Lapin oikeustieteellisen mullistus
Olen toiminut nyt 6 vuotta asiakaspalvelu tehtävissä, mutta takaraivossa jyskyttää ajatus, että mitä jos sittenkin hakisi unelma-ammattiinsa näin "vanhoilla päivillä". Ongelmaksi näyttää nyt kuitenkin muodostuvan se, että me asutaan miehen ja lasten kanssa Kempeleessä (Oulun lähellä) ja lähin oikeustieteellinen olisi siis Rovaniemellä. Olin kuullut, että oikeustiede perustuu aika pitkälti omaan työpanokseen, mikä olisi sopinut minulle loistavasti, sillä tulisin kulkemaan luentopäivinä Kempeleen ja Rovaniemen väliä. Tässä elämän tilanteessa ei ole varaa vuokrata toista asuntoa Rovaniemeltä jä näyttää siltä, että tuosta tutkinnosta on tullut niin koulumainen, että siellä melkein pitäisi asua viikot.
En ole täysin varma, että olenko valmis uhraamaan tuon tutkinnon vuoksi näin paljon. Mitä mieltä te olette kannattaako yrittää ja jääkö tällainen harmittamaan jos ei edes yritä? Tää on niin vaikeeta :(
Tämä oppilaiden keskustelu on nostanut tätä uhrauksien pelkoa pintaan: http://keskustelu.suomi24.fi/node/13312896
Kommentit (42)
Ei yliopisto ole mikää kirjekurssi, jossa tentitään etänä kirja toisensa perään ilman luennoilla ja harjoituksissa istumista. Jos sellaista toivoo on valinnut väärän koulutuksen.
Suosittelen!
Oikeustieteellisestä saat niin paljon eri valintoja suuntautua aloille. Kuvitelmaa on, että oikeustieteen opiskelijat olisivat aina juristeja, vaikka vain harva osa sen tien valitsee. Itse olen edunvalvoja.
Rovaniemen oikeustieteelliseen on todella helppo päästä. Itse kun aikoina hain en tullut valituksi Tampereella sijaitsevaan Tamkkiin liiketalouden alalle, mutta oikeustieteellinen nappas.