Vaivalloinen ruokakaupassa käynti. Muita?
Hajottaa.
3km kauppaan/suunta. 6kk+ vauva joka ei juuri viihdy rattaissa / ostoskärrissä noin "pitkää reissua". Minulla ei ole autoa.
Rattaat vetää n. 4kg tavaraa. Eli kaupassakin joutuu ravata usein vaikka yrittää olla kuinka suunnitelmallinen. En saa kannettua paljon kerralla.
Miten muut samassa tilateessa selviää/hoitaa tilanteen "hyvin"?
Inhottaa raahata reppuja tai kantaa ostoksia kädessä kun joutuu ajoittain matkaa kantaa lastakin. Ei meinaa voimat riittää... :/ Lisäksi 3 kertaa päivässä muutenkin ulkoilua vetävän koiran kanssa.
Kommentit (44)
Huh, no jo on matkaa. Etkö pääse bussilla? Muuttaisin kyllä jo tuossa vaiheessa lähemmäs palveluita. Edes lähikauppa pitäisi olla vieressä. Vauvan kanssa tosiaan monet asiat mutkistuu.
Meillä auttoi, kun nostin istuinosaa niin, että vauva näki ulos.
Miksi vauva ei viihdy rattaissa? Eikö lapset istu vaikka maailman tappiin jos vain jaksaa työntää...
Wanhana kiität , kun jaksoit nuo lenkit . Hyvä reppu on ok.
Niin onko sinulla vaunut vai rattaat?
Jos joutuu makaamaan ja on hereillä niin voi tosiaan kyllästyä kun ei näe mitään.
Mies ei ole enää kuvioissa. Muutettiin vähän aikaa sitten tänne. Asunnot oli melko kiven lla vaikka tovi etsittiinkin sopivaa. Jostain oli tingittävä ja tähän asuntoon sitten päädyin.
Rankkaa. Bussille melkein yhtä pitkä matka kuin kaupalle.
Pieni lähikipsa on kyllä myös muttei oikein rattaiden kanssa mahdu, se nyt on semmoinen hätävara. Että joku pieni pelastus kuitenkin!
Rattaat. Saa makuuasentoon että pystyyn. Viihtyy vauva aikansa katsellen tai nukkuen.
tilaa ruoat kotiin. nykyaikana on sellainen mahdollisuus.
Palkkaa vauvalle hoitaja kauppareissun ajaksi.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:02"]
tilaa ruoat kotiin. nykyaikana on sellainen mahdollisuus.
[/quote]
Tälle komppi. Meillä mies on reissutyössä ja vauva oli sellainen, että hereillä ei vaunuissa viihtynyt yli 10 minuuttia ja oli niin herkkäuninen, että heräsi aina kaupassa. Lähikauppa oli hankala portaiden takia ja muut 3 km:n päässä. Niinpä tilasin kerran viikossa kotiin ruokaa ja sitten jos jotain pientä tarvitsi, niin laitoin vauvan rintareppuun ja käytiin lähikaupassa.
Toki se kotiinkuljetus maksaa, mutta minä karsin herkuista ja aika helposti sellaisella turhan karsimisella saa katettua kuljetuskustannukset. Vaunulenkithän on sinänsä hyvää liikuntaa, mutta kyllä minäkin mieluummin vaunuilin vain ulkoilumielessä ilman kauppareissua.
Osta pulkka ja pakkaa ostokset siihen. Varmasti mahtuu viikon ruoat kerralla.
Jos ei lapselle hoitaja ja yksin kaupassa käyminen onnistu, niin ainakin nyt lumien aikaan voisit ottaa reissulle mukaan pulkan, johon sitten voit ottaa vähän enemmänkin ostoksia.
Onko vauvalla liikaa tai liian vähän vaatetta?
Tilaa ruoat netistä kotiin! Eikö onnistu maalla?
Mulla oli aika lailla sama tilalle, kun lapseni oli vauva. Tosin kauppamatka oli yhteensä tuon 3 kilsaa. Mutta joka tapauksessa, mun oli luovuttava koirasta, kroppa ei enää kestänyt. Myöhemmin ilmenikin selkävikaa yms.
Osta hyvä reppu, tai sellainen vetokärry. Tai kummatkin. saat kerralla enempi, eikä tarvitse niin usein käydä kaupassa. Ei ole oikein valinnan varaa, jos tuollaisessa paikassa asuu ilman kyytejä.
Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan.
Pysähdy matkalla. Valitse sellainen reitti jossa voit heittää tavarat pois kädestä/selästä. 4kg vastaa 4l maitoa. Tuollainen menee helposti repussa tai olet muutenkin huonokuntoinen.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:26"]
Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan.
[/quote]
Ei voi olla rahat kovin vähissä, jos taksiin on varaa :O
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:26"]Olen tilannut taksin kerran viikossa. Olin 3 lapsen yh ja rahat vähissä, ei autoa, ei kantoapua. Tilasin siis taksin tavaroideni kuljettajaksi. Mietin valmiiksi koko viikon ruokaistan.
[/quote]
Tekisin näin, jos netistä ei pysty tilaamaan kotiovelle. Joka paikkaan ei toimiteta. Kun suhteuttaa taksikulut oman auton aiheuttamiin kuluihin vuositasolla, niin taksilla saisi huruttaa TOSI paljon ennen kuin tulee lähellekään oman auton kuluja. Jos tarvitset itsellesi perusteluja moiseen "ylellisyyteen".
Taksilla. Ei maksa paljoa jos käyt vain kerran viikossa.
Mies ei ole siis kuvioissa?