Kerro ateria, mitä jokainen nirso lapsi syö
ja miten se tehdään, please.
Meille tulee vieraaksi nirsoja lapsia ja nyt olisi pakko keksiä joku ateria, jota "kuka vain" syö. Ja missä on mammojen konsensus syömäkelpoisuudessa. Edes suuntaa-antavasti.
Kommentit (51)
keitetty makaroni tai keitetyt perunat tai perunamuussi, lihapullat, porkkanaraaste tai kurkku tai pikkutomaatit, kaikki erikseen lautasella eli mitään ei saa sotkea :)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"]
Lasten mielestä nakit ja muusi, mahdollisesti ketsupilla. Väitän näin siitäkin huolimatta, että av-mammojen lapset tunnetusti syövät mieluummin kampasimpukoita kuin nakkeja.
[/quote]
näin on. Meillä ei koskaan ole syöty nakkeja. Kun itse en syö niitä, mies inhoaa niitä eikä lapsikaan ole pyytänyt. On syönyt kyllä tarhassa ja koulussa, eikä pidä. Mutta perinteinen kampasimpukkaruoka on herkkua :-)
No mäkkäriä sen olla pitää! vie mukulat iltapalalle syömään häpi miilit.
Ohis! En kyl tajuu kui niille maistuu rasvasuolatikut, lätyskä hampparit ja sokeri litku yh. Miksi pitää vauvasta asti juottaa niille sokerisia mehuja, karkkia ja suolaisia valmisruokia yms. Ei mikään ihmekään jos tavallinen terveellinen ruoka ei kelpaa, kun ollaan turrutettu ne aivot ja makunystyrät suolalla ja sokerilla.
Määrittele nirso :) Mun lapset ei valitettavasti taivu näihin nakki-muusi linjoille, paitsi kipeinä :) Eli kysy, mitkä maistuu, ja sen pohjalta ruokit, ei tarvii olla lempparii silit.
Meidänkään lapset eivät syö mielellään perunamuusia, eivät myöskään nakkeja, lihapullia tai kalapuikkoja.
No, tietysti ne sen yhden noita syö, kun meillä on pakko syödä sitä mitä on, mutta eivät kuulu mieluisiin ruokiin. Toinen inhoaa makkaraa yli kaiken, toinen voi vähän syödä.
Perunamuusin epäilen ällöttävän rakenteensa vuoksi, syöhän ne kokonaisena keitettyä perunaa ja lohkoperunoita, ja myös ranskalaisia kun on hyvin laitettu, esim. itse tehdyt.
Ja tosiaan meillä vanhemmat syövät näitä ja vaikka eineksinä. Makaronilaatikkokaan ei riemunkiljahduksia aiheuta. Sitä en kyllä syö itsekään.
Kampasimpukoita en ole kokeillut, terveisiä nro kympille.
Hamppareita ne syö, eli oikeastaan kun sen einespihvinkin lyö leivän väliin ja kastikkeet ja ketsupit ja suolakurkut, niin eivät niin enää huomaa. Pitsa yleensä kelpaa.
Kasviksia ne syö kaikenlaisia, parsa-, kukka- ja keräkaali, lanttu ja porkkana, tuorekurkku, paprika...
Mutta tosiaan periaate on se että meillä laitetaan myös inhokkeja, ja jotain kannattaa yrittää syödä sen verran että seuraavaan ruokaan pärjää.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"]
Meidänkään lapset eivät syö mielellään perunamuusia, eivät myöskään nakkeja, lihapullia tai kalapuikkoja.
No, tietysti ne sen yhden noita syö, kun meillä on pakko syödä sitä mitä on, mutta eivät kuulu mieluisiin ruokiin. Toinen inhoaa makkaraa yli kaiken, toinen voi vähän syödä.
Perunamuusin epäilen ällöttävän rakenteensa vuoksi, syöhän ne kokonaisena keitettyä perunaa ja lohkoperunoita, ja myös ranskalaisia kun on hyvin laitettu, esim. itse tehdyt.
Ja tosiaan meillä vanhemmat syövät näitä ja vaikka eineksinä. Makaronilaatikkokaan ei riemunkiljahduksia aiheuta. Sitä en kyllä syö itsekään.
Kampasimpukoita en ole kokeillut, terveisiä nro kympille.
Hamppareita ne syö, eli oikeastaan kun sen einespihvinkin lyö leivän väliin ja kastikkeet ja ketsupit ja suolakurkut, niin eivät niin enää huomaa. Pitsa yleensä kelpaa.
Kasviksia ne syö kaikenlaisia, parsa-, kukka- ja keräkaali, lanttu ja porkkana, tuorekurkku, paprika...
Mutta tosiaan periaate on se että meillä laitetaan myös inhokkeja, ja jotain kannattaa yrittää syödä sen verran että seuraavaan ruokaan pärjää.
[/quote]
Sun lapset ei siis selvästikään ole nirsoja.
ranskalaisia, kananuggetteja, lautanen millä tomaatin,kurkun, omenan, paprikan ja porkkanan palasia esittämässä salaattia.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:49"]
[/quote] Niin no, jos teini syö pakotettuna yhden nakin tai lihapullan tai kalapuikon, niin en tiedä onko se nirso. En vaan voi sanoa että joo, laita nakkeja ja muusia vaan, kaikki lapset syö.
Kerron ap sitten, kun sinä ensin kerrot mikä alkoholijuoma / ruoka / leivonnainen kelpaa kaikille nirsoille aikuisille!
Meillä lapsi rakastaa keittoja. Kalakeitto, sienikeitto, makaronikeitto, pinaattikeitto...
No mun kaverin lapsi oli nirso. Kun tapasimme lapsen ollessa pieni niin että mentiin ulos syömään, ainoa paikka minne lapsi suostui edes menemään oli pizzeria. Siellä lapsi otti sitten sen yksinkertaisimman pizzan, ja siinäkin sai päällä olla vain tomaattikastike, ei juustoa.
Kotona kuulema söi vaan leipää.
Mun lapsi ei ole edes nirso mutta pinaattiletut on inhokkeja. Itse asiassa ei tykkää tavallisista makeista lätyistäkään.
Broilerin filesuikaleita kermakastikkeessa ja riisiä tai pastaa. Salaattia, ottaa ne kelle kelpaa.
Vielä on kaikille, nirsoillekin, kelvannut. Pehmeät maut, pehmeä rakenne.
Karjalanpaisti, jauhelliha tai possunsuikale kastike perunoitten tai spaghetin kera, kanakastike ja riisi, nämä uppoo kyllä meillä.
Ehei, ei ole makaronilaatikko, ja ylipäätään pasta ja jauheliha varmoja ruokia nirsolle.
Mun kakru inhosi noita, mutta söi sieniä, kalaa, riistaa. Aina kannattaa kysyä vanhemmilta, tai jos lapsella ikää tarpeeksi, niin häneltä.
Siis missä nää teidän nirsot muksunne oppivat syömään tota ranskalaisetnakitpitsa -shittiä?! Kotona vai? Ihanko oikeasti jonkun himassa vedetään vatsa täyteen pikaruokaa? Hyi saat...
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:49"]
[/quote] Niin no, jos teini syö pakotettuna yhden nakin tai lihapullan tai kalapuikon, niin en tiedä onko se nirso. En vaan voi sanoa että joo, laita nakkeja ja muusia vaan, kaikki lapset syö.
[/quote]
Aloituksessa oli kyse nirsoista lapsista. Ei teineistä, jotka jo ymmärtävät, että nälkäisenä tai kohteliaisuussyistä on syötävä epämieluistakin ruokaa.
Ranskalaiset perunat ja ketsuppi?