Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isoveljet pyytävät lahjoittamiaan tavaroita takaisin.

Vierailija
21.01.2015 |

Ja mies olen. Enkä edes nuori. Toinen isoveljeni antoi minulle syntymäpäivälahjaksi ilmapistoolin silloin, kun täytin 15 vuotta. Nyt hän haluaa  sen takaisin, kun hänen oma poikansa on ilmapistooli-iässä.

Toinen veljeni taas, hän vaatii takaisin sellaisia tavaroita, jotka hän on kauan sitten tuonut matkamuistoina YK:n rauhanturvaaja-ajoiltaan ulkomailta.

Hän toi ne aikoinaan minun isälleni, äidilleni ja minulle tuliaisina, kun oli jo itse muuttanut pois kotoa. Kun vanhempamme kuolivat, tavarat siirtyivät minun mukanani omaan kotiini. Nyt hän haluaa lahjoittamansa tavarat takaisin.

On minua tässä suhteessa isoveljillä siunattu. Muuten minulla on kyllä ihan hyvät välit heihin, mutta tätä takaisin vaatimista en tajua.  Itselläni on se periaate, että jos jotain lahjoitetaan, sitä ei sitten jälkikäteen enää pyydetä takaisin.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat on lahjoja, eikä niiden perään lahjoittajat kysele. Piste. Törppöjä on velipojat, ja ahneitakin.

Vierailija
2/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot siitä ilmapistoolista, että ne voi lainata sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:06"]

[/quote]

Ja arvaa palauttaako?   ohis

Vierailija
4/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:05"]

Lahjat on lahjoja, eikä niiden perään lahjoittajat kysele. Piste. Törppöjä on velipojat, ja ahneitakin.

[/quote]

En tiedä, mistä ovat tapansa oppineet. Vanhempamme eivät sellaista ole opettaneet. Rasittavaa.  Ap.

Vierailija
5/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:06"]

[/quote]

Näin varmaan pitää tehdä. Ap.

Vierailija
6/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sulla ne isän ja äidinkin saamat tuliaiset?

Oispas taas kiva kuulla se toisenkin osapuolen näkemys.

Vierailija
7/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko antanut heille jotain lajaksi? Ala vaatimaan niitä takaisin.

Vierailija
8/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sukulaisuussuhteet ovat ennekin katkenneet tavaroista käytäviin kiistoihin...

Vierailija
9/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:10"]

Oletko antanut heille jotain lajaksi? Ala vaatimaan niitä takaisin.

[/quote]

Olen antanut, mutta kun ei moraali anna periksi pyytää takasin. Ap.

Vierailija
10/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaah. No kuulostaa hölmöltä, mutta antaisin lahjat. Seuraavan kerran jotain saadessani saattaisin kuittailla että annanko nyt samantien tän takasin vai odotatko että tulee tarvetta? Tai sit voit alkaa vaatimaan itse antamiasi lahjoja takaisin?
töropöähän toi on veljiltä, mutta ei kannata lähteä välejä rikkomaan moisen takia.

Vierailija
11/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lälläteltiin pihassa lasten kesken (siis kun itse olin pieni noin 30 vuotta sitten) että "ottaja, antaja, katinpaskan kantaja". Sano se sun veljillesi ja katso meneekö sanoma perille.

Hiekkalaatikon säännöillä pääsee elämässä yllättävän pitkälle muuten.

Vierailija
12/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:30"]

Tjaah. No kuulostaa hölmöltä, mutta antaisin lahjat. Seuraavan kerran jotain saadessani saattaisin kuittailla että annanko nyt samantien tän takasin vai odotatko että tulee tarvetta? Tai sit voit alkaa vaatimaan itse antamiasi lahjoja takaisin? töropöähän toi on veljiltä, mutta ei kannata lähteä välejä rikkomaan moisen takia.

[/quote]

Näin minäkin ehkä tekisin, jos ko. tavaroilla ei olisi itselleni kummempaa arvoa. Matkamuistot antaisin ilman muuta, ilmapistoolin lainaksi. Ja tosiaan pientä kuittailua kun seuraavan kerran jotain antaisivat. :)

Veljienhän tuossa pitäisi ymmärtää hävetä.

Vierailija
13/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:11"]

Monet sukulaisuussuhteet ovat ennekin katkenneet tavaroista käytäviin kiistoihin...

[/quote]

Kuten meillä. Velipuoli tonki äitivainaan kuolinpesän, kun en päässyt ajoissa paikalle. Verhotkin (Marimekon hyväkuntoisia retroja) oli vieny ikkunoista. Fillari oli hävinnyt, äidin kännykkä toimivine liittymineen oli käytössä. Arabian upeita vanhoja astioita ja Iittalan maljakoita oli, siis oli joskus, kummasti hävinneet. Jätkä on mielisairaalassa, niin ei sitä voi syyntakeettomana syytteeseen vetää. Tappouhkauksia jakelee ja huusi minua puhelimessa rahanahneeksi. Hyvä tyyppi, äidin eläkepäivänä voi hyvin ja kävi kylässä, mutta kun oma eläke ja äidin rahat loppuivat, sai "kohtauksen" ja pääsi Jorvin suojiin, kunnes taas..... :/  Luotan karmaan...

Vierailija
14/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ilmapistooli ja yk-rojua? Its kyllä antaidin moiset tavarat viedä, jos ne vielä tallella olisi. Ja olisin iloinen sitä, että säästyn hävittämisen vaivalta.

Vierailija
15/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:45"]

Vanha ilmapistooli ja yk-rojua? Its kyllä antaidin moiset tavarat viedä, jos ne vielä tallella olisi. Ja olisin iloinen sitä, että säästyn hävittämisen vaivalta.

[/quote]

Mä en taas antais periksi. Jos nuo on mulle lahjoina annettu, vaikkakin jo romua olisivat, ovat ne minun. Ostakoon veli pojalleen omat pistoolit. Ei siinä paljon kunnioitusta ole, jos vaatii toisen omaisuutta röyhkeesti omalle pojalleen! Mitä tuollaisilla veljillä muutenkaan tekee, kun noin toimivat? Vaikka antaisi tavarat takaisin ja veljet olisivat tyytyväisiä ja taas "ystäviä", niin valheellisestihan ne sitä olisivat! Kyyt povarissa.

Ja jos haluaisin luopua noista kamoista, antaisin ne joko kierrätykseen tai möisin, en missään tapauksessa toimisi niin, että päätyisivät veljien haltuun. Ilolla kertoisin myyneeni ja saaneeni hyvät rahat.

Vierailija
16/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta tossa ei oo mitään väärää,jos kysyivät tarvitsetko niitä ja jos et niin voisitko antaa takas.

Toisinsanoen,jos et niitä tarvitse voisit ne hyvin antaa niistä vois olla iloa veljiesi lapsille.

Vierailija
17/17 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sitä ilmapistoolia ainakaan anna, sehän on hyödyllinen. Sillä voi harjoitella ampumista. Matkamuistokrääsät voi antaa, mitäs niillä tekee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi