Seuraavaksi leikataan/lakkautetaan työmarkkinatuki
Olen varma siitä. Saadaanpahan sitten nämä laiskat makaajat töihin ja tuottamaan. Harmi että lapsiperheiltä otetaan ennen kuin näiltä loisilta... Sitten varmaan lähtee opintotuki ja opinnot rahoitetaan lainarahalla, jos ei töissä viitsi käydä.
Kommentit (92)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:04"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"] Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää? EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta: - Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki ) - vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan - sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin - lopulta tulee käteen se 500 euroa! Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa? [/quote] Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki. [/quote] Miksi et mene sosiaaliin ja vaadi sieltä! Muutkin saa miksi sinä et? [/quote] Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa. [/quote] NO miksi sitten itket ja vinkut. Säästöjä on. ELÄ niillä! [/quote] Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua. Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi. [/quote] ? Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa. Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea. Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki. [/quote] Ja mä olen rikkonut selkäni töissä, alle kolmekymppisenä. Koko ajan etsin töitä johon tämän selän kanssa pystyisi, mutta EIOO on vastaus joka paikassa. [/quote] Selkärikki. Miksi et ole työkyvyttömyyseläkkeellä? Ei kenenkään sairaana kipeänä tarvitse töitä tehdä. Ihmeellistä miksi et ole käynyt lääkärissä ja laittanut asioita eteenpäin! Ihan omaa hölmöyttä tuommoinen. [/quote] Olen lääkärillä käynyt. Ja heidän mukaansa minusta on edelleen töihin, ei vaan siihen raskaaseen fyysiseen työhön jota ennen tein. Sillä tässä se uusi työpaikka on hakusessa, ei mikään eläke tässä iässä.
[/quote]
Itse sain eläkepaperit 28 vuotiaana. Mikä ikä sinulla estää eläkepapereiden saamisen? Ei siinä iällä ole mitään tekemistä vaan sillä työkyvyttömyyttömyydellä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:09"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:04"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"] Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää? EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta: - Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki ) - vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan - sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin - lopulta tulee käteen se 500 euroa! Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa? [/quote] Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki. [/quote] Miksi et mene sosiaaliin ja vaadi sieltä! Muutkin saa miksi sinä et? [/quote] Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa. [/quote] NO miksi sitten itket ja vinkut. Säästöjä on. ELÄ niillä! [/quote] Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua. Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi. [/quote] ? Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa. Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea. Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki. [/quote] Ja mä olen rikkonut selkäni töissä, alle kolmekymppisenä. Koko ajan etsin töitä johon tämän selän kanssa pystyisi, mutta EIOO on vastaus joka paikassa. [/quote] Selkärikki. Miksi et ole työkyvyttömyyseläkkeellä? Ei kenenkään sairaana kipeänä tarvitse töitä tehdä. Ihmeellistä miksi et ole käynyt lääkärissä ja laittanut asioita eteenpäin! Ihan omaa hölmöyttä tuommoinen. [/quote] Olen lääkärillä käynyt. Ja heidän mukaansa minusta on edelleen töihin, ei vaan siihen raskaaseen fyysiseen työhön jota ennen tein. Sillä tässä se uusi työpaikka on hakusessa, ei mikään eläke tässä iässä.
[/quote]
Itse sain eläkepaperit 28 vuotiaana. Mikä ikä sinulla estää eläkepapereiden saamisen? Ei siinä iällä ole mitään tekemistä vaan sillä työkyvyttömyyttömyydellä.
[/quote]
Ei se ikä estäkään. Vaan se että musta olisi edelleen kevyempiin töihin. Eikä mulle itselleni ensisijainen vaihtoehto olisi kolmekymppisenä eläke jos vaan jotain pystyn tekemään. Jo nää kuukaudet on tuntunu aivan helvetin pitkiltä, en osais edes ajatella että jäisin loppuiäksi pois töistä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:02"]
[/quote]
[/quote]
Asia ei ole aivan niin yksinkertainen, että mennään vain lääkärille ja laitetaan eläkeasiat vireille.
28-vuotiaana ei todellakaan ole asiaa eläkkeelle selän vuoksi ellei sitten ole aivan neliraajahalvaantunut:D. Kelassa nauretaan moiselle. Harvemmin sillä perusteella pääsee eläkkeelle edes lähellä eläkeikää.
Käytännössä nuorella iällä pääsee eläkkeelle vakavalla mielisairaudella. Kela on myös havahtunut, että näitäkin riittää nykyään, joten eiköhän tähänkin ole tulossa muutos.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"]
Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta:
- Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki )
- vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan
- sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin
- lopulta tulee käteen se 500 euroa!
Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa?
[/quote]
Mitä oikein hourailet? Tavallisimmin työtön saa sen ansiosidonnaisen päivärahan tai työmarkkinatuen, jos on pidempään ollut työtön. Lisäksi pieni korotus lapsista, jos on alaikäisiä elätettäviä. Ei asumistukea, ei toimeentulotukea eikä mitään muutakaan.
Itse saan työmarkkinatuen yhdellä lapsikorotuksella. Jotain vähän päälle 800€ kuussa se on, miinus verot. Paitsi että näin pienillä tuloilla ja niillä vähennyksillä mitä minulla on, minun ei tarvitse veroja maksaa. Mutta moni maksaa näinkin pienistä tuloista veroja.
Käteen jäävä raha tuplaantuisi varmaan jo jollain kahden tonnin palkalla. Kyllähän sitä mieluummin saisi esim. 1500€ nettona kuin 800€. Mutta olen toki kiitollinen siitä, että saan edes 800€. Vielä muutama vuosi sitten jos olisin ollut työttömänä samassa tilanteessa, en olisi saanut senttiäkään.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:40"]
Tuo viimeisin uudistus, että työmarkkinatuesta poistetaan harkinnanvaraisuus oli aivan älytön. Miksi tämmöisenä aikana lisätään subjektiivisia etuja, suomennettuna suoraa rahan antamista? Jos esim. puolisolla on tarpeeksi isot tulot, niin miksei sitten puoliso elätä?
[/quote]
Kyllähän se puoliso käytännössä elättää. Tuo työmarkkinatuki on niin pieni, ettei se riitä asumiseen ja ruokaan. Käytännössä se puoliso maksaa asumistuen ja toimeentulotuen omasta pussistaan. Minusta ihan käypänen kompromissi.
Jos mies maksaa veroja 3000€/kk, niin eikö ole ihan kohtuullista, että vaimo saa 800€/kk työmarkkinatukea? Se on miehelle hyvitys siitä, ettei heitä työtöntä eukkoa kadulle ja kokonaan yhteiskunnan elätiksi.
On vähä huono omatunto.. kun en käy töissä :( olen sossupummi. Mut ei paljoo kiinnostakkaa käydä töissä ku ei saa kunnon palkkaakaa... tai sitten ei oteta töihin... mulla ei oo suhteita mihinkään suuntaa. Menen luultavasti opiskelemaan seuraavaksi... kun ei kiinnosta mitkää kengänkiillottajan työpaikat ja kun kauppaan ei näköjää pääsee ku vaa suhteil tääl saatanan pikku kaupungis. Eiajokorttiikaan saa rahaa mistään.... ja jotkut työt senki vaatii vittu et vituttaa. Joudun varmaa koht kerjäläiseks kadulle jos kaikki tuet otetaan pois.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"]Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää?
EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta:
[/quote]
Mä saan kuukaudessa reilun 500 euroa. Sossusta en saa rahaa, koska sossun mielestä mulle on töitä. Ite vaan en ole niitä työpaikkoja nähny.
Kaiken joudun tuosta hurjasta 500 eurosta maksamaan, mitähän vittua sinä siis poraat?!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:12"]
Sossuloiset täällä itkee kun tuet lähtee. Menkää parasiitit töihin.
[/quote]
Kaikki täällä tätä suomen tilannetta itkee kun ei ole kenellekään töitä. Myös ne palkkatöissä olevat :/
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:12"]
Ei työmarkkinatukea voi leikata ennen kuin kaikille oikeasti voidaan osoittaa töitä. Kunnon palkkatyötä siis eikä mitään ilmaisorjatyötä.
[/quote]
Miten niin ei voi? Valtaosa valtioista pyörii nytkin, vaikka niiden maksama työttömyysturva on paljon pienempi kuin Suomessa maksetaan.
[/quote]
Paljonko niissä maissa tehdän esim omaisuusrikoksia verrattuna suomeen? Ryöstellään mummoja kaduilla, murtaudutaan koteihin jne?
[/quote]Ei se mitään meinaa. Kokoomusta kannattava jakkupuku-sihteeri palkkaa henkilökohtaisen vartijan ja tilaa turvafirmalta 24h-valvonnan, 2750€/kk. palkallaan.
Peruspäiväraha ainakin nousi 14 centtiä/pvä nyt vuoden alussa.
On se kumma, että ilkutaan äideille, joilta kotihoidontuki nyt evätään: "ihan oikein, joutuupahan pummitkin töihin, loppuupahan se loisiminen" jne. Mutta kun samaa vaadittaisiin työttömiltä niin yhtäkkiä niitä töitä ei sitten olekaan ja kyllä nyt ihmisten kuuluu toimeentulo saada.. hohhoijaa. Se äiti sentään tekee jotain, työtön vaan lusmuilee.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:43"]
Tuo viimeisin uudistus, että työmarkkinatuesta poistetaan harkinnanvaraisuus oli aivan älytön. Miksi tämmöisenä aikana lisätään subjektiivisia etuja, suomennettuna suoraa rahan antamista? Jos esim. puolisolla on tarpeeksi isot tulot, niin miksei sitten puoliso elätä? Eikös se nyt ole oletusarvo, että ensin yritetään pärjätä perheyksiköllä ja sitten vasta aletaan elämään käsi toisen taskussa? Kysymys on kuitenkin pitkäaikaistyöttömistä, joista useimmat tuntemani ovat täysiä loisia ja eivät edes aio töihin, kun saavat sen pienen taskurahansa makaamalla kotona ja hyväpalkkainen puoliso maksaa loput. Elättäisi sitten kokonaan!
[/quote]
Niin, mä olen työmarkkinatuella, koska olin töissä ulkomailla. En ole loinen enkä pitkäaikaistyötön, vaan kielitaitoinen ja korkeakoulutettu. Mutta älä huoli, painun pian taas maksamaan veroja muualle, kun eivät kykyni Suomea kiinnosta.
[/quote]
Mutta jos puolisosi tienaa tarpeeksi, niin miksi yhteiskunnan pitää maksaa sinulle kuin pikkulapselle taskurahat? Miksei puoliso anna sitä rahaa? Ja mitä tekemistä korkealla koulutuksella on asian kanssa? Kyllä mun tuttavapiirissä monet pahimmat loiset on ihan yliopiston käyneitä. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Yhdelle tarjosin taannoin osa-aikatyötä ja mahdollisesti kokoaikaista sitten jatkossa. Mikä oli vastaus? Ei kiinnosta! Tietenkään työ ei ole hänen vuodelta 0 ja 1 olevaa koulutusta vastaavaa, mutta siistiä työtä kuitenkin, suhteellisen kevyttä ja saisi siitä TES:n mukaisen palkan. Ehkä 10 vuoden loisimisen jälkeen voisi ajatella, ettei ole enää varaa kranttuilla. Mutta ei viitsi, koska elää näinkin. Saa työmarkkinatuen ja loput maksaa mies. Mies saisi maksaa kaiken.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:21"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"]
Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää?
EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta:
[/quote]
Aivan, töitä on.
Sitten kun kerrot minulle, miten autoton ihminen pääsee sinne metsään raivaamaan ilman koulutusta tai kokemusta tai tekemään lumitöitä aamuviideltä toiselle puolelle kuntaa, kun bussitkaan eivät kulje?
[/quote]
Miksi pitäisi mennä tekemään lumitöitä toiselle puolelle maata? Eiköhän näin mitä lunta on tullut niin varmaan siinä 5 km. päässä kotoa löytyy paikka missä voi tehdä lumenluontia. Metsän raivaaminen on kaatopuiden osalta hankalaa mutta ei vaikeaa. Sitä voi vaikka raivata risukkoa ja kantaa mottipätkiä pinoon. Ihan uskomatonta miten vaikeaa ihmiset tekee asioista.
[/quote]
Ja kuka siitä sen palkan maksaa? Sinäkö?
[/quote]
Öh? Jos palkkaan sinut. Niin maksan.
Mutta yleensä se työnantaja maksaa sen palkan. Hyvänen aika eikö tämmöinen asia ole koulussa opetettu? Sitä tehdään töitä ja siitä se TYÖNANTAJA maksaa PALKAN! Palkka on korvaus omasta vapaasta ajasta minkä uhraa töille! Hyvänen aika mitä rassukoita meillä on.
[/quote]
Öh öh. Tietääkö työnantajasi sinulle palkkaa maksaessaan maksavansa idiootille?
Nykyinen systeemi on tullut tiensä päähän. Ei voi olla mahdollista, että yhteiskunta elättää näin isoa osaa väestöstä. Työttömät ja toimeentulotuen varassa elävät pitäisi laittaa asuntoloihin, joissa on muita samoista ongelmista kärsiviä. Tällöin yhteiskunta säästäisi asumistukien ja vuokramenojen muodossa. Yhteisruokailuilla voitaisiin myös säästää, koska ihmiset eivät tunnetusti osaa käyttää saamiaan rahoja kunnolla.
Yhteiskunnan tulisi tarjota välttämätön eikä tyydyttävää elintasoa jokaiselle, joka tänne syntyy.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:57"]
Nykyinen systeemi on tullut tiensä päähän. Ei voi olla mahdollista, että yhteiskunta elättää näin isoa osaa väestöstä. Työttömät ja toimeentulotuen varassa elävät pitäisi laittaa asuntoloihin, joissa on muita samoista ongelmista kärsiviä. Tällöin yhteiskunta säästäisi asumistukien ja vuokramenojen muodossa. Yhteisruokailuilla voitaisiin myös säästää, koska ihmiset eivät tunnetusti osaa käyttää saamiaan rahoja kunnolla.
Yhteiskunnan tulisi tarjota välttämätön eikä tyydyttävää elintasoa jokaiselle, joka tänne syntyy.
[/quote]
Heh - tulee mieleen tämä sci-fi -novelli:
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:57"]
[/quote]
On myös työttömiä, jotka ovat työpaikan saatuaan menneet hankkimaan omistusasunnon. Pakotatko sinä myymään sen ja menemään asuntolaan? Eivät kaikki työttömät saa asumistukea. Sitten jos asumistuki lakkautetaan, lakkaa myös vuokranantajien rahoitusautomaatti toimimasta ja he alkavat parkumaan tulonmenetyksiään. Sinänsä olisi hyvä saada sitä kautta vuokrat laskuun.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:11"]Olen työtön ja lapseni ovat jo teinejä. Juuri sinun kaltaiset saa aikaan sen etten pätkääkään välitä mitä teiltä lapsiperheiltä viedään!
[/quote]
Myös pienten lasten vanhempia on työttömänä. Luuletko ettei tämä leikkaus koskisi heitä?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:42"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:43"]
Tuo viimeisin uudistus, että työmarkkinatuesta poistetaan harkinnanvaraisuus oli aivan älytön. Miksi tämmöisenä aikana lisätään subjektiivisia etuja, suomennettuna suoraa rahan antamista? Jos esim. puolisolla on tarpeeksi isot tulot, niin miksei sitten puoliso elätä? Eikös se nyt ole oletusarvo, että ensin yritetään pärjätä perheyksiköllä ja sitten vasta aletaan elämään käsi toisen taskussa? Kysymys on kuitenkin pitkäaikaistyöttömistä, joista useimmat tuntemani ovat täysiä loisia ja eivät edes aio töihin, kun saavat sen pienen taskurahansa makaamalla kotona ja hyväpalkkainen puoliso maksaa loput. Elättäisi sitten kokonaan!
[/quote]
Niin, mä olen työmarkkinatuella, koska olin töissä ulkomailla. En ole loinen enkä pitkäaikaistyötön, vaan kielitaitoinen ja korkeakoulutettu. Mutta älä huoli, painun pian taas maksamaan veroja muualle, kun eivät kykyni Suomea kiinnosta.
[/quote]
Mutta jos puolisosi tienaa tarpeeksi, niin miksi yhteiskunnan pitää maksaa sinulle kuin pikkulapselle taskurahat? Miksei puoliso anna sitä rahaa? Ja mitä tekemistä korkealla koulutuksella on asian kanssa? Kyllä mun tuttavapiirissä monet pahimmat loiset on ihan yliopiston käyneitä. Kun ei kiinnosta, niin ei kiinnosta. Yhdelle tarjosin taannoin osa-aikatyötä ja mahdollisesti kokoaikaista sitten jatkossa. Mikä oli vastaus? Ei kiinnosta! Tietenkään työ ei ole hänen vuodelta 0 ja 1 olevaa koulutusta vastaavaa, mutta siistiä työtä kuitenkin, suhteellisen kevyttä ja saisi siitä TES:n mukaisen palkan. Ehkä 10 vuoden loisimisen jälkeen voisi ajatella, ettei ole enää varaa kranttuilla. Mutta ei viitsi, koska elää näinkin. Saa työmarkkinatuen ja loput maksaa mies. Mies saisi maksaa kaiken.
[/quote]
Minäkin saan työmarkkinatuen ja mies maksaa loput. Pitäiskö mun miehenkin maksaa kaikki? Me kiikutaan sillä rajalla että joinain kuukausina saatais laskelman mukaan jopa toimeentulotukea. Asumistukea ei saada kun huomioidaan bruttotulot.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 06:27"]On se kumma, että ilkutaan äideille, joilta kotihoidontuki nyt evätään: "ihan oikein, joutuupahan pummitkin töihin, loppuupahan se loisiminen" jne. Mutta kun samaa vaadittaisiin työttömiltä niin yhtäkkiä niitä töitä ei sitten olekaan ja kyllä nyt ihmisten kuuluu toimeentulo saada.. hohhoijaa. Se äiti sentään tekee jotain, työtön vaan lusmuilee.
[/quote]
Paitsi että tällä työttömällä se työn etsiminen käy melkeinpä kokopäivätyöstä kun sen niin kovasti haluaa löytää! Se äiti ei halua, kun se haluaa olla lapsensa kanssa kotona ja lusmuilla jatkossa!
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:04"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"] Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää? EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta: - Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki ) - vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan - sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin - lopulta tulee käteen se 500 euroa! Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa? [/quote] Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki. [/quote] Miksi et mene sosiaaliin ja vaadi sieltä! Muutkin saa miksi sinä et? [/quote] Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa. [/quote] NO miksi sitten itket ja vinkut. Säästöjä on. ELÄ niillä! [/quote] Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua. Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi. [/quote] ? Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa. Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea. Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki. [/quote] Ja mä olen rikkonut selkäni töissä, alle kolmekymppisenä. Koko ajan etsin töitä johon tämän selän kanssa pystyisi, mutta EIOO on vastaus joka paikassa.
[/quote]
Selkärikki. Miksi et ole työkyvyttömyyseläkkeellä? Ei kenenkään sairaana kipeänä tarvitse töitä tehdä. Ihmeellistä miksi et ole käynyt lääkärissä ja laittanut asioita eteenpäin! Ihan omaa hölmöyttä tuommoinen.
[/quote]
Olen lääkärillä käynyt. Ja heidän mukaansa minusta on edelleen töihin, ei vaan siihen raskaaseen fyysiseen työhön jota ennen tein. Sillä tässä se uusi työpaikka on hakusessa, ei mikään eläke tässä iässä.