töistä pois potkittu
Sanokaapa, onko itsensä nöyryyttämistä kysyä töiítä samasta paikasta, josta tuli irtisanotuksi. Olen tällä hetkellä töissä ulkomailla hotellissa huonesiivousta tehden. Keväällä olin töissä samassa maassa kuin nyt yhdessä toisessa hootellissa, mutta tarjoilijana. Pomoni teki semmoisen tempun minulle, että lyhensi työsopimukseni kestämään kesäkuun puoleen väliin, kun alun perin sopimukseni oli voimassa syyskuun puoleen väliin. Syyksi hän sanoi, että olen liian hidas ja lisäksi minulla on liian vähäiset sosiaaliset taidot tarjoilijan työhön. Olen edelleen vihainen entiselle pomolleni, sillä mielestäni hän teki väärin. Entiseen paikkaani jäi kuitenkin hyviä kavereita, joia edellleen tapaan aina silloin kuin mahdollista. Nykyinen paikkani nimittäin sijaitsee suht koht lähellä entistä paikkaani. Nyt olen alkanut miettimään, että entisessä paikassa kuitenkin otettiin paremmin huomioon ruoka-allergiani aterioden yhteydessä(kyseisessä hotellissa nimittäin kuului luontoisetuna joka päivä ilmaiset ruoat). Nykyisessä paikassani pomoni ei ota allergioitani yhtä lailla huomioon, vaikka joudun maksamaan ruoasta jonkun verran.
Siksi mietin olisiko itsensä alentamista kysyä töitä aiemmasta paikasta, koska tekivät minulle tuollaisen tempun? Pomoni siellä vielä sanoi olevansa pahoillaan, siitä että joutui irtisanomaan minut. sanoi sen olevan yhtiön ja itseni parhaaksi, koska stressasin niin paljon. Give me a break! Nyt olisi aikomus kysyä töitä huoneiden siivouksesta. Nopeutenikin on kehittynyt nykyisessä paikassani ja lisäksi pidän enemmän huonesiivouksesta. Ajatuksena on sekin, että jos saisin töitä tästä paikasta, voisin tavata kavereitani useammin, sillä he ovat töissä tässä paikassa. Tässä on kuitenkni sellainen riski, että entinen pomoni ei välttämättä ota minua uudestaan töihin, kun on kerran erottanut. Miten hän voi uskoa kehittyneeni, vaikka itse tiedän näin olevan? Toisaalta hän tietää minun siirtyneen toiseen hotelliin töihin. toinen riski on siinä, että hän voi tehdä saman tempun uudestaan, jos ei olekaan tyytyväinen työpanokseeni. Olisi noloa joutua kokemaan se toistamiseen.
Kommentit (7)
no ei sua palkkaa jos on irtisanonut, mieti vähän
No ei kyllä ylpeys antaisi periksi. Sen sijaan olisin uudessa paikassa tosi nopea siivoushirmu ja toivoisin että se tieto kantautuisi entisen pomon korviin.
Hengailetko liikaa töissä kavereiden kanssa? Nyt olet nopeampi kun niitä kavereita ei uudesa paikassa ole.
Voi olla, että tieto nopeudestani onkin kantautunut entisen pomoni korviin. Ainakin hänen sukulaistyttönsä tietää kehityksestäni. Kehittymisestäni voin kiittää paljolti juuri nykyisen työpaikkani työkavereita, sillä he halusivat opettaa minut itsenäisemmäksi.
ap
Ota myös huomioon että vaikka sulla onkin kavereita siinä entisessä työpaikassa niin mikään ei takaa sitä että he siellä pysyvät. Eli hekin voivat vaihtaa työpaikkaa milloin vain. Jos näin kävisi, niin haluaisitko kuitenkin vaihtaa takaisin?
Tiedän sen, että nämä ihmiset lähtevät takaisin kotimaahansa ennen joulua eivätkä tiedä vielä haluavatko palata takaisin. Lähden itsekin takaisin Suomeen joulun tienoilla enkä tiedä haluanko palata takaisin vai katsoa välillä Suomen työpaikkoja. En tietenkään voi kavereiden vuoksi olla täällä töissä. Toisaalta voihan siihen hotelliin tulla uusia työntekijöitä, joista saisin ystäviä. Just tänään mietin sitä, että joutuisin kuitenkin näkemään joka päivä entistä pomoani ja muistaisin, että hän irtisanoi minut. Aika epämiellyttävältä tuntuisi
ap
Eli tämmöinen sisäinen pohdinta, Itse tiedät parhaiten, kuten sen itse tiedätkin. ;)
Pyydä ottamaan koeajalle.