Parisuhde ilman seksiä. Onnistuuko?
Haluaisin elämänkumppanin, jonka kanssa voisi jakaa arjen ja kasvatusvastuun lapsista. Sellaisen, jonka tietäisin pysyvän aina rinnallani. Lähinnä siis ehkä ystävän, koska en halua harrastaa seksiä ainakaan kovin säännöllisesti, en jaksa tuntea mustasukkaisuutta enkä olla tilivelvollinen kenellekään. Olisi kuitenkin mukavaa, että taloudessa olisi toinen aikuinen.
Lähtisiköhän kukaan mies tällaiseen?
Kommentit (68)
Alussa sanoit etsiväsi vain arjen ja lastenhoidon jakajaa ja siittäjää ihan ystävänä vain. Ystävillä ei ole intiimiä rakkaussuhdetta. Ei ystävät suutele, halaile ja pidä toisiaan hyvänä saman peiton alla. Nyt sitten haluatkin rakkaussuhteen ja parisuhteen, mutta ilman seksiä. Päätä nyt mitä haluat.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:08"]
Olen miettinyt samaa. Seksin aloittaminen suhteessa vaatisi minulta hirveän luottavaisen ja turvallisen olon, joka todennäköisesti veisi pidempään kuin kumppaniehdokas viitsisi odottaa, ja silloinkaan tuskin hirveän usein jaksaisin. Läheisyyttä ja sitoutumista haluaisin kuitenkin muulla tavalla, en pelkkää kaveria samaan taloon, joten miehen muualla käymistäkään en kestäisi. Olen siis ilmeisesti tarkoitettu olemaan yksin. :(
N23
[/quote]
Minä voisin sitten harrastaa useamminkin kun olisi se luottamus, sillä pidän seksistä. Mutta sen saamiseen menee aikaa :/ ei miehet jaksa odottaa niin kauan. Enkä tapailuvaiheessa vaan kykene, en luota tarpeeksi. Joten olen jättänyt kaikki seurustelukuviot pois elämästäni ja elelen nyt vaan yksin. Ehkä joku päivä taas jaksaa yrittää, ehkä ei.
N28
[/quote]
Kuinka pitkä tämä luottamuksen keruu aika on?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 07:15"]Alussa sanoit etsiväsi vain arjen ja lastenhoidon jakajaa ja siittäjää ihan ystävänä vain. Ystävillä ei ole intiimiä rakkaussuhdetta. Ei ystävät suutele, halaile ja pidä toisiaan hyvänä saman peiton alla. Nyt sitten haluatkin rakkaussuhteen ja parisuhteen, mutta ilman seksiä. Päätä nyt mitä haluat.
[/quote]
Monet seksiä harrastavat pariskunnat ovat toistensa parhaita ystäviä. Se ovatko he ystäviä, jotka harrastavat seksiä ja ovat myös parisuhteessa tai seksiä harrastava pariskunta, jotka ovat myös ystäviä, riippuu kai miltä kantilta katsoo ja miten suhde on alkanut.
Itse ehdottaisin joko vanhempaa, vähän huonokuntoisempaa miestä, jolla voisi olla jopa erektio ongelmia. Tai sellaista vähän masentunutta, koska silloin seksi ei maistu. Tai googlaat muita tauteja, jotka aiheuttavat impotenssia. Myös nörtit ja muut älyköt ovat vähemmän aktiivisia seksissä. Heillä kun on paljon ajateltavaa, eikä seksi siten täytä päätä.
Pysy kaukana urheiljoista, pelimiehistä ja nuorista. Samoin noista poikaporukoissa "Thaimaahan" reissaavista miehistä.
Etsi mielummin jonkun harrastuksen tai harrastusnettisivun kautta. Heitä kiinnostaa silloin sellaiset asiat enemmän kuin seksi ja aina jos ehdottelevat, voit alkaa puhua siitä harrastuksesta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 07:15"]
Alussa sanoit etsiväsi vain arjen ja lastenhoidon jakajaa ja siittäjää ihan ystävänä vain. Ystävillä ei ole intiimiä rakkaussuhdetta. Ei ystävät suutele, halaile ja pidä toisiaan hyvänä saman peiton alla. Nyt sitten haluatkin rakkaussuhteen ja parisuhteen, mutta ilman seksiä. Päätä nyt mitä haluat.
[/quote]
No siis. Haluan miehen, joka on minun mieheni eikä pelkkä ystävä. Ero on siinä, että puoliso sitoutuu eri tavalla ja rakastaa eri lailla kuin ystävä. Haluan minä suudella ja halailla, en vaan pidä yhdynnästä, en juurikaan suuseksistä tai muustakaan. Silti tunnen esim. tämänhetkistä ihastustani kohtaan ihan erilaisia tunteita kuin pelkkiä ystäviä kohtaan.
Onko tää jotenkin tosi hankala juttu käsittää? Kyllähän sitä nyt rakastaa ja sitoutua voi, vaikka ei haluakaan seksiä.
Ap
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 10:36"]
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 07:15"]
[/quote]
No siis. Haluan miehen, joka on minun mieheni eikä pelkkä ystävä. Ero on siinä, että puoliso sitoutuu eri tavalla ja rakastaa eri lailla kuin ystävä. Haluan minä suudella ja halailla, en vaan pidä yhdynnästä, en juurikaan suuseksistä tai muustakaan. Silti tunnen esim. tämänhetkistä ihastustani kohtaan ihan erilaisia tunteita kuin pelkkiä ystäviä kohtaan.
Onko tää jotenkin tosi hankala juttu käsittää? Kyllähän sitä nyt rakastaa ja sitoutua voi, vaikka ei haluakaan seksiä.
Ap
[/quote]
Kuulostaa ihan tavan avioliitolta, en näe tässä mitään ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 23:08"]
Olen miettinyt samaa. Seksin aloittaminen suhteessa vaatisi minulta hirveän luottavaisen ja turvallisen olon, joka todennäköisesti veisi pidempään kuin kumppaniehdokas viitsisi odottaa, ja silloinkaan tuskin hirveän usein jaksaisin. Läheisyyttä ja sitoutumista haluaisin kuitenkin muulla tavalla, en pelkkää kaveria samaan taloon, joten miehen muualla käymistäkään en kestäisi. Olen siis ilmeisesti tarkoitettu olemaan yksin. :(
N23
[/quote]
Minä voisin sitten harrastaa useamminkin kun olisi se luottamus, sillä pidän seksistä. Mutta sen saamiseen menee aikaa :/ ei miehet jaksa odottaa niin kauan. Enkä tapailuvaiheessa vaan kykene, en luota tarpeeksi. Joten olen jättänyt kaikki seurustelukuviot pois elämästäni ja elelen nyt vaan yksin. Ehkä joku päivä taas jaksaa yrittää, ehkä ei.
N28