koiran kanssa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsella rattaissa selkä vai kasvot menosuuntaan? Meillä alkoi lapsi viihtyä rattaissa ihan eri tavalla kun kääntyi kasvot menosuuntaan. Paljon enemmän seurattavaa.

Vierailija
22/44 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei koskaan ollut vaunuja/rattaita, kun on vain yksi lapsi. Kauppareissut meni niin, että vauva oli kantoliinassa. Jos oli enemmän ostettavaa, otin sellaisen tukevan mummokärryn, johon sai lastattua isotkin ostokset ja vedettyä kevyesti kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:33"]

Taksilla. Ei maksa paljoa jos käyt vain kerran viikossa.

[/quote]

Etenkin, jos kävelee menomatkan.

Vierailija
24/44 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei pysty vetämään? Minä hyödynsin sitä tapaa aikanaan. Koirakin tykkäsi :)

Vierailija
25/44 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksei samalla tilaisi ruoat suoraan kotiin.

Vierailija
26/44 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:26"]

Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan.

[/quote]

Ei voi olla rahat kovin vähissä, jos taksiin on varaa :O

[/quote]

Tiedätkö paljonko se taksi maksoi? 10e suuntaansa. Jos viikossa laittaa 20e taksiin, se ei ole paljon vähävaraisellekaan. Jättää vaikka tupakat sipsit, limut, oluet, loton, hiusvärin, huulipunan, karkit tai lehdet ostamatta. Elämä on valintoja.

Vierailija
27/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat lähemmäs palveluita. On rassaavaa kun yksin elävät/yksinhuoltajat jotka ovat autottomia ja kortittomia muuttavat korpeen ja sitten vinkuvat kun ei pääse mihinkään. Eikö se asuinpaikka kuulu valita oman tarpeen mukaan? Jos ei pysty kävelemään 3 km kauppareissua niin sitten muuttaa lähemmäs. Entäs lähin apteekki? Terveyskeskus/päivystys? Neuvola? Jos noihin kaikkiin on kohtuuton matka eikä bussiyhteyksiä mene lläheltä, niin ei voi kun ihmetellä mitä ap:n päässä liikkuu.

Vierailija
28/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:26"]

Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan.

[/quote]

Ei voi olla rahat kovin vähissä, jos taksiin on varaa :O

[/quote]

Tiedätkö paljonko se taksi maksoi? 10e suuntaansa. Jos viikossa laittaa 20e taksiin, se ei ole paljon vähävaraisellekaan. Jättää vaikka tupakat sipsit, limut, oluet, loton, hiusvärin, huulipunan, karkit tai lehdet ostamatta. Elämä on valintoja.
[/quote]

Entäs sitten kun unohtaa ostaa jotakin tai tulee vaikka apteekki reissu? Uusi taksi?

Vierailija
29/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:32"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:26"] Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan. [/quote]   Ei voi olla rahat kovin vähissä, jos taksiin on varaa :O [/quote]   Tiedätkö paljonko se taksi maksoi? 10e suuntaansa. Jos viikossa laittaa 20e taksiin, se ei ole paljon vähävaraisellekaan. Jättää vaikka tupakat sipsit, limut, oluet, loton, hiusvärin, huulipunan, karkit tai lehdet ostamatta. Elämä on valintoja. [/quote] Entäs sitten kun unohtaa ostaa jotakin tai tulee vaikka apteekki reissu? Uusi taksi?

[/quote]

Muistiluu kasvaa kummasti, jos tuollaisia lipsahduksia käy. Ja se yhden unohtuneen tavaran tai pienen pilleripakkauksen kantaminen apteekista ei ole raskasta. Taksihan on tilattu juuri kuorman suuren painon takia.

Vierailija
30/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:54"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:32"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:26"] Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan. [/quote]   Ei voi olla rahat kovin vähissä, jos taksiin on varaa :O [/quote]   Tiedätkö paljonko se taksi maksoi? 10e suuntaansa. Jos viikossa laittaa 20e taksiin, se ei ole paljon vähävaraisellekaan. Jättää vaikka tupakat sipsit, limut, oluet, loton, hiusvärin, huulipunan, karkit tai lehdet ostamatta. Elämä on valintoja. [/quote] Entäs sitten kun unohtaa ostaa jotakin tai tulee vaikka apteekki reissu? Uusi taksi?

[/quote]

Eli sinustako on parempi nääntyä kotona nälkään kuin ottaa se riski, että välillä unohtaa jonkin yksittäisen tuotteen? Voi vittu.

Vierailija
31/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
32/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksin hinnaksi arkena yhteen suuntaan tulee tuolla matkalla noin 11 euroa. Ei mielestäni paha jos tekee kerralla pidemmäksi aikaa kaikki painavat ostokset silloin tällöin. Rahaa saattaa säästyä sen verran jo siinä että suunnittelee ostokset paremmin ja tulee ehkä harvemmin käytyä.

Vierailija
33/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:51"]

[/quote]

Miksei samalla tilaisi ruoat suoraan kotiin.

[/quote]

Tilaaminen voisi tulla halvemmaksi. Iso erä kerralla. Pikku täydennysostoksia voi tarvittaessa tehdä lähikioskista.

Vierailija
34/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Silloin voi myös miettiä oliko se unohdettu tuote ihan välttämätön vai ehtiikö sen ostaa seuraavalla reissulla.

Esim. pärjäisitkö ilman ketsuppia viikon tms.

Vierailija
35/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fillarin peräkärryssä kulkee muksu ja pari ruokakassia ihan mukavasti 5km suuntaansa. Laadukkaat on aika kalliita, kannattaa etsiä käytetty.

Vierailija
36/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tilaaminen on kyllä huippujuttu. Nykyisin tulee aina viikon perustarpeet kotiovelle ja työmatkoilla yms sitten täydentelee pikkuostoksillla jos tarvetta ilmenee. Säästää aikaa, hermoja ja kuljetusmaksusta huolimatta näköjään rahaakin, kun ei kotisohvalta niin helposti sorru heräteostoksiin. Eikä todellakaan ole ikävä sitä ruuhka-aikaan marketissa pyörimistä. 

Vierailija
37/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä vaunut muka vetää vain 4kg tavaraa? Vaunujen painoraja on yleisemmin toi 20kg ja 6kk vauva painaa siinä 8-9kg. Minä käyn usein 4kk vauvan kanssa kaupassa, vaikka on mies ja auto, hyvää liikuntaa. Minulla on vauva kyytissä, tavaraa lastattuna vaunun alakoppaan ja reppuun selkään. Ihan 100euron ostoksetkin olen saanut tuotua noin. Kauppaan on 2km suunta eli 4km matkaa yhteensä. Vaunut ovat emmaljungat, joissa metallinen alakori.

Vierailija
38/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
39/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
40/44 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh eipäs ap:sta kuulu mitään vaikka on tullut monia hyviä ehdotuksia. Taksi, tilaaminen, muutto, pulkka, pyörän peräkärry... Taitaa olla vain laiskuus ja narina matkasta tämän postauksen syynä.