Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollankohan me ainoa perhe joka on hoitanut lapsensa itse?

Vierailija
21.01.2015 |

siis ilman mummien, kummien, sisarusten ja kavereiden apua. Toki lapset ovat päivähoidossa olleet työpäivän ajsn, mutta muuten ollaan pärjätty omin voimin. Tuttavapiirissä tunnutaan olevan ainakin erikoisuus, kun ollaan huolehdittu omista lapsistamme. Lasten lukumäärä tosin on jäänyt kahteen, mutta siihen on voimavaramme riittäneet oikein hyvin. Ihmetyttää vanhemmat, jotka tällä palstalla valittavat siitä, ettei isovanhemmat ota lapsia hoitoon.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika harvinaista. Monet nuoret tekee lapsia ja mummot hoitavat niitä enemmän kun vanhemmat itse. Ihan ok, jos sopii kummalekin osapuolelle hyvin. Sellaisia vanhempia näistä hyysätyistä uusavuttomista nuorista tulee.

Vierailija
2/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette me ollaan myös--ei tipu apua,eikä muutenkaan kiinnostusta lapsiin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole! Meidän lapset ei oo edes päivähoidossa

Vierailija
4/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap jotain sitä vastaan, jos mummo sellaiset 5-7 kertaa vuodessa viettää lapsenlapsensa kanssa kahdestaan aikaa, ja vanhemmat sillä aikaa pääsevät kahdestaan syömään, elokuviin tai mihin nyt haluavatkaan lähteä?

Vierailija
5/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:46"]

Onko sulla ap jotain sitä vastaan, jos mummo sellaiset 5-7 kertaa vuodessa viettää lapsenlapsensa kanssa kahdestaan aikaa, ja vanhemmat sillä aikaa pääsevät kahdestaan syömään, elokuviin tai mihin nyt haluavatkaan lähteä?

[/quote]

Ja tekeekö se ap:n mielestä vanhemmista jotenkin huonompia vanhempia, kuin ne, joilla ei ole ollenkaan hoitoapua?

Vierailija
6/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on päinvastoin rikkaus kun lapsella on isovanhemmatkin elämässä. Minusta olisi surullista kieltää mummola-yökyläily vain koska haluaisin olla marttyyri. 

Vierailija
7/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:26"]

siis ilman mummien, kummien, sisarusten ja kavereiden apua. Toki lapset ovat päivähoidossa olleet työpäivän ajsn, mutta muuten ollaan pärjätty omin voimin. Tuttavapiirissä tunnutaan olevan ainakin erikoisuus, kun ollaan huolehdittu omista lapsistamme. Lasten lukumäärä tosin on jäänyt kahteen, mutta siihen on voimavaramme riittäneet oikein hyvin. Ihmetyttää vanhemmat, jotka tällä palstalla valittavat siitä, ettei isovanhemmat ota lapsia hoitoon.

[/quote] mun ainoa lapseni oli kerran ystävän luona yhden yön koska oli väärinkäsitys mulla ja miehellä , en päässyt tulemaan silloin kun piti jne. Mummilat oli kaukana ja en olisi antanutkaan yöksi mummeille. 

Vierailija
8/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin joskus ihmettelen perheitä, joissa lapsia on +2 ja koko ajan ollaan apua vailla. Tukiperhe, kotipalvelu ja kokopäivähoitoon, vaikka ollaan kotona veronmaksajien pussista pitäisi lopettaa. Lapsia voi tehdä sen verran, kuin jaksaa hoitaa. Ei enempää.

Vierailija
9/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:47"]

[/quote]

Ja tekeekö se ap:n mielestä vanhemmista jotenkin huonompia vanhempia, kuin ne, joilla ei ole ollenkaan hoitoapua?

[/quote]

Ei tee ja en todellakaan tarkoita sitä, että lapset esim. kerran kuussa on isovanhemmilla yökylässä. Vaan ihmettelen joidenkin vanhempien asennetta, että kuuluu asiaan hoidattaa lapset muilla. Esim. Että isovanhemmuus velvoittaa toimimaan jatkuvana hoitoapuna.

Vierailija
10/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ette todellakaan, jos pkssa ovat. Monet hoitavat ihan itse, teillähän on runsaasti lomaa lapsista.

Vierailija
11/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:47"]

[/quote]

[/quote]

Ei tee ja en todellakaan tarkoita sitä, että lapset esim. kerran kuussa on isovanhemmilla yökylässä. Vaan ihmettelen joidenkin vanhempien asennetta, että kuuluu asiaan hoidattaa lapset muilla. Esim. Että isovanhemmuus velvoittaa toimimaan jatkuvana hoitoapuna.

[/quote]

Etkös itse hoidata lapset päiväkodissa. ;) Itse en ole ikinä törmännyt siihen että joku ei hoitaisi lapsiaan pääosin itse.

Vierailija
12/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttyyrius on vahvasti läsnä tässä aloituksessa :)

Vierailija
13/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:42"]

On se aika harvinaista. Monet nuoret tekee lapsia ja mummot hoitavat niitä enemmän kun vanhemmat itse. Ihan ok, jos sopii kummalekin osapuolelle hyvin. Sellaisia vanhempia näistä hyysätyistä uusavuttomista nuorista tulee.

[/quote]

:D Siis niistä, joille oli normaalia viettää melkein kaikki kesät ja isompana lomat koulusta isovanhemmilla ja joiden vanhemmat nyt isoon ääneen kertovat lapsensa jo itse hoitaneet? Onneksi omat vanhempani haluavat auttaa lapsiaan ja viettää aikaansa lastenlastensa kanssa. Olemme saaneet heiltä hoitoapua tarvittaessa, eli n. nelisen kertaa vuodessa. 

Vierailija
14/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin ollaan hoidettu kaikki 4 lastamme itse. Hieman isompana ovat olleet mummolassa yötä, mutta omasta tahdostaan, ei hoidossa. Mummola ei ole hoitopaikka.

Vierailija
15/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei meilläkään mikään _tarve_ lapsen hoidolle ole, mutta vahvistaakseni lapsen ja mummon suhdetta annan heidän viettää aikaa keskenään.  

Vierailija
16/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 lasta 5v 3v ja 1v ja koskaan ei ole kukaan muu heitä hoitanut kuin minä tai mieheni eli lasten isä.eivät ole edes päivähoidossa olleet. Ja nuoria vanhempia ollaan.

Vierailija
17/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään just mietin, kun anoppi haluaisi milloin vaan 8 kk vauvan hoitoon. Mut ei vaan oo mitään järkevää syytä viedä hoitoon, enkä turhan takia viittisi viedä. Mä oon kotihiiri ja viihdyn kotona. Ei mua huvita lähteä kaupungille shoppaamaan, kahvilaan, syömään, leffaan, baariin tms. Reissuun jos lähetään niin otetaan vauva mukaan, koska reissut kestävät useamman päivän. Pitäskö tässä väkisellä keksiä jotain menoa, että vauva pääsisi hoitoon, kun se anoppi niin kovasti haluaa..

Vierailija
18/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 20:03"]

Tänään just mietin, kun anoppi haluaisi milloin vaan 8 kk vauvan hoitoon. Mut ei vaan oo mitään järkevää syytä viedä hoitoon, enkä turhan takia viittisi viedä. Mä oon kotihiiri ja viihdyn kotona. Ei mua huvita lähteä kaupungille shoppaamaan, kahvilaan, syömään, leffaan, baariin tms. Reissuun jos lähetään niin otetaan vauva mukaan, koska reissut kestävät useamman päivän. Pitäskö tässä väkisellä keksiä jotain menoa, että vauva pääsisi hoitoon, kun se anoppi niin kovasti haluaa..

[/quote]

No mikset vaan jää kotiin siksi aikaa? Ei kai sun oo pakko menoja keksiä.

Vierailija
19/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 19:26"]siis ilman mummien, kummien, sisarusten ja kavereiden apua. Toki lapset ovat päivähoidossa olleet työpäivän ajsn, mutta muuten ollaan pärjätty omin voimin. Tuttavapiirissä tunnutaan olevan ainakin erikoisuus, kun ollaan huolehdittu omista lapsistamme. Lasten lukumäärä tosin on jäänyt kahteen, mutta siihen on voimavaramme riittäneet oikein hyvin. Ihmetyttää vanhemmat, jotka tällä palstalla valittavat siitä, ettei isovanhemmat ota lapsia hoitoon.
[/quote] kaikkea sitä sitten riittää energia ihmetellä

Vierailija
20/31 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä kulttuurion surullista. Tahtoisin meille enempi sitä aikaisemmin Suomessakin ollutta, jossa perheet olivat perheitä sukupolvien ylitse. Kumpaankin suuntaan apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän