Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S-marketin riivatut itsepalvelukassat

Vierailija
21.01.2015 |

Kävin juuri S-marketissa ensimmäistä kertaa varmaan kahteen vuoteen. Kaupassa oli kauheat jonot ja itsepalvelukassoilla tyhjää, sinne siis. Kassat olivat kyllä helppoja käyttää, MUTTA voi luoja kun piippauksen jälkeen ostokset ladotaan siihen pakkaustasolle niin eihän siihen käynyt muu kuin muovipussi. Itse käytän K-marketista ostettua kauppakassia ettei kotiin tule muovikassitulvaa ja siinä sivussa säästän vähän varmaan luontoakin... Eli, miksi ihmeessä siihen tasolle käy vain muovipussit? Onko vaikeaa kehittää tekniikkaa eteenpäin ja sitä kautta mahdollistaa asiakkaille vähän vihreämpikin tapa kantaa ostokset kotiin? Mielestäni kannattaisi hioa laitteiden tekniikka ja käytännöllisyys kuntoon ennen käyttöönottoa... Lopulta minäkin päädyin mättämään ensin ostokset piippauksen kautta siihen tasolle ja kun olin maksanut niin siitä sitten kasseihin ja kassit kärryyn. Mielestäni tuo siirtelyoperaatio kuitenkin vesittää vähän PIKAkassojen ideaa....

Kommentit (148)

Vierailija
1/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan saatanasta muutenkin. Joka kerta tulee joku tuote, jolloin laite huutaa henkilökuntaa apuun, esim. mausteiden jäätävät kilohinnat ei käy kassankaan järkeen :)

Mä menen suosiolla nykyään normikassalle.

Vierailija
2/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy siihen oma kassi. Siinä on kohta jossa painetaan "oma kassi" merkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 14:42"]Käy siihen oma kassi. Siinä on kohta jossa painetaan "oma kassi" merkkiä.
[/quote]

Ai on! Hyvä kun korjasit :D tosin, S-market sellaisella sijainnilla että seuraavaan käyntiin menee taas hetki mutta sittenpähän tiedän!
-ap

Vierailija
4/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tajunnut sitä oma kassi -merkkiä ennen kuin ihmettelin asiaa henkilökunnalle. Muuten itsepalvelukassasta vain hyviä kokemuksia.

Vierailija
5/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riivattu itsepalvelukassa... kuulostaa pelottavalta. Onkohan osuuskaupalla manaajaa palveluksessaan?

Vierailija
6/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä näitä kassoja on? En ole nähnyt, mutta en kyllä juurikaan asioi s-kaupoissa. En tykkää niistä Ikeassakaan, vaikka osaan kyllä käyttää, mutta se pakkaaminen! Lidlissä kassa punnitsee hedelmät ja se on ihan huippua!!!

Vierailija
7/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää. En tajunnut yhtään tuota kassijuttua. Mikä idea siinä on?

Vierailija
8/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassoja ei pitäisi käyttää. Vaikka ne nopeuttaisivat omaa asiointia, on kolikolla aina se kääntöpuolikin.

Suuri osa kassoilla työskentelevistä on opiskelijoita. Opiskelijoiden työpaikat ovat kiven alla ja työnsaannin mahdottomuus voi jatkossa kohdata myös sinun lastasi.

Kaupan kassatyöntekijä saattaa olla aika monenkin vanhuksen ainoa ihmiskontakti päivän aikana. 

Olen oppinut kaupallisesta maailmasta sen, että vaikka osa töistä siirretään asiakkaan itsensä hoidettavaksi, siitä säästyneet rahat eivät hyödytä sitä asiakasta lainakaan tai vain nimellisesti. Yhteiskunnan kannalta on parempi, että meillä on niitä palkastaan veroja maksavia ihmisiä.

Vierailija
9/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina lätkinyt tuotteet suoraan tasolle ja siitä vasta maksamisen jälkeen kassiin. En ole tajunnut, että ne voisi pakata tasolla suoraan kassiin...

Vierailija
10/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini on innoissaan noista pikakassoista kun ei tarvi puhua kenenkään ihmisen kanssa...

Vierailija
11/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:23"]Missä näitä kassoja on? En ole nähnyt, mutta en kyllä juurikaan asioi s-kaupoissa. En tykkää niistä Ikeassakaan, vaikka osaan kyllä käyttää, mutta se pakkaaminen! Lidlissä kassa punnitsee hedelmät ja se on ihan huippua!!!
[/quote]
Punnitseminen onkin aika vaikeeta...

Vierailija
12/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt itsepalvelukassaa vain Ikeassa ja pidän siitä. Tosi nopeaa ja saa tehdä itse, kukaan ei katso, mitä olen ostanut. Ikeassa näyttää olevan hyvin suosittu. Varmaan yleistyy muuallakin. Itse haluaisin myös omaan lähikauppaani, cittariin.

Vierailija
13/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun S-Marketiin tuli toi itsepalvelukassasysteemi jo vuosi sitten. Silloin alkuun oli juuri oman kassin kanssa hankaluuksia. Nyt riittää kun painaa siitä  oma kassi - nappulasta ja jos se on ennestään painava tulee kassoja vahtiva henkilö kuittaamaan. En koe sitä hankalaksi, kunhan vaan saavat ne alkusäädöt kohdilleen.

Mä oon ollu äärimmäisen tyytyväinen noihin kassoihin. Niille ei juuri koskaan tarvi jonottaa. Se mitä niillä ei saa maksettua on alkoholi. Silloin pitää muistaa mennä tavalliseen kassajonoon.

Vierailija
14/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun Sokos Wiklundin alakerrassa olevan S-marketin itsepalvelukassat ovat kuin saatanan luomuksia, oikeasti... Olen koittanut ruuhkan aikana käyttää niitä ja loppujen lopuksi tappelen sen pahuksen kanssa niin kauan, että pitkän kassajonon viimeisenäkin olleet asiakkaat marssivat tyytyväisinä kaupasta ulos kun minä olen saanut hädin tuskin puoliakaan tuotteista. Piru vieköön, lupaan, etten koske niihin enää ikinä.

Vierailija
15/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä käytän normikassaa sen vuoksi että haluan myyjien säilyttävän työnsä.

Vierailija
16/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä laitteita ei voida tehdä niin selkeiksi että sen kassipainikkeen huomaisi! Tämän keskustelun perusteella muillakin on ongelma kassin kanssa niinkuin mullakin... Terveisin huononäköinen joka on maailman huonoin laitteiden kanssa :D jotenkin menen aina hämmennyksiin jos joku laite ei toimi ja sitten en ainakaan löydä mitään painiketta... Onneksi kassahenkilöitten työllistäminenkin on tosiaan jo hyvä syy käyttää tavallista kassaa niin ei tarvitse mennä sinne pikakassoille panikoimaan :D

Vierailija
17/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:35"]Mun S-Marketiin tuli toi itsepalvelukassasysteemi jo vuosi sitten. Silloin alkuun oli juuri oman kassin kanssa hankaluuksia. Nyt riittää kun painaa siitä  oma kassi - nappulasta ja jos se on ennestään painava tulee kassoja vahtiva henkilö kuittaamaan. En koe sitä hankalaksi, kunhan vaan saavat ne alkusäädöt kohdilleen.

Mä oon ollu äärimmäisen tyytyväinen noihin kassoihin. Niille ei juuri koskaan tarvi jonottaa. Se mitä niillä ei saa maksettua on alkoholi. Silloin pitää muistaa mennä tavalliseen kassajonoon.
[/quote]

Voihan niillä maksaa, kone vaan herjaa ja tulevat sitten painamaan jotain nappulaa tms ja maksu onnistuu, ainakin täällä siinä pikakassojen luona notkuu työntekijä joka auttaa muutenkin jos jotain häikkää.

Vierailija
18/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:25"]

Kaupan kassatyöntekijä saattaa olla aika monenkin vanhuksen ainoa ihmiskontakti päivän aikana. 

[/quote]

Off topic, mutta tämä on todella rasittava argumentti kassojen puolesta. Olen kaupan kassallä töissä siksi, että elätän itseni, en siksi että kuuntelisin vanhuksien höpinöitä. Enkä kuuntelekaan.

T. Kaupan kassa

Vierailija
19/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Turunseudulla missään itsepalvelukassa s-kaupassa? Tahtoo kokeilla ja siirtyä sen asiakkaksi. Raision Ikeassa menen aina itsepalvelunkassan kautta, en todellakaan tarvitse myyjää hipelöimään ostoksiani.
t.turkulainen

Vierailija
20/148 |
21.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 15:35"]Se mitä niillä ei saa maksettua on alkoholi. Silloin pitää muistaa mennä tavalliseen kassajonoon.
[/quote]
Tästäkin tuli päätös että alkoholin saa myydä itsepalvelukassan kautta, kunhan kauppa valvoo myyntiä.