Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerro ateria, mitä jokainen nirso lapsi syö

Vierailija
21.01.2015 |

ja miten se tehdään, please.

Meille tulee vieraaksi nirsoja lapsia ja nyt olisi pakko keksiä joku ateria, jota "kuka vain" syö. Ja missä on mammojen konsensus syömäkelpoisuudessa. Edes suuntaa-antavasti.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pastaruoat, makaronilaatikko, lihapullat, kalapuikot....

Vierailija
2/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaroonilaatikko, ilman sipulia. Perunamuussia ja nakkeja. ?? Yleensä kelpaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisimman mauton ja geneerinen makaronilaatikko.

Vierailija
4/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaatiksi porkkanaraastetta?

Vierailija
5/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellasta olekaan mitä jokainen nirso syö. Mutta perusvasmoja on noi makaroonilaatikosta, spagetti+jauhelihakastike, lihapullat.

Vierailija
6/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:06"]

Mahdollisimman mauton ja geneerinen makaronilaatikko.

[/quote]

paitsi että se on meidän nirson inhokki nro 2. Ykkönen on puuro, kaikki maut.

Vierailija
7/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nirso lapsi enkä muuten makaronilaatikkoa syönyt. En syö vielä tänä päivänäkään. Yök

Vierailija
8/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronilaatikko. Meidän nirso ei syö kalapuikkoja tai porkkanaraastetta. Kurkkutikkuja salaatin korvikkeeks.

Vierailija
9/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten mielestä nakit ja muusi, mahdollisesti ketsupilla. Väitän näin siitäkin huolimatta, että av-mammojen lapset tunnetusti syövät mieluummin kampasimpukoita kuin nakkeja.

Vierailija
10/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi joidenkin mielestä nirsoa lasta ja molemmat syövät aivan eri ruokia. Toisen lemppari on muusi ja jauhelihakastike. Toinen taas inhoaa kaikkea mössöistä ja epäselvää. Toisen lemppareita on erilaiset salaatit.

Voisiko hyvä valinta olla tortillat. Niihin jokainen voi koota mieleisensä täytteet.

Vierailija
11/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ei ole nirso, mutta ei koskaansyö puuroa eikä perunamuussia. Ei millään, nyt 10.

Vierailija
12/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nirso lapsi, jolle jossain vaiheessa olisi kelvannut vain savulohi ja maksalaatikko. Nyt syö parhaiten mm. intialaista, marokkolaista, thaimaalaista, todella mausteisia ruokia, mielellään linssejä tai papuja ja lammasta. 

Ei siis varmaan ole mitään varmaa ruokaa, ainakaan tuolle meidän nirsolle ei olisi ennen mennyt makaronilaatikko tai lihapullat. Nyt jo vähän helpottanut, mutta vieläkin saa vähän hävetä kun vierailla ei ruuat kelpaa :/

Vierailija
13/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

big mac

Vierailija
14/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja nakit ei ollenkaan kelpaa, eikä mikään muukaan makkara lukuunottamatta chorizoa. Itse kyllä söisin niitä nakkeja ja kesällä tulee grillattua makkaraa, joten en ole tätä nirsoilua opettanut. Ylipäätään syömme mieheni kanssa melkein mitä tahansa, eikä isommat lapsetkaan ole nirsoilleet. Tällä yhdellä vain on oudot mieltymykset. 13.

Vierailija
15/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nirso ei syö nakkeja tai makaronilaatikkoa. Lihapullat ok. Mausteiset ruoat suosikkeja.

Vierailija
16/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä niiden nirsojen lasten vanhemmilta, että mikä lapsille kelpaa?

Itse tarjoaisin varmaankin jotain jauheliha-makaronityyppistä, kaapissa varalla pinaattilettuja ja hilloa ja pakastimessa kalapuikkoja. Jos ei muu kelpaa, niin leipää.

Meillä on muutaman kerran ollut lasten kavereita ruokavieraina, kunhan on vieraiden vanhempien kanssa sovittu asiasta etukäteen, ja spesifisin saamani ohjeistus oli, että "ei lasagnea". Hyvin sitten kelpasi kaikki tarjoamiset.

Vierailija
17/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"]Lapseni ei ole nirso, mutta ei koskaansyö puuroa eikä perunamuussia. Ei millään, nyt 10.
[/quote]
Eipä ole nirso... Just.

Vierailija
18/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin niitä lapsia, jotka vihasi nakkeja ja perunamuusia, mutta luultavasti lapset niistä yleensä tykkää. Tee vaikka sekä lihapullia ja nakkeja muusin kanssa, saa sitten valita.

Laita lisäksi kasvikset erikseen, esim. kurkkutikkuja, tomaattilohkoja, ehkä omenaa tai porkkanatikkuja.

Vierailija
19/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetyt perunat, lihapullat, kastike. Kurkkupalat. Näkkäriä, voita, juustoa. Kaikki tarjolle erikseen. Ehkä edes joku maistuu. Älä nyt ainakaan mitään tortilloja tee, harva NIRSO lapsi niistä tykkää.

Vierailija
20/51 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pinaattiletut. Viinirypäleitä.