Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seuraavaksi leikataan/lakkautetaan työmarkkinatuki

Vierailija
21.01.2015 |

Olen varma siitä. Saadaanpahan sitten nämä laiskat makaajat töihin ja tuottamaan. Harmi että lapsiperheiltä otetaan ennen kuin näiltä loisilta... Sitten varmaan lähtee opintotuki ja opinnot rahoitetaan lainarahalla, jos ei töissä viitsi käydä.

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:04"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"]

Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää?

EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta:

- Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki )

- vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan

- sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin

- lopulta tulee käteen se 500 euroa!

Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa?

[/quote]

Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki. 

[/quote]

Miksi et mene sosiaaliin ja vaadi sieltä! Muutkin saa miksi sinä et?

[/quote]

Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa.

Vierailija
42/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:22"]

Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää?

EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta:

[/quote]

Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki. 

[/quote]

[/quote]

Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa.

[/quote]

NO miksi sitten itket ja vinkut. Säästöjä on. ELÄ niillä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:25"]

Päivähoito voitaisiin muuttaa kokonaan sen suuruiseksi, kun oikeat kulut ovat.

[/quote]

Ja sitten perheille maksettaisiin älyttömästi toimeentulotukea jotta hoitomaksut saadaan maksettua.

Vierailija
44/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua.

Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi.

Vierailija
45/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:12"]

Ei työmarkkinatukea voi leikata ennen kuin kaikille oikeasti voidaan osoittaa töitä. Kunnon palkkatyötä siis eikä mitään ilmaisorjatyötä.

[/quote]

Miten niin ei voi? Valtaosa valtioista pyörii nytkin, vaikka niiden maksama työttömyysturva on paljon pienempi kuin Suomessa maksetaan.

Vierailija
46/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:12"]

Ei työmarkkinatukea voi leikata ennen kuin kaikille oikeasti voidaan osoittaa töitä. Kunnon palkkatyötä siis eikä mitään ilmaisorjatyötä.

[/quote]

Miten niin ei voi? Valtaosa valtioista pyörii nytkin, vaikka niiden maksama työttömyysturva on paljon pienempi kuin Suomessa maksetaan.
[/quote]
Paljonko niissä maissa tehdän esim omaisuusrikoksia verrattuna suomeen? Ryöstellään mummoja kaduilla, murtaudutaan koteihin jne?

Vierailija
47/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua.

Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi.

[/quote]

?

Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa.

Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea.

Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki.

Vierailija
48/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

?

Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa.

Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea.

Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki.

[/quote]
Ja mä olen rikkonut selkäni töissä, alle kolmekymppisenä. Koko ajan etsin töitä johon tämän selän kanssa pystyisi, mutta EIOO on vastaus joka paikassa.

Vierailija
49/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:11"]

Olen työtön ja lapseni ovat jo teinejä. Juuri sinun kaltaiset saa aikaan sen etten pätkääkään välitä mitä teiltä lapsiperheiltä viedään!

[/quote]

Ja minä en välitä mitä teiltä työttömiltä viedään.

Vierailija
50/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatus siitä, että kaikille löytyisi tuottava kokopäivätyö on aika utopistinen. Osa työttömistä on sellaisia, jotka tarvitsisivat pysyvästi työllistämistukea. Eli fyysisesti ja henkisesti vajaakuntoisia. Eivät he työllisty pysyvästi, jos heitä pompotellaan työpaikalta ja luukulta toiselle.

Valitettavasti työttömyys on lisääntynyt valtavasti, eikä tilannetta helpota paljon, että nykyisin lähinnä huono-osaiset hankkivat eniten lapsia. Ilmiö on kasaantuva: kuin korkoa korolle. Meillä on päivä päivältä enemmän ihmsiä elätettävänä. Pian tulemme huomaamaan, ettei sellainen yhteiskunta ole mahdollinen, jossa puolet väestöstä elää tulonsiirroilla. Silloin on pakko siirtyä siihen Kiinankin kovasti suosimaan yhden lapsen politiikkaan.

Vierailija
51/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:35"]Ajatus siitä, että kaikille löytyisi tuottava kokopäivätyö on aika utopistinen. Osa työttömistä on sellaisia, jotka tarvitsisivat pysyvästi työllistämistukea. Eli fyysisesti ja henkisesti vajaakuntoisia. Eivät he työllisty pysyvästi, jos heitä pompotellaan työpaikalta ja luukulta toiselle.

Valitettavasti työttömyys on lisääntynyt valtavasti, eikä tilannetta helpota paljon, että nykyisin lähinnä huono-osaiset hankkivat eniten lapsia. Ilmiö on kasaantuva: kuin korkoa korolle. Meillä on päivä päivältä enemmän ihmsiä elätettävänä. Pian tulemme huomaamaan, ettei sellainen yhteiskunta ole mahdollinen, jossa puolet väestöstä elää tulonsiirroilla. Silloin on pakko siirtyä siihen Kiinankin kovasti suosimaan yhden lapsen politiikkaan.
[/quote]
Mites lasketaan meidät jotka ei tee yjtään lasta? Saako joku tehdä sitten meidänkin puolesta?

Vierailija
52/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:04"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"] Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää? EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta: - Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki ) - vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan - sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin - lopulta tulee käteen se 500 euroa! Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa? [/quote] Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki.  [/quote] Miksi et mene sosiaaliin ja vaadi sieltä! Muutkin saa miksi sinä et? [/quote] Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa. [/quote] NO miksi sitten itket ja vinkut. Säästöjä on. ELÄ niillä! [/quote] Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua. Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi. [/quote] ? Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa. Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea. Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki.   [/quote] Ja mä olen rikkonut selkäni töissä, alle kolmekymppisenä. Koko ajan etsin töitä johon tämän selän kanssa pystyisi, mutta EIOO on vastaus joka paikassa.

[/quote]

Häh, olet siis sossupummi itse? Mitä ihmettä täällä sekoilet? Mä olen sentään töitä tehnyt ikäni, välillä käynyt ulkomaillakin tekemässä töitä, kun täältä ei ole irronnut. Nyt palasin tänne viime vuoden aikana, mutta ilmeisesti lähtö taas edessä.

Vierailija
53/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo viimeisin uudistus, että työmarkkinatuesta poistetaan harkinnanvaraisuus oli aivan älytön. Miksi tämmöisenä aikana lisätään subjektiivisia etuja, suomennettuna suoraa rahan antamista? Jos esim. puolisolla on tarpeeksi isot tulot, niin miksei sitten puoliso elätä? Eikös se nyt ole oletusarvo, että ensin yritetään pärjätä perheyksiköllä ja sitten vasta aletaan elämään käsi toisen taskussa? Kysymys on kuitenkin pitkäaikaistyöttömistä, joista useimmat tuntemani ovat täysiä loisia ja eivät edes aio töihin, kun saavat sen pienen taskurahansa makaamalla kotona ja hyväpalkkainen puoliso maksaa loput. Elättäisi sitten kokonaan!

Vierailija
54/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:32"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:26"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:23"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:22"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:09"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:04"] [quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:31"] Suomessa on töitä! Nyt kun lunta on tullut paljon niin miksi ei ole lapiomiehiä tai naisia? Siitä lapio käteen ja lunta luomaan! Tai kun on myrskyjä ja metsää kaatuu niin miksi ei mennä tekemään töitä ja raivaamaan metsää? EI ei mennä kun on niin mukavaa olla siellä telkkarin tai tietokoneen ääressä ja nauttia yhteiskunnantuesta! Miksi ei olla valmiita tekemään mitään oman hyvinvoinnin eteen? Kauheaa ajattella mitä ihminen joka ei tee töitä saa yhteiskunnalta: - Ilmainen asunto ( asumistuki + sosiaalituki ) - vakuutukset, sähkö, terveydenhuolto ja lääkkeet maksetaan - sitten tulee harkinnanvarainen harrastuksiin ja kodinlaiteitteisiin - lopulta tulee käteen se 500 euroa! Ihan uskomatonta! Miten meillä on varaa? [/quote] Mä saan työmarkkinatuen ja asumistuen, yht. nettona n. 700 euroa/kk. Siitä maksan kaikki.  [/quote] Miksi et mene sosiaaliin ja vaadi sieltä! Muutkin saa miksi sinä et? [/quote] Koska mulla on säästöjä ajoilta, jolloin kävin töissä ok-palkkaisessa vakiduunissa. Newsflash: valtaosa työttömistä on ollut työssä jossain vaiheessa. [/quote] NO miksi sitten itket ja vinkut. Säästöjä on. ELÄ niillä! [/quote] Hyvä tavaton, koska olen itkenyt ja vinkunut? Totesin, minkä summan saan. Ei mulle syydetä rahaa ovista ja ikkunoista, harvalle kai syydetäänkään. Säästöjä yritän säästää mahdollisimman pitkälle, toki niihin pakko välillä turvautua. Oletko taas se sama teiniprovo, joka mellasti siinä taannoisessa "Millainen ihminen provoilee työttömille?" tms. -ketjussa? Tyyli yhtä naiivi. [/quote] ? Ihan vilpittömästi ihmettelen sitä kun töitä on ja kenelläkkään ne kelpaa. Itse olen terveyteni menettänyt nuorena ja odottelen sydänleikkausta. Tuloni on takuueläke ja siitä maksan kaiken. Niin saan minä eläkkeensaajan asumistukea. Siinä huomaa sen kun terve niin tekisi töitä. Mutta nykyään on muotia vaatia kaikki.   [/quote] Ja mä olen rikkonut selkäni töissä, alle kolmekymppisenä. Koko ajan etsin töitä johon tämän selän kanssa pystyisi, mutta EIOO on vastaus joka paikassa.

[/quote]

Selkärikki. Miksi et ole työkyvyttömyyseläkkeellä? Ei kenenkään sairaana kipeänä tarvitse töitä tehdä. Ihmeellistä miksi et ole käynyt lääkärissä ja laittanut asioita eteenpäin! Ihan omaa hölmöyttä tuommoinen.

Vierailija
55/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:35"]Ajatus siitä, että kaikille löytyisi tuottava kokopäivätyö on aika utopistinen. Osa työttömistä on sellaisia, jotka tarvitsisivat pysyvästi työllistämistukea. Eli fyysisesti ja henkisesti vajaakuntoisia. Eivät he työllisty pysyvästi, jos heitä pompotellaan työpaikalta ja luukulta toiselle. Valitettavasti työttömyys on lisääntynyt valtavasti, eikä tilannetta helpota paljon, että nykyisin lähinnä huono-osaiset hankkivat eniten lapsia. Ilmiö on kasaantuva: kuin korkoa korolle. Meillä on päivä päivältä enemmän ihmsiä elätettävänä. Pian tulemme huomaamaan, ettei sellainen yhteiskunta ole mahdollinen, jossa puolet väestöstä elää tulonsiirroilla. Silloin on pakko siirtyä siihen Kiinankin kovasti suosimaan yhden lapsen politiikkaan. [/quote] Mites lasketaan meidät jotka ei tee yjtään lasta? Saako joku tehdä sitten meidänkin puolesta?

[/quote]

Riippu, kuka tekee. Ihminen, jolla on oikeasti varaa elättää oma lapsensa ja järjestää hänelle kohtuullinen elämä vai ihminen, jolla ei ole siihen taloudellisia mahdollisuuksia ja henkisiä edellytyksiä.

Vierailija
56/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:40"]

Tuo viimeisin uudistus, että työmarkkinatuesta poistetaan harkinnanvaraisuus oli aivan älytön. Miksi tämmöisenä aikana lisätään subjektiivisia etuja, suomennettuna suoraa rahan antamista? Jos esim. puolisolla on tarpeeksi isot tulot, niin miksei sitten puoliso elätä? Eikös se nyt ole oletusarvo, että ensin yritetään pärjätä perheyksiköllä ja sitten vasta aletaan elämään käsi toisen taskussa? Kysymys on kuitenkin pitkäaikaistyöttömistä, joista useimmat tuntemani ovat täysiä loisia ja eivät edes aio töihin, kun saavat sen pienen taskurahansa makaamalla kotona ja hyväpalkkainen puoliso maksaa loput. Elättäisi sitten kokonaan!

[/quote]

Niin, mä olen työmarkkinatuella, koska olin töissä ulkomailla. En ole loinen enkä pitkäaikaistyötön, vaan kielitaitoinen ja korkeakoulutettu. Mutta älä huoli, painun pian taas maksamaan veroja muualle, kun eivät kykyni Suomea kiinnosta.

Vierailija
57/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tietysti pitävät kynsin hampain kiinni sosiaalietuuksistaan. Ennenhän yhteiskunnan tukien avulla eläviä oli paljon vähemmän. Nykyisin näiden ihmisten määrä on todella suuri ja lisääntyy päivä päivältä. Kasvu ei todellakaan ole tasaista vaan eksponentiaalista.

Tietysti on kiva elää siinä illuusiossa, että kyllä valtio elättää jokaisen. Se ei vain kovin kauaa ole enää mahdollista. Tukia on pakko leikata rajusti seuraavina vuosina. Ei tässä maassa ole ennenkään voitu elää kuin pellossa. Ihmiset ovat ihan piloille passattuja. Elävät kuin viimeistä päivää, vaikka siihen ei ole varaa todellakaan.

Vierailija
58/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:53"]

[/quote]

Aivan, töitä on.

Sitten kun kerrot minulle, miten autoton ihminen pääsee sinne metsään raivaamaan ilman koulutusta tai kokemusta tai tekemään lumitöitä aamuviideltä toiselle puolelle kuntaa, kun bussitkaan eivät kulje?

[/quote]

Miten ne pääsi 100 vuotta sitten kun busseja ei ollut vielä olemassakaan?

Vierailija
59/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:48"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:53"]

[/quote]

Aivan, töitä on.

Sitten kun kerrot minulle, miten autoton ihminen pääsee sinne metsään raivaamaan ilman koulutusta tai kokemusta tai tekemään lumitöitä aamuviideltä toiselle puolelle kuntaa, kun bussitkaan eivät kulje?

[/quote]

Miten ne pääsi 100 vuotta sitten kun busseja ei ollut vielä olemassakaan?

[/quote]

Kelle niitä aurattiin, jos busseja tai muita autoja ei ollut...? :D

Vierailija
60/92 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:38"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:34"]

[/quote]

Häh, olet siis sossupummi itse? Mitä ihmettä täällä sekoilet? Mä olen sentään töitä tehnyt ikäni, välillä käynyt ulkomaillakin tekemässä töitä, kun täältä ei ole irronnut. Nyt palasin tänne viime vuoden aikana, mutta ilmeisesti lähtö taas edessä.
[/quote]
Sossupummi? Olen opiskelujen jälkeen ollut 10 vuotta töissä, sitten meni selkä ja edelliseen työhön ton selän kanssa musta ei enää ole. Nyt saikun jälkeen takana 4kk työttömyyttä. Ja töihin menen ihan tasan heti kun semmonen työpaikka löytyy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän