TE jotka raskauduitte EKASTA yrityskierrosta
Te jotka tulitte raskaaksi ekasta yrityskierrosta niin vastatakaa please seuraaviin juttuihin
Teidän ikä ja oletteko n. suunnilleen laihoja, normaaleita, pullikoita, vakavasti ylipainoisia ja sitten vielä että tupakoitteko ym. epäterveellistä?
Ai niin ja tikutitteko oviksen heti siitä kierrosta vai mitä metodia käytitte?
kiitos :)
Kommentit (62)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:14"]
Kiitti vastauksista, ap:n tilanne siis on se, että raskausta ei vielä edes ole yritetty mutta seuraavien menkkojen jälkeen olis tarkoitus jättää ehkäisy ja tietysti toivon niiin paljon että raskautuisin heti :)
[/quote]
No lopeta nyt ainakin asian miettiminen. Jotkut onnistuvat heti, joillakin menee pitkään. Jotkut joutuvat taistelemaan vuosia hoidoissa.
Mistään kristallipallosta et voi nähdä, mikä tulee olemaan teidän tilanne. Voit vain nyt ainakin olla tupakoimatta, syödä terveellisemmin ja harrastaa liikuntaa, mutta muutoin kannattaa kaikki tikut yms. unohtaa ainakin ekoiksi yrityskuukausiksi.
Ja raskaus ja raskautuminen ei ole kilpailu. Sillä ei ole mitään merkitystä, raskaudutko ekasta vaiko vasta neljännestäkymmenestä yrityskierrosta.
25v. ja 30v. olin
Ehkäisy pois ja molemmilla kerroilla tärppäsi ekasta kierrosta. Olen hoikka, mutta ennen ekaa raskautta elintavat olivat huonot (opiskelijaelämää). Raskautumisen jälkeen toki elämäntyyli muuttui pysyvästi.
24-v. , 163 ja 68 kg eli lievää ylipainoa, tupakoin ja käytin kohtuullisesti alkoholia. Luonnollisesti lopetin kyllä molemmat kun tulin raskaaksi.
En tikuttanut.
Teidän ikä ja oletteko n. suunnilleen laihoja, normaaleita, pullikoita, vakavasti ylipainoisia ja sitten vielä että tupakoitteko ym. epäterveellistä?
Kolme lasta ekasta kierrosta.
Iät: 29&30, 31&32 ja 34&35.
Ruumiinrakenne: Mies on laiha, minä ensin pullea, sitten enemmän ylipainoinen, kolmannessa normaalipainon ylärajalla.
Elämäntavat: Emme polta, juo tai käytä muitakaan päihteitä.
Metodi: En ole koskaan tikuttanut. Minulla on aina ollut selvät ovulaation merkit, ja ne ovat sellaisia, että muutenkin haluttaisi seksiä silloin ilman mitään yrittämistäkään. Olen ennen ovulaatiota hyväntuulinen ja energinen, iho hehkuu kauniina, rinnat on pinkeät, seksi on mielessä unissakin ja alushousut kiusallisen märkänä venyvää limaa. Muutama päivä tätä, niin jommalla kummalla puolen alavatsaa vihlaisee katkonaisesti noin minuutin ajan. Veikkaan, että silloin munasolu irtoaa, koska vaihtelee kierroittain, kummalla puolella vihlaisu tuntuu. Kerran elämässäni tuntui molemmilla puolilla, mutta en testannut, tulisiko kaksoset, vaikka olinkin utelias. :)
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:03"]
Te jotka tulitte raskaaksi ekasta yrityskierrosta niin vastatakaa please seuraaviin juttuihin
[/quote]
En tikuttanut ovista, tunnen kyllä sen hetken muuten. Ensimmäisessä raskaudessa olin 24 vuotta ja toisessa raskaudessa 31 vuotias. Molemmilla raskautumiskerroilla olin lievästi ylipainoinen ja tiimalasivartaloinen eli ei onneksi keskivartalorasvaa. En ole koskaan tupakoinut ja alkoholia käytän (en tietenkään raskautuessa) muutaman annoksen viikossa (3-5). Kuukautiskierto on aina ollut 28 pv n. 2 tunnin tarkkuudella.
Kolme kertaa olen raskautunut heti, kun ehkäisy on jätetty pois, olen ollut 26, 29 ja 31v, 172/70, ennen esikoista tupakoin, sen koommin en. Perusterve.
Raskauduin kerrasta. Seksiä meillä on harvoin eli sinä kuuna vain kerran. Minä olin 36 ja mies 30. Olemme normaalipainoisia. Eikä tupakoida.
27 jatkaa että maallikkona kuvittelisin että tupakoimattomuus, puoli kiloa kasviksia päivässä, hyvät rasvat ruokavaliossa, kohtuullinen määrä liikuntaa ja muuttumaton vuorokausirytmiä tuskin ainakaan heikentävät hedelmällisyyttä. Itse en kestä lainkaan myöhään valvomista ja pitkiä aamu-unia ilman huonovointisuutta tai päänsärkyä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:03"]Te jotka tulitte raskaaksi ekasta yrityskierrosta niin vastatakaa please seuraaviin juttuihin
[/quote] olin just synnyttänyt, vauva 3kk ikäinen. Olin 21v, hoikka, en tupakoinut enkä elänyt epäterveellisesti, enkä käyttänyt ovistikkuja enkä mitään. Toinen sai alkunsa heti kun aloitettiin yritys. Tosin ei ekankaan kanssa mennyt kuin pari kk.
27 ja 34, en tupakoi, ei alkoa tms. Paino 1. kerralla "normaali" toisella hiukan pyöreähkö (ei lihava). PMS oireilua, kivuliaat kuukautiset, migreeneitä. (En tikuttanut) En liiku/urheile paljon, ihan normi elämäntavat......en oikein usko, että tuo raskautuminen on näistä asioista kiinni.
Olin normaalipainoinen. En tikuttanut mitään, metodina oli sekstata oviksen aikaan joka toinen päivä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:40"]Olin normaalipainoinen. En tikuttanut mitään, metodina oli sekstata oviksen aikaan joka toinen päivä.
[/quote]Siis n. viikko kierron puolivälissä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:16"]
Olen 4 kertaa raskautunut eka kierrosta. 19v, 20v, 23v ja 28v. Olen urheilullinen ja normaalipainoinen. En käytä alkoa, tupakkaa tai mitään e-pillereitä yms. koskaan. Pyrin myös terveelliseen ruokavalioon ja päivittäiseen ulkoiluun. En tod. tikutellut mitään, jos ei lapsi tule ilman tikkuja olkoon tulematta.
[/quote]
Helppo sanoa neljän lapsen ja helposti alkaneen raskauden jälkeen, että lapsi/lapset olisi saanut olla tulematta jos tikutella olisi pitänyt. Mitenköhän vain olisi ajatusmaailmasi muuttunut, jos et vielä kymmenen vuoden jälkeenkään olisi onnistunut tulla raskaaksi.
26 vuotta, 165 cm, 47 kg, kävimme juhlimassa pe ja la, yritin opetella tupakoimaan ja söimme grilliruokaa ravintolailtojen jälkeen. En tikuttanut, ajattelin vai lapsellisesti että se on kai se "neljästoista päivä" vaikka oli epäsäännöllinen kierto. Mut niin vain tulin raskaaksi.
1. Ikä 28, BMI 28, puolivahinko 10 vee hormonaalisen ehkäisyn jälkeen.
2. Ikä 32, BMI 36 eli reippaasti ylipainoa, kalenterista katsottiin koska kannattaa panna. :)
kummassakaan ei tikutettu. Ei tupakointia eikö alkoholia käytössä.
Olin 20-vuotias, mieheni 32. Molemmat normaalipainoisia ja suht terveet elämäntavat. Kumpikaan ei harrastanut liikuntaa, mutta arkiliikuntaa toki jonkin verran. Emme tupakoineet tai käyttäneet juurikaan alkoholia. Ehkäisy vain jätettiin pois, emme käyttäneet mitään tikutuksia tai muita "vippaskonsteja". Minä stressasin raskaaksi tulemisesta ja kuvittelin siinä menevän aikaa. Kaiken lisäksi sillä viikolla, jolla kuvittelin, että ovulaationi piti olla, emme juuri harrastaneet seksiä, koska koiramme sairastui ja itkin tolkuttomasti, kun kuvittelin joutuvani lopettamaan sen. Eläinlääkärissä hoitaja vielä kysyi, että voinko tulla röntgenhuoneeseen koiran seuraksi vai olenko raskaana. Onneksi en mennyt, koska pari viikkoa myöhemmin tein positiivisen raskaustestin. :)
Minä ekasta kierrosta myös . 22-vuotiaana , hieman alipainoinen . Pcos löytyy joten vähän ihmekin ehkä ! Syön terveellisesti (vähän sokeria ja suolaa ja paljon hedelmiä )
m36 ja n32, molemmat hyväkuntoisia, ei himosporttaajia, terveellinen ruokavalio ja elämöntavat. Lopetettiin pillerit ja oletettiin, että tovi tässä menee. Ei mitään mittailuja yms. heti tärppäs. Metodina oli perusyhdyntä.
21, 170/59, tupakoin ja olin alkoholin suurkuluttaja, eroon päästy mutta henkisesti välillä ahdistaa ku mieli tekee.
Ja ekasta tärppäsi kondomia ei käytetty tuona tiettynä aikana..oviksetakaan en tiedä oikeasti yhtään koska se minulla on ollut, oireista huomasin että nyt kävi tärppi :D