Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-marketin riivatut itsepalvelukassat

Vierailija
21.01.2015 |

Kävin juuri S-marketissa ensimmäistä kertaa varmaan kahteen vuoteen. Kaupassa oli kauheat jonot ja itsepalvelukassoilla tyhjää, sinne siis. Kassat olivat kyllä helppoja käyttää, MUTTA voi luoja kun piippauksen jälkeen ostokset ladotaan siihen pakkaustasolle niin eihän siihen käynyt muu kuin muovipussi. Itse käytän K-marketista ostettua kauppakassia ettei kotiin tule muovikassitulvaa ja siinä sivussa säästän vähän varmaan luontoakin... Eli, miksi ihmeessä siihen tasolle käy vain muovipussit? Onko vaikeaa kehittää tekniikkaa eteenpäin ja sitä kautta mahdollistaa asiakkaille vähän vihreämpikin tapa kantaa ostokset kotiin? Mielestäni kannattaisi hioa laitteiden tekniikka ja käytännöllisyys kuntoon ennen käyttöönottoa... Lopulta minäkin päädyin mättämään ensin ostokset piippauksen kautta siihen tasolle ja kun olin maksanut niin siitä sitten kasseihin ja kassit kärryyn. Mielestäni tuo siirtelyoperaatio kuitenkin vesittää vähän PIKAkassojen ideaa....

Kommentit (148)

Vierailija
41/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ottaa päähän kun painaa sitä oma kassia ja jos on reppu jossa jo tavaraa. Sille laitteelle on jotenkin vaikea tajuta, että kassi painaa ennestään jotain ja tavaroita ei ole varastettu.

Se varmaan punnitsee oman kassin ja sitä kautta tarkistaa, muta ei toistaiseksi ole onnistunut. Paitsi kun latoo ne ekaksi siihen tasolle, maksaa ja sitten siirtää reppuun.

Vierailija
42/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:25"]Itsepalvelukassoja ei pitäisi käyttää. Vaikka ne nopeuttaisivat omaa asiointia, on kolikolla aina se kääntöpuolikin. Suuri osa kassoilla työskentelevistä on opiskelijoita. Opiskelijoiden työpaikat ovat kiven alla ja työnsaannin mahdottomuus voi jatkossa kohdata myös sinun lastasi. Kaupan kassatyöntekijä saattaa olla aika monenkin vanhuksen ainoa ihmiskontakti päivän aikana.  Olen oppinut kaupallisesta maailmasta sen, että vaikka osa töistä siirretään asiakkaan itsensä hoidettavaksi, siitä säästyneet rahat eivät hyödytä sitä asiakasta lainakaan tai vain nimellisesti. Yhteiskunnan kannalta on parempi, että meillä on niitä palkastaan veroja maksavia ihmisiä. [/quote] Mistäs luulet että ne palkat revitään? Kyllä työvoiman käyttö aina lisää kustannuksia. Osaatko päätellä mistä ne rahat otetaan?

[/quote]

Tällä hetkellä työvaimakustannukset ovat tuotteiden hinnoissa ja silti niitä on varaa laskea. Jätitkö lukematta tuon  viimeisen kirjoittamani kohdan; kokemuksen perusteella hinnat eivät tule laskemaan, vaikka osa työstä siirtyy asiakkaiden itsensä tehtäväksi. Tämä hyödyttää ainoastaan kauppaa, suurempien voittojen muodossa. Vai oletko niin naiivi, että kuvittelet kauppojen innoissaan ryhtyvän laskemaan hintoja heti, kun kaikki  asiakkaat on opetettu käyttämään itsepalvelukassoja?

[/quote]

Ärsyttää pahasti tälläiset keyneesiläiset idiootit. Miten se olikaan... pyramidien rakentaminen on paras lääke lamoihin... XD

Kun joku edistyksellinen kauppa ottaa käyttöön itsepalveluautomaatit se säästää ja on oikein, että se nauttii eduistaan. Kuitenkin pian muutkin kaupat siirtyvät itsepalveluun ja näin kilpailu kiristyy. Kauppoilla on paremmin varaa kilpailla hinnoilla ja hinnat laskevat. Kuluttajat hyötyy, kaikki hyötyy! Esi-isänne varmaan vastusti teollista vallankumousta. 

"If every worker were staffed in the army and fleet we'd have full employment and nothing to eat."

Ainut vaihtoehto on kassatyöntekijöiden kilpailu koneiden itsepalvelukassoja vastaan. Tämä tarkoittaisi palkkojen leikkausta. Se vaan voi joskus olla niin, että joku työ on arvotonta. Siitä ei kannata maksaa. Tämä olisi inhimillisesti ja vähiten taloutta haittaavasti toteutettavissa perustuen ollessa voimassa, siksi kannatankin perustukea.

Ja arvatenkin joku kritisoi kauppiaan samaa pääomatuloa. Tuloa omistamisesta. Se on vain niin, että ilman omistamista ei ole arvoa. 

"Se joka kritisoi pääoman tuottoa, lennätettäköön avaruuden tyhjiöön elämään työnsä hedelmillä."
–Ikaros

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin USA:ssa ja sieltä sai ostaa myös alkoholit itsepalvelukassalta. Kun muutin takaisin Suomeen ja yritin tätä S-marketissa niin eikös siihen joku myyjätyttö ilmestynyt hönkimään olan taakse henkkareiden perään :D

Vierailija
44/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:41"]

Kuten tuossa yllä kirjoitin, alkoholin voi maksaa, ennen maksun suorittamista kone vaatii varmistuksen ostajan täysi-ikäisyydestä, myyjä tulee kuittaamaan ja sen jälkeen saat maksettua.

[/quote]

Mutta miksi? Alkoholilain mukaan myyjä on vastuussa alaikäiselle myynnistä ja itsepalvelukassalla asiakas on myyjä, ei se asiakaspalvelija! Näin homma toimi myös jenkeissä...

Vierailija
45/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko sieltä riivatuista kassoista itsekseen marmorikuulia kassiin vai haiseeko märänneeltä?

Vierailija
46/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:33"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:02"]minä käytän normikassaa sen vuoksi että haluan myyjien säilyttävän työnsä. [/quote] Varmaan rikot kananmunia kaupan lattioillekin, että siivoajilla riittää töitä. Ja koulun ikkunat on hyvä särkeä kerran viikossa, että riittää töitä lasinvaihtajilla. Ja eikös olisi kiva kun traktorit kiellettäisiin, jotta saataisiin taas puolet työvoimasta peltoja kyntämään...

[/quote]

Tässä taas yksi mamma (tämä jälkimmäinen siis) esittelee tyhmyyttään julkisesti. 

Näillä kommenteilla te vain todistatte, että teitä puuttuu kyky ymmärtää kokonaisuuksia. Ette ymmärrä edes, kuinka yhteiskunta toimii. No, jossain vaiheessa se kalahtaa omaan nilkkaan.

[/quote]

Selitä nyt meille tyhmille, että mitä järkeä on tehdä turhaa työtä? Jos kassatyö voidaan helposti automatisoida, niin kenen etu se on, että opiskelijaparat käyttävät ainoasta elämästään kaiken vapaa-ajan tehden työtä, joka ei ole arvokasta?

[/quote]

Kysymyksesi on aivan uskomaton tyhmyydessään. Valitettavasti minulla ei ole tarpeeksi rautalankaa käytettävissä teidän tarpeisiinne. 

[/quote]

Kyllä tehokkuuden lisääminen hyödyttää koko yhteiskuntaa. Lapiomiehet on korvattu kaivinkoneilla ja kassat tullaan korvaamaan itsepalvelukassoilla, ja hyvä niin.

Vierailija
47/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 16:02"]minä käytän normikassaa sen vuoksi että haluan myyjien säilyttävän työnsä. [/quote] Varmaan rikot kananmunia kaupan lattioillekin, että siivoajilla riittää töitä. Ja koulun ikkunat on hyvä särkeä kerran viikossa, että riittää töitä lasinvaihtajilla. Ja eikös olisi kiva kun traktorit kiellettäisiin, jotta saataisiin taas puolet työvoimasta peltoja kyntämään...

[/quote]

Tässä taas yksi mamma (tämä jälkimmäinen siis) esittelee tyhmyyttään julkisesti. 

Näillä kommenteilla te vain todistatte, että teitä puuttuu kyky ymmärtää kokonaisuuksia. Ette ymmärrä edes, kuinka yhteiskunta toimii. No, jossain vaiheessa se kalahtaa omaan nilkkaan.

[/quote]

Selitä nyt meille tyhmille, että mitä järkeä on tehdä turhaa työtä? Jos kassatyö voidaan helposti automatisoida, niin kenen etu se on, että opiskelijaparat käyttävät ainoasta elämästään kaiken vapaa-ajan tehden työtä, joka ei ole arvokasta?

[/quote]

Kysymyksesi on aivan uskomaton tyhmyydessään. Valitettavasti minulla ei ole tarpeeksi rautalankaa käytettävissä teidän tarpeisiinne. 

[/quote]

Kyllä tehokkuuden lisääminen hyödyttää koko yhteiskuntaa. Lapiomiehet on korvattu kaivinkoneilla ja kassat tullaan korvaamaan itsepalvelukassoilla, ja hyvä niin.

[/quote]

Jep, jää resursseja muihin hommiin joihin ei koneet pysty. Oishan esim. tuossa ympärillä avaruuttakin jonkin verran vallattavaksi...

Vierailija
48/148 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 00:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jep, jää resursseja muihin hommiin joihin ei koneet pysty. Oishan esim. tuossa ympärillä avaruuttakin jonkin verran vallattavaksi...

[/quote]

Totta. Esimerkiksi vielä ei ole keksitty oikein "luovaa" tekoälyä. Vaikka tietokoneet ovat valtavasti ihmisiä tehokkaampia,  muistavampia niin niillä ei ole kummoista kykyä luoda uutta. Ihmisten aivotyö tulee olemaan arvossa. 

Ja kun jotkut ruikuttivat täällä, että mummoilta menee viimeiset sosiaaliset kontaktit, en sanoisi niin. Koneiden korvatessa työvoimaa, vapautuu työvoimaa erilaisiin tehtäviin, kuten pitämään seuraa vanhuksille.

Vierailija
49/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan eipä toimi,usein tuote jissa ei viivakoodia,usein tuite jonka hinta ei tarjoushinta.Missä kaupan säästö,koska nyt se kassa häärää opastamassa asiakasta ja on muuten oltava paikalla kokoajan.Mielestäni jos minä teen kassahenkilön työn itse niin kaupan pitää pudottaa tuottn hintaa sillä minä en asiakkaana ole kaupanpalvelluksessa..

Vierailija
50/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

woldemar12567 kirjoitti:

Vaan eipä toimi,usein tuote jissa ei viivakoodia,usein tuite jonka hinta ei tarjoushinta.Missä kaupan säästö,koska nyt se kassa häärää opastamassa asiakasta ja on muuten oltava paikalla kokoajan.Mielestäni jos minä teen kassahenkilön työn itse niin kaupan pitää pudottaa tuottn hintaa sillä minä en asiakkaana ole kaupanpalvelluksessa..

Heti kun näit pikakassoja alkoi tulla S-kauppoihin, niin se alkoi myös halpuuttaa hintoja. Kyllä se kustannustehokkuuden parantauminen tulee aina myös kuluttajan eduksi.

Ja alkoholiakin voi ostaa pikakassan kautta, toisin kuin tuolla jossain edellä väitettiin, myyjän vaan pitää käydä kuittaamassa ostokset, eli varmistaa että ostaja on täysi-ikäinen.

Varsinkin pikkuostosten kanssa toimii hyvin, mutta suuremmilla ostoksilla menen edelleen tavalliselle kassalle.

Vierailija
51/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikotoin itsepalvelukassoja. Jos teen kassatyöntekijän homman, kai ostosten loppusummasta vähennetään tämä työ jonka olen tehnyt ilmaiseksi osakkaille? Ai ei.

Antaa kaupan kassojen säilyttää työnsä. Tykkään muutenkin maailmasta jossa on ihmiskontakteja konekontaktien sijaan.

Vierailija
52/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä kassana käytän mielelläni itsepalvelukassoja. Kun oppii noi "oma kassi" -jipot, itsepalvelukassa on nopea ja näppärä. Täällä pk-seudulla on S-marketteja joka nurkalla ja isommista löytyy toi palvelu. Lisäksi tietty Ikea, itsepalvelukassojen pioneeri. Nyt uudistuksen myötä myös asematunnelin K-marketissa on. Tätä en oo vielä käyttänyt kuin kerran ja ainakin näyttäisi siltä, että olisi vielä kätevämpi kuin S-marketin omat.

Vierailija
53/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan saatanasta muutenkin. Joka kerta tulee joku tuote, jolloin laite huutaa henkilökuntaa apuun, esim. mausteiden jäätävät kilohinnat ei käy kassankaan järkeen :)

Mä menen suosiolla nykyään normikassalle.

Ei se hinnasta ole kiinni, vaan painosta. Tasollahan on vaaka ja se punnitsee ja tarkastaa että tasolle lasketun tuotteen paino vastaa piipattua tuotetta. Parin gramman maustepussissa vaa'an tarkkuus ei oikein enää riitä.

Vierailija
54/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikotoin itsepalvelukassoja. Jos teen kassatyöntekijän homman, kai ostosten loppusummasta vähennetään tämä työ jonka olen tehnyt ilmaiseksi osakkaille? Ai ei.

Antaa kaupan kassojen säilyttää työnsä. Tykkään muutenkin maailmasta jossa on ihmiskontakteja konekontaktien sijaan.

Turhan työn tekeminen ei ole kenkään etu. Täysin turha tehdä töitä jotka voi tehdä paremmin ja halvemmalla koneella.

Kuka kaipaa niitä aikoja kun pullopantit kävi laskemassa joku henkilökuntaan kuuluva, tai että rahaa piti käydä nostamassa pankin tiskiltä?

Vierailija
55/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassatapahtuma pitäisi olla omana rivinään kauppalaskussa. Automaattiosto voisi maksaa vaikka 0,5€ ja perinteinen kassa vaikka 5€. Nythän kassapalvelu maksetaan tuotteiden hinnoissa ja paljon ostavat maksavat vähän ostavien aiheuttamia kustannuksia.

Vierailija
56/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksan aina ostokset ja sitten pakkaan vaikka Sokoksen vanhaan kassiin. Ei mulle oo kukaan tullu urputtamaan mitään. Mikä siinä on niin vaikeeta? Ei tajuu.

Vierailija
57/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon ollu äärimmäisen tyytyväinen noihin kassoihin. Niille ei juuri koskaan tarvi jonottaa. Se mitä niillä ei saa maksettua on alkoholi. Silloin pitää muistaa mennä tavalliseen kassajonoon.

Meillä pystyy kyllä maksamaan alkoholinkin ( Jyväskylä).

Itsepalvelukasaat saatiin siinä vaiheessa, kun kauppaan tuli liha- ja kalatiski, saatiin myyjäresursseja siihen. Yksi myyjä vahtii tuolla itsepalvelukassoja, hiljaisina aikoina ovat pois käytöstä.

Vierailija
58/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Ei mulla ole ongelmia.

Viivakoodi ja tasolle sekä kassiin.

Mikä on vaikeaa?

Otan oman kassini repusta esiin.

Ota huomioon että palkat maksetaan aina jostakin eli asiakkailta se raha tulee palkkoihinkin.

Vierailija
59/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt itsepalvelukassaa vain Ikeassa ja pidän siitä. Tosi nopeaa ja saa tehdä itse, kukaan ei katso, mitä olen ostanut. Ikeassa näyttää olevan hyvin suosittu. Varmaan yleistyy muuallakin. Itse haluaisin myös omaan lähikauppaani, cittariin.

Ruoholahden cittarissa on jo

Vierailija
60/148 |
28.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhan työn tekeminen ei ole kenkään etu. Täysin turha tehdä töitä jotka voi tehdä paremmin ja halvemmalla koneella.

Kuka kaipaa niitä aikoja kun pullopantit kävi laskemassa joku henkilökuntaan kuuluva, tai että rahaa piti käydä nostamassa pankin tiskiltä?

Ei kone sitä työtä tee vaan sinä. Maksutta kun kassa saa palkkaa. Koneenkäyttäjiä olette

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan