Mitä mun pitäisi tehdä? (itsetuhoiset ajatukset)
Oon tällä hetkellä treeneissä ja miellä on vartin tauko. Mulla on ollut pitkään tosi vaikeaa ja mulla on ollut itsetuhoisia ajatuksia. Mulla on selkeä suunnitelma, ja koko päivän on ollut ajatus että toteutan sen matkalla treeneistä kotiin. Nyt mua tavallaan pelottaa, että teen sen. Haluan tehdä sen mutta tavallaan osa musta on sitä mieltä että en halua. En tiedä voinko lähteä täältä, kun saatan tehdä jotain. Kuulostaa varmaan typerältä, mutta kun kaikki on toteuttamista vaille valmista niin jotenkin tuntuu vaan että mun on pakko tehdä se.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Pystyitsä yhtää nukkumaa? Voitko kertoa kotona tilanteestasi?
Voi kun näkisit jotain valoa edessä. Uskoisit että apua saa ja se todella auttaa. Koettu on.
Kun luulin ettei mikään enää ilahduta, millään ei ole merkitystä. Oli vain mustaa. Mutta pikkuhiljaa värit löytyi taas. Se ei tapahtunut hetkessä.Nyt olen niiiin tyytyväinen, että uskalsin ottaa apua vastaan.
Samaa rohkeutta toivon sulle❤
En mä kyllä nukkunut kun ehkä tunnin. Mua pelottaa kertoa kotona rehellisesti mistään. Meillä ei oo totuttu näyttämään tunteita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kun näkisit jotain valoa edessä. Uskoisit että apua saa ja se todella auttaa. Koettu on.
Kun luulin ettei mikään enää ilahduta, millään ei ole merkitystä. Oli vain mustaa. Mutta pikkuhiljaa värit löytyi taas. Se ei tapahtunut hetkessä.Nyt olen niiiin tyytyväinen, että uskalsin ottaa apua vastaan.
En mä kyllä nukkunut kun ehkä tunnin. Mua pelottaa kertoa kotona rehellisesti mistään. Meillä ei oo totuttu näyttämään tunteita. Ap
Onk sulla pitkäänkin ollu univaikeuksia? Sa laittaa kyl niin apeaks mielen. Sitä ei aina muistakaan. Olitsä koulus kuitenkii? Mitä olis pahinta, mitä sattuis jos kerrot kotona. Alkasko ne vähättelee? Moittimaan? Mitä luulet? Onks sul siskoja/veljiä? Keksitkö mitään kivaa? Lemmikkejä...
Koita rentoutua, hyvää musiikkia. Kirjota runoja, päiväkirjaa...
Hyvää yötä❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onk sulla pitkäänkin ollu univaikeuksia? Sa laittaa kyl niin apeaks mielen. Sitä ei aina muistakaan. Olitsä koulus kuitenkii? Mitä olis pahinta, mitä sattuis jos kerrot kotona. Alkasko ne vähättelee? Moittimaan? Mitä luulet? Onks sul siskoja/veljiä? Keksitkö mitään kivaa? Lemmikkejä...
Hyvää yötä❤
Ootko kunnossa???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä❤
On aika pitkään ollu unettomuutta. En oo ollu pariin päivään koulussa, en oo jaksanu. Ja mun vanhemmat varmaan vähättelis ainakin. Ne vähättelee aina jos kerron jotain mikä painaa mun mieltä. Ja mulla on pikkusisko ja isoveli. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä❤Ootko kunnossa???
Ja oon mä kai. ap
Vierailija kirjoitti:
Hei ap tässä lista netissä toimivista yksilöchateista:
https://tukinet.net/teemat/?category=45&service=conversations_live&orde…
Sekaisin-chat on auki vielä puoleenyöhön:
https://tukinet.net/teemat/sekasin/
(Klikkaa siitä oikealta mustasta neliöstä chat auki)
Ootko kokeillut vaikka jotakin näistä chateista? Mitä ne siellä ehdotti sulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap tässä lista netissä toimivista yksilöchateista:
https://tukinet.net/teemat/?category=45&service=conversations_live&orde…
Sekaisin-chat on auki vielä puoleenyöhön:
https://tukinet.net/teemat/sekasin/
(Klikkaa siitä oikealta mustasta neliöstä chat auki)Ootko kokeillut vaikka jotakin näistä chateista? Mitä ne siellä ehdotti sulle?
En oo vielä kokeillut mutta voisin kokeilla vaikka nyt. Ap
Voi pikkunen. Mä lähetän rohkeutta ja toivoa!!! Sylillisen. Kai tiiät et toi ikäkin on konstikas! Ite muistan ku melkei välin olis mielummin leikkiny vaik nukeilla. Ku sit toisaalta halus olla "aikuinen". Ja vanhemmat "ei tajunnu mitää!!!". Mut sitten ajastaan ne viisastu!!!
Hyvää yötä - onni myötä❤
Hei, nuori ystäväiseni!
Itsetuhoiset ajatukset ovat yllättävän yleisiä, niistä vaan puhutaan niin vähän ääneen, että ne tuntuvat paljon hävettävämmiltä kuin mitä olisi aihetta. Teit hienosti kun juttelit tänne palstalle! Huomasit varmasti, että moni täysin tuntematon äiti/isä välitti sinusta ja hyvinvoinnistasi niin paljon että lähetti tsemppiviestiä, sinulle joka et ole heidän lapsensa. Olit niin merkityksellinen tuntemattomillekin, olet varmasti miljoona kertaa merkityksellisempi omille vanhemmillesi, vaikka teillä ei ääneen tunteista puhuttaisikaan.
Leikitään että minä olen sinun äitisi nyt. Kuuntele minua. Jos tulisit kertomaan nyt että sinulla on itsetuhoisia ajatuksia, todennäköisesti säikähtäisin ja reagoisin sen takia esimerkiksi huutamalla. En osaisi siinä tilanteessa sanoa sinulle miten valtavan huolissani olen siitä että pieni muruseni voi huonosti, enkä voisi kuvitella mitään kamalampaa kuin se että joutuisin hautaamaan oman lapseni. Todennäköisesti en osaisi livenä sanoittaa ja teoillani näyttää miten valtavasti merkitset minulle sinä ja sinun hyvinvointisi. Sen sijaan, jos joku turvallinen aikuinen, esimerkiksi koulukuraattori, kummi, perhetuttava, harrastusvalmentaja, kuka tahansa, tarjoaisi sinulle kuuntelevaa olkapäätä ja hyväksyntää, olisin iloinen. Ehdottomasti haluaisin että sinä saat tarvitsemaasi apua ja tukea mieluummin kuin kärsisit yksin omien ajatustesi parissa.
Kirjoita paperille ajatuksiasi ja mietteitäsi, ja sitten silppua tai polta paperi, jos et uskalla säilyttää sitä. Kun heräät aamulla, huomaa että sait uuden mahdollisuuden, on tarkoitettu niin tapahtuvan että aurinko nousee huomennakin ja sinä heräät. Kun menet illalla nukkumaan, ota unilelu kainaloon ja ajattele että minä täältä matkan päästä lähetän sinulle lämpimiä ajatuksia. Halaisin jos ylettyisin. Silitä minun puolestani omaa kättäsi, se hellä ja välittävä kosketus on minulta.
Vierailija kirjoitti:
Voi pikkunen. Mä lähetän rohkeutta ja toivoa!!! Sylillisen. Kai tiiät et toi ikäkin on konstikas! Ite muistan ku melkei välin olis mielummin leikkiny vaik nukeilla. Ku sit toisaalta halus olla "aikuinen". Ja vanhemmat "ei tajunnu mitää!!!". Mut sitten ajastaan ne viisastu!!!
Hyvää yötä - onni myötä❤
Missäs nyt mennää?
Onks toi pimeys ällöä?
Onko joulussa jotain kivaa??
Rohkeutta ja tsemppiä❤
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää yötä - onni myötä❤
Missäs nyt mennää?
Onks toi pimeys ällöä?
Onko joulussa jotain kivaa??
Rohkeutta ja tsemppiä❤
Hei, murunen♥️
Mikä tilanne?
Hei murmeliini❤
Käytsä enää täällä?
Taistele pahoja ajatuksia vastaan. Sä pystyt! Rukoile. Rauhoitu. <3
Jos vielä tulee tuollaisia, niin ala vaikka esim maalaamaan, kuuntelemaan rauhallista musiikkia (hengellistä esim), hengitä syvään, hypi hyppelyitä, tee punnerruksia, hengitä raitista ilmaa.