Miksi et osallistunut opiskeluaikana ainejärjestösi sitseille?
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Sitseillä pelattiin Afrikan tähteä, minkä vuoksi en rodullistettuna sorretun vähemmistön edustajana kokenut itseäni tervetulleeksi sinne.
Turkulainen?
Sitseillä kävi sellaiset ihmiset joiden porukkaan en missään nimessä halua. Samat jokapaikan höylät jotka piti aina fuksiaisissa rastia, tutoroivat uusia opiskelijoita ja halusivat pitää nimensä esillä keinolla millä hyvänsä. Tärkeilijöitä.
Ei kiinnostanut yhtään. Onneksi tosi moni kanssaopiskelijoista oli kaltaisiani tylsiä absolutisteja. Olivat laitoksella vähän ihmeissään, kun yrittivät pitää sivistyneet viinitarjoilut, ja lähemmäs puolet sen vuoden uusista opiskelijoista pyysi alkoholitonta vaihtoehtoa.
Meillä ne sitsit oli perseestä. Ei ole kivaa istua monta tuntia putkeen ilman ruokaa ja pääsemättä vessaan. Tai jos pääset, niin saat rangaistuksen.
Eikö AMK-opinahjoilla , ex-toisen asteen opistoilla, ole mitään omaa kulttuuria? Akateemisesta maailmasta näyttää olevan apinoitu ja "lainattu" kulttuuri - aina kampusta myöten. Suomi on yhtenäiskulttuurin ja tasapäistämisen mallimaa.
Vierailija kirjoitti:
En kaivannut opiskeluympyröistä kavereita, koska mulla oli omia frendejä ja menin niiden kanssa ihan tarpeeksi. Tuntui lähinnä oudoilta nuo murretta vääntävät laitoksen tyypit. Meidän laitoksella oli muutenkin ihme hyypiöitä, en tiedä, oliko vain sattumaa.
Lisäksi nuo akateemiset traditiot vaikuttivat aika teennäisiltä; siellä joku huomionhakuinen teeskentelijä-pyrkyri vetää ryhmää ja etsii tuttavaverkostoa ja äänestäjiä uralleen. Yök.
Kuulostaa ihan meidän ainejärjestöltä... Yhteiskuntatieteellinen?
Ei oo kavereita enkä osaa niitä hankkia.
Vierailija kirjoitti:
En kaivannut opiskeluympyröistä kavereita, koska mulla oli omia frendejä ja menin niiden kanssa ihan tarpeeksi. Tuntui lähinnä oudoilta nuo murretta vääntävät laitoksen tyypit. Meidän laitoksella oli muutenkin ihme hyypiöitä, en tiedä, oliko vain sattumaa.
Lisäksi nuo akateemiset traditiot vaikuttivat aika teennäisiltä; siellä joku huomionhakuinen teeskentelijä-pyrkyri vetää ryhmää ja etsii tuttavaverkostoa ja äänestäjiä uralleen. Yök.
Ajattele, miten järkyttyisit, jos kävisit ulkomailla, ja huomaisit yhtäkkiä, että siellä puhutaan jopa eri kieltä :o
Tuli siellä tuli alussa käytyä muutaman kerran, muttei siellä omanhenkistä seuraa ollut, joten en jaksanut vaivautua myöhemmin enää. Työllistymiseen tuollainen ei tietenkään vaikuta mitenkään.
Haalaribailut kiinnosti enemmän (90-luvun lopussa).
Vierailija kirjoitti:
Eikö AMK-opinahjoilla , ex-toisen asteen opistoilla, ole mitään omaa kulttuuria? Akateemisesta maailmasta näyttää olevan apinoitu ja "lainattu" kulttuuri - aina kampusta myöten. Suomi on yhtenäiskulttuurin ja tasapäistämisen mallimaa.
Vaihdoin yliopistosta AMK:hon ja vähän kyllä naurattaa, kun puhutaan sitseistä.. AMK:ssa ei ole oikeita sitsejä. :D
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, et menetä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, et menetä mitään.
Ai, monet mun parhaista ystävistä ja jopa aviomies löytyi yliopistolta. Mäkin ajattelin, ettei oo niinkään tarpeellista löytää uusia kavereita, kun niitä jo on, mutta toisin kävi.
Löysin omat ystävät ja tuttavat, joiden kanssa hengailla yliopistolla ihan orientaatioviikoilla. Kukaan meistä ei käy juhlimassa, ja yleensäkin meidän vuosiluokan pääaineen opiskelijat ovat ihan fiksua jengiä, jotka eivät muodosta mitään klikkejä, joihin muut eivät pääse.
Lähinnä mietin että miksi hitossa osallistuin?! Kerran tuli käytyä ja ei ollut mun juttu sitten niin yhtään. No, tulipahan käytyä.
Vierailija kirjoitti:
Oon 25v vanha pieru, joten tällaisena vanhana fosdiilina on kysyttävä että mikä on sitsr ja koska niitä alettiin jörjestämään? Meidän aikaan ei opistossa sellaisia vielä ollut vaikka siitä ei ole kuin vasta kuin nelisen vuotta.
Jos olet jossain ammattikorkeassa opiskellut niin ei siellä sitsejä olekaan. Siirry yliopistoon niin pääset sitseille. Ainakin Uppsalassa on sitsit olleet traditiona varmaan aika alusta alkaen (1500-luku).. itse olin juuri eilen sitseillä ja meillä oli ihan iltapukujuhla. Ei ne meillä ainakaan mitään porsastelujuhlia ole, vaan siellä opetellaan etiketti. :o
Vierailija kirjoitti:
Oon 25v vanha pieru, joten tällaisena vanhana fosdiilina on kysyttävä että mikä on sitsr ja koska niitä alettiin jörjestämään? Meidän aikaan ei opistossa sellaisia vielä ollut vaikka siitä ei ole kuin vasta kuin nelisen vuotta.
Mä oon 41-vuotias vanha pieru, ja kuului kyllä tuolloin yliopisto-opiskelijoiden kulttuuriin, ja oli jo tuolloin vanha perinne.